Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tarlós szerint az ördög műve, hogy folyton lerobban az orosz metró

5

Péntek délelőtt fél tíz körül kiszállították az utasokat a Pöttyös utcánál, miután satufékkel állt meg.

A fővárosi 3-as metró első új, fehér szerelvényének pénteki üzemnapja sem sikerült hosszúra, már délelőtt újra ki kellett vonni a forgalomból. Erről maga a főpolgármester beszélt sajtótájékoztatóján. Tarlós viccesen az ördögöt tette felelőssé a sorozatos hibákért.

Komolyan pedig azt mondta, hogy egy új járműnél természetesek az ilyen hibák. Emlékeztetett arra, hogy annak idején a Combino villamosok forgalomba állásakor is voltak hasonló problémák.

A Fonódó úgy értesült, hogy ezúttal a Pöttyös utcánál kellett kiszállniuk az utasoknak.

A Metrovagonmas járműve a hét elején kezdte meg az utasok szállítását, miután előtte hosszan próbázott utasok nélkül. Azóta többször lerobbant, a gyártó mérnökei pedig próbálták elhárítani a hibákat.

Szakemberek szerint a fehér metrónak leginkább a fékrendszerével és a szellőzésével van baj. Legalábbis eddig ez derült ki.

metró Budapest 3-as metró Metrovagonmas Tarlós István gyorsvasút felújítás beszerzés

Kiderült, hány dolgozót tettek ki a BKK-tól

0

Budapest BKK magazin karrier

Huszonhárom főt bocsájtottak el a közlekedési központtól, csaknem hétszázat pedig kiszerveznek. A BKK új létszáma 1200 munkavállaló lesz.

A Fonódó írta meg, hogy néhány napja leépítés volt a BKK-nál. Megkérdeztük erről a céget, válaszuk szerint az elbocsájtás „jelenleg összesen mintegy 23 főt érint, a megüresedett pozíciókat a BKK nem tölti fel. Fővárosi önkormányzati társaságként – a tulajdonos elvárásainak megfelelően – a BKK fontosnak tartja a felelős gazdálkodást, így a létszámtervezés során kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy a feladatellátáshoz szükséges létszámot a hatékonyság és a gazdaságosság szem előtt tartásával határozza meg.”

Az is kiderült, hogy a létszámcsökkentés az alábbi területeket érinti: infokommunikációs szolgáltatások, közösségi közlekedés, kereskedelem, gazdaság.

„A Fővárosi Közgyűlés 2016 októberében döntött a közlekedési intézményrendszer továbbfejlesztéséhez kapcsolódó intézkedésekről, melynek részeként az integrált közlekedésszervezői és operatív feladatokat ellátó társaságok létszámát összesen 1200 főben határozta meg” – olvasható a válaszban.

A döntésnek megfelelően 2017. május 1-jén a BKK közel 700 munkavállalója kerülhet munkáltatói jogutódlással a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt.-hez. A munkáltatói jogutódlás azt jelenti, hogy az érintett munkatársak munkaszerződése érvényben marad, és a munkaviszony folyamatossága is biztosított.

Fehérvár ingyenessé tenné a városban az M7-est

0

Eredetileg el lehetett kerülni ingyen Székesfehérvárt, de a megyei matricák bevezetésekor ezt a szakaszt is díjasította a kormány.

Abban nincs semmi különös, ha egy település azzal szeretné csökkenteni a területén átmenő forgalmat, hogy elkerülőutat követel, vagy ha ilyen autópálya már fut mellette, akkor annak ingyenességéért lobbizik.

Az ilyen díjmentesítési kéréseket könnyű is visszaverni azzal, hogy ha engednének, akkor egyre több település kérné ugyanezt "jogosan". Székesfehérvár azonban komolyan gondolja, amit mond, és több tényező is arra mutat, hogy logikus a kérésük.

közút Székesfehérvár M7-es díjfizetés NFM
A Fehérvár körüli útgyűrűbe a 62-es, 7-es és 8-as utakén kívül az M7-es megfelelő szakasza is beletartozik - a Google térképe

Újranyitnák a Szombathely-Rohonc vasútvonalat

3

Gigaprojektek helyett az egykori vasfüggöny vagy más ok miatt elszigetelt szomszédokat kellene újra összekötni sínekkel, mondja az Európai Parlament közlekedési bizottságának elnöke. Egyik példája magyar vonatkozású.

A Szombathely-Pinkafői HÉV társaság több mint 50 kilométeres vasútvonala 1888-ra készült el, a 20. század elején egy szárnyvonallal is kiegészült. Trianon után kettévágva működtette Magyarország és Ausztria, illetve az utóbbi a nyugati végét bekötötte saját hálózatába.

vasút politika Európai Parlament EU Ausztria
A Wikipedia térképe a vasútvonalról

Igazuk volt, ezek tényleg nem új metrókocsik

3

metró beszerzés 3-as metró felújítás Tarlós István gyorsvasút Metrovagonmas Budapest

Kipróbáltuk az észak-déli metró hétfőn forgalomba állt első fehér szerelvényét. Jól használható, de senki ne gondolja, hogy egy teljesen korszerű, 21. századi jármű érkezett Moszkva irányából.

A legújabb hír: második munkanapján már le is kellettítani az új metrót.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek