Döntés még nincs, Bonn, Essen, Herrenberg, Mannheim, Reutlingen kísérleti terep lenne, először itt nem kellene fizetni a közösségi közlekedésért.

Környezetvédelmi céllal szeretnének módosítani a közlekedés szerkezetén, az áru- és a személyszállításban is változtatnának a szabályokon – ezt írta a német kormány az Európai Bizottság környezetvédelmi ügyekért felelős tagjának, a máltai Karmenu Vellának. A kancellária, a környezetvédelmi minisztérium és a közlekedési minisztérium közös leveléről az Index számolt be német portálokra hivatkozva.

Németország villamos vasút tarifa Budapest politika gyorsvasút közút
Wuppertal nem része a kísérletnek, így a magasvasúton maradnak a jegyek

 

Ha jegy nélkül lehet felülni a villamosra, metróra, autóbuszra, kevesebben füstölnek majd saját autójukkal, így az érvelés. Először öt városban tesztelnék a díjmentességet az ország nyugati részében.

Budapesten is felmerült már ingyenesség: 2010-ben az MSZP-s Horváth Csaba főpolgármester-jelölt kampányolt az ötlettel, sőt népszavazást is kilátásba helyezett. Ez akkor gyökeres fordulat volt a szocialistáktól, hiszen azelőtt rendszeresen emelték a közlekedési tarifákat, hogy lépést tartsanak a költségekkel, az inflációval. Az is igaz azonban, hogy korábban egy baloldali kormány tette ingyenessé az idősek közösségi közlekedését Horn Gyula idején. A Fidesz-vezette városháza nem ígért díjmentességet, de gyakran hangsúlyozta, hogy az inflációnál kevésbé és ritkán emeli a tarifákat.

Németország villamos vasút tarifa Budapest politika gyorsvasút közút
Németországban jól integrálták a helyi és helyközi közlekedést

Ha Németországban a városokban valóban eltörlik a jegyeket, bérleteket, az egyik probléma az lesz, hogy hogyan különítik el a helyi és a távolsági szolgáltatást. Ott ugyanis sokkal korszerűbbek a tarifarendszerek, mint nálunk, és nem különül el élesen a városon belüli és kívüli utazás, különösen a nagyvárosok környékén és az olyan agglomerálódott térségekben, mint a Ruhr-vidék.