Ilyen vonat kellene Révfülöpre, Tarjánba, Gyulára!

2

vasút villamosítás Stadler Flirt hibrid Olaszország beszerzésElkészült a Stadler első olyan motorvonata, amely villamosított és villamosítás nélküli pályákon egyaránt működőképes.

Bimodális, 3000 voltos egyenárammal és gázolajjal is üzemelő Flirtöt mutattak be a svájci Stadler bussnangi központjában. A nálunk is ismert típus továbbfejlesztett, Flirt3-as változatába egy külön modulként építették bele a dízelhajtást. A Stadler Facebook-oldala a kis, 18 tonnás tengelyterhelést emeli ki, ez fontos a mellékvonalakon.

vasút villamosítás Stadler Flirt hibrid Olaszország beszerzés
Fotók: Stadler

Az első duál-Flirtök olasz regionális megrendelésre készülnek, Olaszország legkisebb, autóm tartománya, Valle d’Aosta (Vâl d’Aouta, Ougschtaland) veszi az öt (plusz opcionálisan még öt) szerelvényt. Torino és a régiószékhely Aosta (Aoste, Outa, Aouta, Veulla, Augschtal) között így majd nem kell átszállni Ivreában, ahol a drót véget ér, írja a Railway Gazette-re és az International Railway Journalra hivatkozva az iho.hu.

vasút villamosítás Stadler Flirt hibrid Olaszország beszerzés

Magyarországon is vannak olyan vonalak, amelyek például Budapestről csak átszállással vagy a mozdonycsere kivárásával érhetőek el, mert villamosítatlanok, így nálunk is használhatóak lennének hasonló (természetesen a hazai váltóáramú rendszerrel kompatiblis) járművek. A pályaállapotok miatt az sem lenne akadály mondjuk a Balaton északi partján, Salgótarján vagy Gyula felé, hogy a bimodális Flirtök a drót alatt teljesített 160 helyett dízelüzemben már csak 140 kilométer per órára képesek.

vasút villamosítás Stadler Flirt hibrid Olaszország beszerzés

Egy másik megoldás villamos és dízelüzemű motorvonatok összekapcsolása, és szétkapcsolása a rendszerváltó pontokon (Hatvanban, Békéscsabán) lehetne.

A 43 millió euró értékű olasz szerződés ötéves karbantartást is tartalmaz, a gyártó azt is vállalja, hogy szükség esetén plusz modul beépítésével növeli a járművek befogadóképességét. Az eredeti, három utasszállító kocsit tartalmazó kivitel 159 másodosztályú ülőhelyet és tizenhat lehajtható ülést tartalmaz.

A civileknek kellett kiharcolniuk a buszsávot Budán

0

Kedd reggelre lesz buszsáv a Bocskai úttól a Petőfi hídig – ezt a rapid, ugyanakkor meglehetősen megkésett döntést hozták meg a Fővárosnál – értesült a Fonódó.

Az eddigi sokéves gyakorlattól meglehetősen eltérő módon szervezte meg a BKK és a Budapest Közút a most folyó nagykörúti villamosvonal-felújítás hétfőn reggel kezdett szakaszát. A hét végéig a Corvin negyedtől a dél-budai végállomásig nem járnak a villamosok, 4-es és 6-os buszokkal helyettesítik őket. A pótlóbuszoknak azonban nem jelöltek ki buszsávot.

villamos közút Budapest Közút BKK Budapest pótlás 4-es/6-os villamospótlás busz Közlekedő Tömeg Vitézy Dávid

A pótlók így szépen beragadtak a dugóba, az iho.hu szerint a helyzetet súlyosbította, hogy a parkolási szabályokon sem változtattak, így az álló autók is akadályozták a buszokat.

A buszsávok hiányát erőteljesen kifogásolta Facebook-oldalán a Közlekedő Tömeg elnevezésű csoport, nyílt levelet is írtak, de például Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója is bírálta a helyzetet. Úgy tűnik, a fellépésnek végül foganatja lett.

Villamospótló troli drót nélkül a bulihíd idején

0

Két júniusi hétvégén a Szabadság hídról kitiltják a gépi üzemű járműveket, ezért Budán a villamosok, Pesten a 72-es troli útvonalát módosítják.

A Duna fölött gyalog, biciklivel vagy busszal, alatta metróval lehet átmenni, amíg június 17-én, 18-án, 24-én és 25-én a Szabadság híd gyalogos és kerékpáros zónaként üzemel – derül ki a BKK közleményéből.

villamos híd Budapest közút kerékpár gyalog gyorsvasút busz 4-es metró

A nem járó 47-es, 48-as, 49-es villamosokat a pesti oldalon a Fővám térig meghosszabbított 72-es trolival kívánják pótolni, a járművek akkumulátoros üzemben teszik meg a hosszabbítást a Kiskörúton. Budán a János kórháztól a 61-es villamos Budafokig megy majd, az 56A pedig Kelenföld vasútállomásig, így pótolva ott a 47-est, illetve a 49-est.

villamos híd Budapest közút kerékpár gyalog gyorsvasút busz 4-es metró

A híd két vége között a 4-es metróval lehet utazni, de az Erzsébet hídon járó buszok (a 133E és a Gárdonyi térnél is ideiglenesen megálló 7-es) szintén segítenek a pótlásban.

Augusztusban ugyancsak lesz két olyan hétvége, amikor bulihíddá alakul a Szabadság híd, de az akkori pótlásról érdekes módon egyelőre nem számolt be a BKK.

Meglévő technológiákat hegesztenek össze a kínai szuperbuszvillamosban

0

Eddig leginkább Franciaországban építettek gumikerekes, vezetősínes villamost. A most Kínában bemutatott változatnak nemcsak sínre, de felsővezetékre, sőt vezetőre sincs (nem lesz) szüksége.

A nyolc évvel ezelőtti, tragikus viaduktomlás helyszínén, a közép-kínai Csucsouban (Zhūzhōu, 株洲) akarják felépíteni jövőre az első, 6,5 kilométeres kísérleti vonalát annak a szuperbusznak, amelynek fejlesztéséről a kínai állami média nyomán beszámolt a mashable.com.

A cél egy olyan eszköz, amely viszonylag nagy kapacitású, a forgalom kevéssé zavarja, és kiépítése sokkal olcsóbb, mint egy metró-, vagy akár egy villamosvonalé, így a "kisebb" városok is megengedhetik maguknak. A kisebb persze kínai léptékkel értendő, Csucsou például nagyjából két butapestnyi lakosnak ad otthont.

Orbán lefújta a hódmezővásárhelyi villamosberuházást

3

A miniszterelnök arról beszélt, hogy Szabadkáig kell meghosszabbítani a vasútvillamost.

Sokan próbálták értelmezni, hogy mit mondott pénteken Orbán Viktor Hódmezővásárhelyen, a Modern városok program zárórendezvényén a város és Szeged közé tervezett tram-trainről, vagyis a városokban villamosként, a kettő között vasútként járó különleges közlekedési eszközről.

Az összes megyei jogú várost több mint két év alatt Sopronnal kezdve bejáró miniszterelnök mindenhol konkrét beruházásokat, pénzeket ígért, és ezt tette sok ügyben Vásárhelyen is. Hogy csak a közlekedésről beszéljünk, említsük meg a 47-es út négysávúsítását és annak elkerülőjét. Úgy vélem, a vasútvillamos ügyében, amelyet egy hónappal ezelőtt Lázár János kancelláriaminiszter, a város korábbi polgármestere, a térség mai képviselője temetett először, ennek ellenkezője történt, Orbán valójában a projekt leállítással fölérő végtelenbe tolását jelentette be.

Szerbia villamos vasút Szeged Szabadka Hódmezővásárhely vonatvillamos politika Orbán Viktor StadlerLázár, Orbán, Almási - Fotó: MTI

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek