Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Veszélyben a Debrecen és Románia közti sztráda EU-s pénze

1

Az eddigieknél alaposabb számításokkal kell igazolni az M35-ös déli és az M4-es legkeletibb szakaszának szükségességét és költségét, ha Magyarország azt akarja, hogy az Európai Unió finanszírozza az autópályák építését.

Összesen hatvan kérdésre vár választ az Európai Biztottság, mielőtt elfogadnák két, egymáshoz kapcsolódó hazai sztrádaszakasz uniós finanszírozását - írja a 24.hu. Brüsszel az M4-es Nagykereki, országhatár és Berettyóújfalu közötti részénél 27, az M35-ös innen kezdődő és majdnem Debrecenig (az új 481-es, a 4-esre rákötő főútig) tartó szakaszánál 33 pontban sorolta kifogásait.

közút Románia EU beszerzés szabálytalanság jog útépítés Közgép Itinera Duna Aszfalt A–Híd Hódút M4 M35 autópálya NIF
Az autópálya hosszan töltésen halad majd

Villamos is lesz az új dél-budapesti hídon

6

A Galvani út vonalába épülő hídra felkerülnek a villamossínek, de azt még nem tudni, hogy merre mennek majd ezeken a szerelvények.

Ez az írás elsősorban nem arról szól, hogy a főváros déli részén tervezett híd rossz helyen van, pontosabban, hogy először az albertfalvi hidat kellene megépíteni, mert az illeszkedik jobban a város szerkezetébe.

Az iho.hu-n viszont Zöldi Péter elég sokat írt erről, sőt egy sorozatban mutatta be, hogy a város térszerkezete nem holmi esztétikai kérdés csupán, de az élet minőségét is befolyásolja.

villamos Budapest beszerzés HÉV Csepel gyorsvasút híd
Külső körutak és hidak - Zöldi Péter (iho) ábrája

Elliptikus kapuk tartják majd az M44-es Tisza-hídját

2

A Békéscsabára vezető gyorsforgalmi út lakiteleknél lép majd a Tiszántúlra.

Kiírták a kivitelezési tendert az M44-es autóút Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszára - írta meg a közbszerzési hirdetményre hivatkozva a Magyar Építők.

M44 közút beszerzés útépítés NIF Uvaterv híd Tisza autóút gyorsforgalmi
Látványtervek: Uvaterv

Már át lehet menni a Mosoni-Duna új hídján

0

A végéhez közeledik a 813. sz. főút harmadik ütemének építése - írja a Magyar Építők. A Győrt keletről elkerülő útszakaszon, melyet a Strabag Általános Építő Kft., Hódút Kft. és Strabag AG együtt kivitelez, a kisebb hidak építése már befejeződött. Az útszakasz legizgalmasabb műtárgya azonban a Mosoni-Duna híd, melyre - annak őszi betolása után - már szintén felkerült a pályalemez. Ennek tiszteletére a kivitelezők hétfő délután ünnepélyes hordógurítást rendeztek.

útépítés közút Győr híd Strabag
Fotók: Magyar Építők

A bajai híd kihasználatlansága miatt nem kerül sín a kalocsaira

0

Mégse kerül sín a Kalocsa és Paks közé épülő Duna-hídra, bár korábban ennek a lehetősége is felmerült. A szaktárca azzal indokolja a nemleges döntést a költségeken túl, hogy a bajai vasúti átkelő kapacitását nem használják ki.

"A Kalocsa-Paks térségben tervezett Duna-híd vasúti átkelésre alkalmassá tételének lehetőségét az előkészítés során megvizsgálták. A döntést megalapozó okok egyike, hogy a tervezett helyszíntől 40 kilométerre található bajai híd vasúti kapacitásainak a felét sem használja ki. A kötött pályás átkelés megvalósításához a hídig vezető vasútvonalak kiépítésére, korszerűsítésére is szükség lenne nettó 60 milliárd forint becsült összköltséggel. A vasúti kiterjesztéssel tehát a teljes beruházás kiadásai a közúti elemekkel járó várható ráfordítás több mint kétszeresére nőttek volna."

Ezt válaszolta a Fonódó kérdésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

vasút közút híd útépítés NFM beszerzés Paks Kalocsa Baja
A térség vasúthálózata a Bueker.net térképén a bajai híddal és a három sötétzöld, személyszállításból már kivont vonallal

«
1234
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek