Már át lehet menni a Mosoni-Duna új hídján

0

A végéhez közeledik a 813. sz. főút harmadik ütemének építése – írja a Magyar Építők. A Győrt keletről elkerülő útszakaszon, melyet a Strabag Általános Építő Kft., Hódút Kft. és Strabag AG együtt kivitelez, a kisebb hidak építése már befejeződött. Az útszakasz legizgalmasabb műtárgya azonban a Mosoni-Duna híd, melyre – annak őszi betolása után – már szintén felkerült a pályalemez. Ennek tiszteletére a kivitelezők hétfő délután ünnepélyes hordógurítást rendeztek.

útépítés közút Győr híd Strabag
Fotók: Magyar Építők

útépítés közút Győr híd Strabag

útépítés közút Győr híd Strabag

Sopron felé közelít az autóút

2

Az M85-ös Sopronig hiányzó nem egészen hatvan kilométeres szakasza négy szakaszban fog megépülni, így nyolc építőcég is dolgozik majd rajta.

A Közbeszerzési Hatóság adatbázisában megjelent a Sopron gyorsforgalmi elérhetőségét célzó közbeszerzés összefoglalója – írja a Magyar Építők. Az M85-ös autóút Csorna és Sopron között négy részben valósul meg összesen 57,5 kilométeren. Az M85-ös másik szakasza már korábban kiépült az M1-es autópálya és Csorna között.

A Csorna és a Fertőd-Endrédmajor csomópont között 20,05 kilométeren a Strabag Építő Kft., a Strabag AG és a Belfry PE Kft. konzorciuma tette a legjobb ajánlatot nettó 51,9 milliárd forintért. Itt az autóút két különszintű csomóponttal, hat felüljáróval, négy aluljáróval, egy vadátjáróval, 43,6 kilométernyi védőkerítéssel, 1,7 kilométer zajárnyékoló fallal és Babótnál egy dupla pihenőhellyel készül el.

útépítés közút Sopron Strabag autóút Swietelsky EuroAszfalt Betonútépítő Dömper Subterra

A Nagylózsig tartó 15,6 kilométeres második szakaszon az EuroaAszfalt Kft., a Swietelsky Magyarország Kft. és a Betonútépítő Zrt. 48,1 milliárdos ajánlatát jelölték meg nyertesnek. Feladatuk két különszintű csomópont, hét felüljáró, hét aluljáró, 33 kilométernyi védőkerítés és Fertőszentmiklósnál egy pár pihenőhely létrehozása is.

A Nagylózs és Sopron-kelet közötti 15,4 kilométeren a Dömper Kft. és a Subterra-Raab Kft. 53,09 milliárdos ajánlata kapta a legtöbb pontot. Itt meg kell építeni a nagycenki üzemmérnökségi telepet, két csomópontot, nyolc felüljárót, kilenc aluljárót, 650 méternyi vasúti pályát, 36,4 kilométer védőkerítést, 1,2 kilométer zajárnyékolót.

Ugyanez a konzorcium nyert a Sopron-kelet és a fertőrákosi csomópont közötti 6,4 kilométeres szakaszon 17,7 milliárdért. Itt további két csomópontot, négy felüljárót, két aluljárót, 670 méter kerékpárutat és 21 kilométer védőkerítést hoznak létre.

Lerakták a zenélő út alapkövét

0

A neve R67, de nem R, mint Republic, pedig az út egy szakasza az ő számukat fogja játszani, hanem R, mint gyorsút (rapid?). A gyorsforgalmi utak közé néhány éve került be Magyarországon - szakmai viták közepette - az autópályánál és autóútnál olcsóbban építhető, mert kevesebbet tudó gyorsút, amely akár szintbeli kereszteződést is tartalmazhat, de kétszer két, fizikailag is elválasztott sávból áll. Az M7-es és Kaposvár között épül az (egyik) első ilyen, ennek középső szakasza javarészt a régi 67-est követi, de a falvakat elkerüli. Számos politikus jelenlétében lerakták az alapkövét.

Strabag Somogy közút gyorsút EU beszerzés útépítés NIF NFM

Nem kitolás a hídbetolás

0

Mérföldkőhöz érkezett a Győr keleti elkerülő építése. A kivitelező 2017 eleje óta dolgozik az 5,2 km hosszú útszakaszon. Egy 395 méteres híd épül a Mosoni-Duna és a kapcsolódó szakaszok felett, Győrszentiván kertváros és Győr Bácsa között. A munkálatok most jutottak el a hídbetolás fázisába.

A 813. főút III. ütemének keretében készülő 180 méter hosszú Mosoni-Duna-mederhíd felszerkezete a szerelőtéren elkészült. A híd kialakítása hálós elrendezésű kábelekkel függesztett ortotróp acél pályaszerkezetű "kosárfüles" ívhíd lesz.

közút útépítés híd beszerzés Győr NIF NFM Strabag

Szenzáció: ismét társadalmi egyeztetés a BKK-nál

0

A 3-as metró északi szakaszának pótlásánál várják az utasok javaslatait.

A címet nem csak híres rosszindulatom diktálta, de a BKK-nál a 3-as metró Újpest és Lehel tér közötti szakaszának pótlására kitalált rendszer valóban nem tartalmaz túl sok kreativitást a pesti oldalon, tehát a legérdekesebb maga az a tény, hogy nem halt ki teljesen az egyeztetés, ami a cég új vezetésének hivatalba lépése óta egészen megritkult.

Alapvetően pótlóbuszok járnak majd a kieső szakasz fölött, még az alternatívaként ajánlott, a metrótól eltérő útvonalon közlekedő járatok sűrítéséről sincs szó a legtöbb esetben. (De a 30-as, 30A busznál igen.)

A pesti oldalon egyetlen igazán érdemi változásként az említhető, hogy a 14-es mellett a 12-es villamos is a Lehel térre megy majd.

Budapest BKK gyorsvasút metró 3-as metró felújítás pótlás közút busz vasút villamos tarifa jegy Tarlós István Strabag BKVA legtöbb járat változatlan marad - derül ki a BKK interaktív térképeiről

«
12
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek