Kihirdették a tervezési szerződés nyertesét a Paks és Kalocsa között kétszer egy sávvval plusz kerékpárúttal épülő Duna-hídra. Az új átkelő egyesek szerint fölösleges, mások szerint viszont Paks II. miatt kell.
Az 51-es útból Kalocsától északra kiágazó 512-es főutat Foktő–Dunaszentgyörgy útvonalon meghosszabbítják egészen az M6-os autópályáig. A beruházás legfőbb eleme egy új Duna-híd, és kiegészíti a dunántúli oldalon a majdani 5124-es út, amely Pakssal, illetve Gerjennel teremt kapcsolatot egy mostani földút nyomvonalán.
Korábban többször úgy beszéltek az új hídról, többek között Lázár János kancelláriaminiszter is, hogy esetleg vasutat is átvezetnek rajta, hiszen nyugati hídfőjéhez a paksi, a keletihez pedig a kalocsai szárnyvonal lesz közel, sőt, a dunapataji sincs messze. (Mindhárom vicinálison megszűnt már a személyszállítás.)
A mostani hírek nem mondják ki, hogy a vasút lekerült a virtuális hídról és a napirendről, de nem is beszélnek róla, ez pedig azt jelenti, hogy nem lesznek sínek az új átkelőn. A Magyar Építők építőipari portál adta hírül közbeszerzési információkra hivatkozva, hogy kihirdették a tervezési szerződés nyertesét a Kalocsa–Paks-Duna-hídra és a környező úthálózatra.
Az 568 millió forintos projektet a Céh Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., a Pont-Terv Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt. és az Utiber Közúti Beruházó Kft. konzorciuma végezheti el.
Sokan fölöslegesnek gondolják a beruházást, azt mondják, hogy a közelben három Duna-híd is van már: délen, Szekszárd térségében az M9-es (Szent László), északon Dunaújvárosnál az M8-as (Pentele) átkelője, illetve a dunaföldvári Beszédes József híd, amelyen egyébként 1940-től 2000-ig volt vasút is. Ezeken személyautóval egy óra körüli menetidővel érhető el Kalocsáról Paks, közösségi közlekedéssel, busszal pedig átszállással, két óra alatt. Az új híd húsz percre hozza közel a két kisvárost kocsival.
Eljutási idők az új híd nélkül a Google térképén
A beruházás hívei viszont az alföldi kisrégió összekötését hozza föl a leendő híd funkciójaként az M6-os sztrádával, és még inkább az atomerőművel. Helyi fórumokon egészen konkrét remények fogalmazódnak meg nemcsak arról, hogy a két új paksi reaktor építésében szerepet játszhatnak a Duna bal partján székelő vállalkozások, hogy az építőmunkások egy részének is Kalocsán lehet szállása, de arról is, hogy élelmiszerellátásukban is szerepet játszhat az Alföld.
Az azonban probléma, hogy a jelenlegi tervek szerint a paksi gigaépítkezés már a híd átadása előtt elkezdődne.