:-( Máris összevandálkodták az orosz motorkocsi új festését
2017. július 05.Öööö nem kapok levegőt a Barna-sárga HÉV-től
2017. június 27.Igazi meglepetés: a MÁV-HÉV Szentendre első polgármestere emlékére reklám-HÉV-re színezte az egyik szerelvény harmadát.
Dumtsa Jenő volt Szentendre város első polgármestere, száz éve halt meg. Valóban fontos szerepet játszott a település életében, a HÉV megépítését is ő kezdeményezte. Az ő emlékét hirdeti mostantól az első werbe-HÉV, a 994-es MXA motorkocsi. Vasúti mozdonyok már elég régóta kapnak Magyarországon is alkalmi matricázást, de az elővárosi járműnél ez még nagyon szokatlan.
Tóth Ferenc fotója az új kocsiról a Facebook több helyén is megjelent. Vitézy Dávid, a BKK korábbi, a közlekedési múzeum mostani vezérigazgatója például azt írja róla: "A MÁV a mozdonyokról ismert tarka-barka alkalmi festést elkezdte a hévekre is alkalmazni. Rémesen néz ez így ki, vizuális környezetszennyezés. A tömegközlekedési járművek egységes színe adja a szolgáltatás identitását, ez nem reklámfelület - ezt amúgy másutt a MÁV is pontosan érti, hisz épp ezért kezdte nemrég egységesíteni a motorvonatokat a kék-sárga flottaszínre.
A BKV berágott az orosz metrógyárra
2017. június 23.Frissítés: péntek koradélután a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumon belül működő közlekedési hatóság kivonta a metróról az Oroszországból frissen érkezett járműveket. Csak a régi, kék metrók járhatnak.
A korábbi poszt:
Hangnemet váltott a magyar fél a Metrovagonmassal szemben. Ez érthető is, hiszen egyszerűen nincs elég szerelvény a forgalom lebonyolítására. Kötbér, az üzlet felfüggesztése, sürgős tárgyalás. A VEKE-elnök szerint eljött az igazság pillanata.
Nem tudják tartani a menetrendben előírt járatsűrűséget a budapesti 3-as metrón, mert nincs elég jármű ehhez. Pénteken a reggeli csúcsban már csak körülbelül ötpercenként jött a metró. Már amikor nem kellett busszal pótolni, illetve amikor nem okozott sokkal nagyobb késéseket az egyik új szerelvény ajtónyitásának meghibásodása.
Hivatalosan felújításra kötöttek üzletet a Metrovagonmassal, ezért a régi, kék szerelvényeket folyamatosan küldik ki Oroszországba, hogy ott "építsék át" "őket". Amikor viszont valami újabb üzemzavaron esik át valamelyik új jármű, az összes már forgalomban lévőt kivonják. Így egyszerűen nincs annyi vonat, amennyit a menetrend előír.
Talán ez lehet az oka, hogy a főváros - konkrétan cége, a BKV - hangnemet váltott. Tarlós István főpolgármester eddig bagatellizálni próbálta a bajokat, illetve elődjét emlegette. Most azonban az üzemeltető közleményében kemény intézkedéseket vezet be, illetve helyez kilátásba az oroszokkal szemben. Azonnal leállítják a régi szerelvények kiszállítását! Most már negatív kényszerként jelenik meg az is, hogy nem vehettek új járműveket.
Egy új orosz metró ajtóhibája miatt nem járt az M3
2017. június 23.Az utasok szerint a „felújított” metrószerelvény már a déli végállomásról nehezen, késve így nagyon zsúfoltan tudott elindulni. A Nyugatinál viszont már késve sem.
„Az M3-as metró helyett pótlóbusz közlekedik a Nagyvárad tér és Újpest-Központ között járműhiba miatt. Utasaink türelmét kérjük!” Ezt írta ki Facebook-oldalára péntek reggel 8-kor a BKK.
Egy utas – betűhíven idézett – kommentjéből több részlet is keiderült:
„A metro már Kökiről késèssel indult...sokáig tartott mire a garázsból kiáll...szerintem már ott is lehetett valami gebasz..az így triplájára nőtt tömeg szállt fel már ott...levegő szinte alig...és nyugatiba..olyan negyed órás várakozás múlva..miután konkrétan sirtak a metrón..kiabáltak...kifeszítették a metróajtót az utasok...borzalmas volt…”
Egy másik utas arról írt, hogy a vésznyitó alig működött, csak többen, nagyon nehezen és lassan tudtak ajtót nyitni.
Negyed 9 után pár perccel a BKK azt írta, hogy újraindult a forgalom.
Tarlós a felújítás után, külön akadálymentesítené a metrót
2017. június 22.A főpolgármester szerint az utólagos megoldás drága, de kényszerhelyzet van.
Nem készpénzben, hanem értékpapírokban és betétekben, de a fővárosnak rendelkezésére áll a 3-as metró felújításához a kormány által biztosított forráson felül szükséges 30 milliárd forint - erősítette meg Tarlós István főpolgármester a Klubrádióban korábbi tájékoztatását csütörtökön.
A főpolgármester (Fidesz-KDNP) hangsúlyozta: ez meglévő forrás, amelyet nem enged másra felhasználni. Mivel ez a 30 milliárd forint és a kormány által biztosított 137,5 milliárd forint is rendelkezésre áll, az egyik szakasz állomásai és az alagút felújításával szeptemberben megkezdődhetnek a munkálatok.