villamos vasút Hódmezővásárhely Szeged vonatvillamos Strabag

A határidő szerint jövő márciusban készül el a majd Szegedre is átjáró vonatvillamos pályája Vásárhelyen. Ez azonban korántsem jelenti azt, hogy akkor már föl is ülhetünk a tram-trainre, hiszen a beruházás többi részeleme rosszabbul áll.

 

Úgy tűnik, valamilyen módon mégis araszol előre a Szeged és Hódmezővásárhely közötti vonatvillamos, amelyet pedig korábban a vásárhelyi illetőségű miniszterelnökségi miniszter, térségi országgyűlési képviselő Lázár János is támadott, és már-már a Fonódó is temetett.

Most viszont a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő honlapján megjelent rövid adathalmaz szerint a villamospályák megépítésére a Strabag Vasútépítő Kft.-vel kötött szerződés életbe lépett.

A közúti vasúti munkák tervezését és kivitelezését a két városban 8,97 milliárd forintért vállalják. Hódmezővásárhelyen meg kell építeni a teljes, egyvágányú villamospályát, Szegeden pedig a meglévő villamoshálózatot egy körülbelül másfél kilométeres vágánnyal kötik majd be a nagyvasúthoz Rókuson.

A szerződés lejártára a honlapon 2018. március 25. Ha jól értem, ez a részberuházás határideje, de ettől még nem fogunk jövő tavasszal a tram-trainnel utazni. A két csongrádi megyei jogú város között ugyanis a vonatvillamos a MÁV-pályán halad majd, így azt is alkalmassá kell tenni a feladatra korszerűsítéssel, felújítással, kapacitásnöveléssel. Ez a feladat jóval drágább a villamosépítéseknél, az erre kiírt közbeszerzésnek nincs még eredménye.

Ugyancsak nem hívták még le a nyolc járművet a tendernyertes Stadlertől, és a beruházás negyedik eleme, a Szeged rendezőpályaudvarra tervezett – vasúti személyvagonokkal közös – járműtelep beruházása sem kezdődött még el. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a villamos és a nagyvasút pályáját is használó, nálunk újszerű közlekedési eszköz majd bizonyára csak hosszabb próbaüzem után vehet föl utasokat.