A második gyorsút az M7-estől indul, egyelőre a Fenékpusztáig tartó szakaszon indul a kivitelezés.
Az autóutaknál valamivel olcsóbban építhető, de a sima főutaknál jobb szolgáltatást nyújtó – más szóval az autóutaknál rosszabb szolgáltatást nyújtó, de a sima főutaknál drágább –, R-jelű gyorsutakat nemrég illesztették a magyar jogrendbe.
A kétszer két elválasztott sávos, de szintbeni csomópontokkal, leginkább körforgalmakkal megszakítható legalacsonyabb és legfiatalabb gyorsforgalmiút-kategóriából feltehetően soha sem lesz túl sok az országban. Sőt, még az is elképzelhető, hogy kiiktatják ezt az úttípust, hiszen Homolya Róbert nemrég azt mondta a Fonódó kérdésére, hogy a kormány átgondolja a gyorsforgalmi utak rendszerét, a cél az egyszerűsítés.
Az M7-estől Kaposvárra vezető R67-es az első gyorsút, amelynek kivitelezése elindul, és a NIF közlése szerint az R76-oson kívül az Esztergom és az M1-es közötti R11-es lesz még ilyen.
Az R67-esnek lesz egy érdekessége, egy szakaszán az útba vájt rovátkákon a járművek gumikerekei dallamot fognak játszani. De az R76-ost is különlegesnek tervezik! Mivel az Zalaegerszeg felé vezet, és ott épül az önjáró gépjárművek tesztelésére szolgáló próbapálya, maga az út is okos lesz, vagyis a nem túlságosan részletes ígéretek szerint az út bizonyos információkat küld majd az erre alkalmas járműveknek.
Az R76-os kivitelezésének startjáról a Magyar Építők számolt be az uniós közbeszerzési adatokra hivatkozva. Az M7-es autópálya holládi csomópontja és Fenékpuszta közötti, 8,6 kilométeres szakaszt 38,8 milliárd forintért a Strabag Építő Kft. és a Strabag AG készítheti el. Az új gyorsút egyik célja, hogy elvigye az átmenőforgalmat Balatonszentgyörgyről és Battyánpusztáról.