Elkezdik építeni az M7-es és a 710-es (a leendő M8) csomópontját, ha kész lesz, a tervek szerint jövő ősszel, az északi partra gyorsabban lehet eljutni.

Nyári hétvégéken dugók szoktak kialakulni Balatonaligánál, az M7-es és a 71-es csomópontjánál. Az északi part főútjának megépült ugyan 2008-ra egy rövidebb, 17 kilométeres elkerülője, amely Akarattyát, Kenesét és Fűzfőt tehermentesíti, de a 710-est nem kötötték be a sztrádába, így a forgalom előbb lemegy szinte a partig a 71-esre, majd keletre, azaz visszafelé fordul az eredetileg Főkajár, Füle, Polgárdi irányába haladó mellékútra, és csak onnan kanyarodik északra, hogy a Balaton keleti partjával párhuzamosan haladhasson az északi part települései felé.

közút útépítés M7 autópálya autóút M8 710 EU beszerzés NIF
710/29, más szavakkal az északi parti főút és az északi parti vasútvonal találkozása

 

Most megépül az M7-ig hiányzó 2,2 kilométeres szakasz, kedden tették le az alapkövét – derül ki a NIF közleményéből. Amikor egy évtizede elkészült a 710-es, az utak számozása iránt érdeklődőben felmerülhetett, hogy miért az elkerülő kapta ezt a számot, holott más esetben a régi, településeken átmenő szakasz jelzése kap egy (vagy több) nullát a végére, az új elkerülő pedig megörökli a rövidebb számot (40, 400, 470, 510, 610, illetve 4, 47, 5, 51, 61). Itt azért történt fordítva, mert a 710-es csak ideiglenes szám, a kétszer egy sávos főút – kibővítve – egyszer majd az M8-as Dunaújváros és Veszprém közötti szakaszának része lesz.

Az út tehát folytatódni fog délre, ezért csomópontja az M7-essel később teljes csomópont lesz, most csak az első üteméhez fogtak hozzá. Új gyűjtő-elosztó sávok is készülnek az M7-esen. Mégpedig 2060 méter hosszban az autópálya jobb oldalán, a bal oldalán pedig 955 m hosszban. Csomóponti ágak 1973 méteren épülnek.

A 710-es út keresztezi a már említett 7205-ös összekötő utat. Még egy érdekesség: évtizedekkel ezelőtt ez volt a 71-es, vagyis az északi part főútja akkor még ugyanúgy a Balatontól távolabb vált le a 7-estől, ahogy a vasútvonalnál ma is van. A keresztezésnél most körforgalom készül, mégpedig úgy, hogy a Budapest-Balaton kerékpárútat kölön szintben vezetik át rajta.

A fejlesztést a Duna Aszfalt, az Út és Mélyépítő Kft. és a Hazai Építőgép Társulás Szolgáltató valósítja meg nettó 7,325 milliárd forintból uniós és hazai forrás felhasználásával. Várhatóan 2019 őszén befejeződik be.

közút útépítés M7 autópálya autóút M8 710 EU beszerzés NIF
A NIF téképe a most elkezdett beruházásról