A Strabag építi a hódmezővillamost

0

villamos vasút Hódmezővásárhely Szeged vonatvillamos Strabag

A határidő szerint jövő márciusban készül el a majd Szegedre is átjáró vonatvillamos pályája Vásárhelyen. Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy akkor már föl is ülhetünk a tram-trainre, hiszen a beruházás többi részeleme rosszabbul áll.

Úgy tűnik, valamilyen módon mégis araszol előre a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vonatvillamos, amelyet pedig korábban a vásárhelyi illetőségű miniszterelnökségi miniszter, térségi országgyűlési képviselő Lázár János is támadott, és már-már a Fonódó is temetett.

Most viszont a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő honlapján megjelent rövid adathalmaz szerint a villamospályák megépítésére a Strabag Vasútépítő Kft.-vel kötött szerződés életbe lépett.

A közúti vasúti munkák tervezését és kivitelezését a két városban 8,97 milliárd forintért vállalják. Hódmezővásárhelyen meg kell építeni a teljes, egyvágányú villamospályát, Szegeden pedig a meglévő villamoshálózatot egy körülbelül másfél kilométeres vágánnyal kötik majd be a nagyvasúthoz Rókuson.

A szerződés lejártára a honlapon 2018. március 25. Ha jól értem, ez a részberuházás határideje, de ettől még nem fogunk jövő tavasszal a tram-trainnel utazni. A két csongrádi megyei jogú város között ugyanis a vonatvillamos a MÁV-pályán halad majd, így azt is alkalmassá kell tenni a feladatra korszerűsítéssel, felújítással, kapacitásnöveléssel. Ez a feladat jóval drágább a villamosépítéseknél, az erre kiírt közbeszerzésnek nincs még eredménye.

Ugyancsak nem hívták még le a nyolc járművet a tendernyertes Stadlertől, és a beruházás negyedik eleme, a Szeged rendezőpályaudvarra tervezett – vasúti személyvagonokkal közös – járműtelep beruházása sem kezdődött még el. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a villamos és a nagyvasút pályáját is használó, nálunk újszerű közlekedési eszköz majd bizonyára csak hosszabb próbaüzem után vehet föl utasokat.

Tarlós követeli, hogy a német T-Systems adjon magyarázatot

0

BKK internet botrány magazin Budapest Tarlós István közút villamos gyorsvasút informatika T-Systems

A főpolgármester szerint csak a külső és belső vizsgálatok lezárása után lehet véleményt mondani a BKK-botrányról és a vezérigazgató leváltásáról.

Megdöbbentem már magán a kifejezésen is, hogy „etikus hekker” – kezdte Tarlós István csütörtöki sajtótájékoztatóján az utolsó témaként elővett BKK-botrányról szólva. A főpolgármester többször hangsúlyozta később is, hogy nem ért az informatikához.

A T-Systems garantálta, hogy jól működik az online értékesítési rendszer, amelyet fejlesztettek, a történtek után mégsem kértek bocsánatot, amit a BKK viszont megtett. Követeljük, hogy a T-Systems német tulajdonosa (Tarlós egy alkalommal „rendszergazdá”-nak nevezte a céget) adjon magarázatot – mondt a főpolgármester.

Noha Tarlós István elég hosszan beszélt a BKK online bérletértékesítési rendszerének botrányáról, fő mondanivalója az volt, hogy csak akkor lehet az ügyről véleményt mondani, ha lezárulnak a külső (például az adatvédelmi ombudsman által indított), és a belső, fővárosi vizsgálatok.

Úgy véli, a BKK-vezérigazgató felelősségének, leváltásának kérdésére ugyanez igaz: csak a vizsgálatok végén érdemes beszélni róla. Azt azonban érzékeltette a főpolgármester, szerinte jelenleg kicsi az esélye, hogy Dabóczi Kálmán hibáját állapítanák meg.

(Illusztráció: Pixabay)

Szánalmasan magyarázkodik a BKK és a T-Systems

5

Úgy tűnik, az e-bérlet-botrányban ludas két nagy cég tovább folytatja az őszintétlen kommunikációt.

A bő hete új bérletértékesítő honlapot bevezető BKK és a rendszert üzemeltető T-Systems Magyarország péntek késő éjjel közleményt bocsátott ki.

Természetesen arról a botrányról van szó, amit az váltott ki, hogy éjjel rendőrök vitték el azt a 18 éves fiút, aki másokkal együtt a rendszer egy fontos hibájára hívta föl a figyelmet. A Budapesttől több száz kilométerre lakó, a BKK járatait nem is használó diák havi bérletet tudott vásárolni 50 forintért. Erre azonnal fölhívta a cég figyelmét, jelezve azt is, hogy célja a hiba bemutatása és nem az utazás.

BKK magazin gyorsvasút bérlet T-Systems bűnügy tarifa közút villamos vasút internetMár nem szeretik a céget

A BKK leminősítésével tiltakoznak az ellen, hogy a hibára rámutató fiút éjjel vitték el a rendőrök

0

Kora délután már meghaladta a kétezret azoknak a száma, akik a lehető legrosszabb, egycsillagos minősítést adták a BKK-nak a Facebook-on.

A legtöbben azt is megírják, a rossz véleményre a cég elektronikus bérletértékesítő rendszerének hibájára rámutató fiú elleni eljárás késztette őket, de sokan a szolgáltatás színvonalán is háborognak.

magazin internet tarifa közút villamos gyorsvasút bkk Budapest bérletAz előző vezérigazgatónak is rossz a véleménye volt cégéről

Nem vonják vissza az online BKK-bérletet

0

Feljelentések születtek mindkét oldalon.

Nem igaz, hogy ötven vagy akár egy forintért utazgathat egy hónapig, aki meghekkeli a BKK csütörtökön indult online bérlet- és jegyértékesítési rendszerét - mondta a Fonódónak Dabóczi Kálmán. A BKK vezérigazgatója ezzel nem cáfolta, amit az Index írt egy olvasója közlése alapján: az internetes felületen "alapszintű" beavatkozással maga a vásárló állíthatja be az árat. Csakhogy erre a rendszert felkészítették, az így megvásárolt bérletet érvényteleníti - állítja Dabóczi. (Azt pedig a cikk is említi, hogy ez bűncselekmény.)

BKK Internet Budapest tarifa magazin bérlet villamos gyorsvasút közút vasútAz internetes felület

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek