Mégse kerül sín a Kalocsa és Paks közé épülő Duna-hídra, bár korábban ennek a lehetősége is felmerült. A szaktárca azzal indokolja a nemleges döntést a költségeken túl, hogy a bajai vasúti átkelő kapacitását nem használják ki.
"A Kalocsa-Paks térségben tervezett Duna-híd vasúti átkelésre alkalmassá tételének lehetőségét az előkészítés során megvizsgálták. A döntést megalapozó okok egyike, hogy a tervezett helyszíntől 40 kilométerre található bajai híd vasúti kapacitásainak a felét sem használja ki. A kötött pályás átkelés megvalósításához a hídig vezető vasútvonalak kiépítésére, korszerűsítésére is szükség lenne nettó 60 milliárd forint becsült összköltséggel. A vasúti kiterjesztéssel tehát a teljes beruházás kiadásai a közúti elemekkel járó várható ráfordítás több mint kétszeresére nőttek volna."
Ezt válaszolta a Fonódó kérdésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.