A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A most használatos, három hét múlva lejáró menetrendkönyv az utolsó, a 2018-ast már nem nyomtatja ki a MÁV, de mindenki letöltheti magának pdf-ben.
Régóta pletykálnak róla minden évben, hogy az aktuális menetrendkönyv az utolsó, de most tényleg ez a helyzet. A MÁV érdeklődésemre megerősítette, hogy 2018-ra már nem nyomtatják ki. Menetrend persze továbbra is lesz, lehet majd tudni, hogy hozzá képest mennyit késnek a vonatok. Íme a vasút válasza a Fonódónak:
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hozzájárult a nyomtatott menetrendkönyvek megszüntetéséhez a 2017/2018. évi menetrendi évtől, az már nem jelenik meg.
A közlönyben megjelent kormányhatározat az EU-s közlekedési pénzek elosztását módosítja. CAF villamosokat, Škoda-Solaris trolikat kap a főváros, az újabb, kék Flirtökhöz idomítják a hatvan régebbi, piros Stadler-motorvonatot, és a majd Szeged és Hódmezővásárhely között járó vasútvillamosok gyártása is közelebb került.
Tavasszal éppen a Fonódó írta meg elsőként, hogy a MÁV-Startnak szándékában áll egységesítenie a Flirt-flottáját. Egyrészt piros (vörös, narancs) helyett a Stadlertől régebben vásárolt szerelvények (néhány más motorvonattípushoz hasonlóan) is megkapják a kék-fehér-sárga-szürke színezést, másrészt egyéb tekintetben is az újabb kivitelhez igazítják a régebbieket.
Például konnektorok kerülnek az utastérbe, sőt, USB-csatlakozók is - bár itt nem a kék Flirtök jelentik a mintát, inkább a majdani emeletes Kissek. A pontos műszaki tartalom még nem ismert, hiszen nem írták még ki a tendert, de a pénz már megvan rá, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat 4,8 milliárd forintot, azaz járművenként 80 milliót különít el erre az uniós IKOP (integrált közlekedésfejlesztési operatív program) alapból. A közbeszerzésen elvileg nem csak a Stadler indulhat, de ők feltehetően pályáznak majd.
Igazi, vadregényes hegységben utazhatunk az év nyári felében a Pálházi kisvasúton.
Ha Wikipédiában nézzük, két kisvasútnál is olvashatjuk, hogy a legrégebbi Magyarországon. Tudjuk persze, hogy működik a Wiki, mik az előnyei, mik a hátrányai. A vitát különben hamar el is dönthetjük a kérdéses szócikkek alapján, a debreceni Zsuzsivasút első szakasza 1882-ben nyitották meg, a mai Pálházi Állami Erdei Vasút ősének építését csak 1888-ban határozták el.
Utánatelefonáltam, mert nem hittem el. De sajnos igaz.
Szörnyen összegraffitizett vagonok fényképe került föl a Facebookra. A felvétel a fővárosi Nyugati pályaudvaron készült. Megkerestem azt az utast, aki fotózta, és ő azt mondta, péntek reggel utazott a vonattal a váci vonalon, de már korábban is hallott róla. Vagyis a rongálás nem teljesen friss.
Az ilyen fokú összefestés már nem csupán esztétikai kérdés, mint látható, az ablakok is áldozatul estek, vagyis az utasok nem láthatnak ki.