Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Az állomás találkozása az építészettel

0

Három részben elemezzük a somogyi megyeszékhely felújított állomását. A reprezentatív felvételi épületet eredetileg Pfaff Ferenc tervezte. Körülkémleltünk Kaposváron - 3. rész.

A kaposvári állomásépület egyébként igényes felújítását megnézve nekünk az jutott eszünkbe, hogy kicsit arrébb mennyivel jobb helye lenne az állomásnak. Aztán az, hogy mi hiányzik a 21. században a műemléképületből. Végül azért azt is elismerjük, hogy építészszemmel jó ránézni az eredményre. Az építészek Németh Tamás és Markó András voltak a MÁVTI-ból.

vasút építészet magazin Kaposvár
Vonattal érkeztünk, ezt láttuk először

Kiderült, milyen lesz a Hódmezővásárhely és Szeged közötti vonatvillamos

2

villamos vasút Szeged vonatvillamos Hódmezővásárhely Stadler Spanyolország

Bemutatjuk, milyen lesz az emeletes magyar vonat

3


vasút Stadler Kiss beszerzés MÁV MÁV-Start Homolya Róbert Dávid Ilona Csépke András Tuzson Bence

Van-e értelme erőltetni a magyar járműgyártást?

1

A kormány összeszedett néhány járműtípust, amelyre szükség lesz Magyarországon, és ezek előállításával kívánja fejleszteni a hazai ipart egy Vasútijármű-gyártási kormányprogram keretében.

A kormány kötöttpályásjármű-gyártási cselekvési tervet fogadott el és hozott nyilvánosságra a közlönyben kormányhatározatként.

A terv az alábbi célokat fogalmazza meg. Ezek egy részéhez rendel pénzeket, másoknál felemlegeti (és kissé átrendezi) a már allokált forrásokat, bizonyos témaköröknél pedig (még) nincs szó összegekről.

  1. Teljesen új járműtípusok kifejlesztése, megtervezése, gyártása
  2. Előbbiek exportálása
  3. A hazai cégek kutatási, fejlesztési, innovációs tevékenységének támogatására és tesztelési, vizsgálati célra egy központ felállítása
  4. A Magyar Fejlesztési Bank és más intézmények adjanak hitelt
  5. Program a járműgyártáshoz szükséges szakmák munkaerőhiányának enyhítéséért
vasút gyorsvasút HÉV fogaskerekű metró 1-es metró politika beszerzés
A fogas járművei megértek a cserére

Új vasúti megállókat terveznek a pesti és a budai oldalon

0

Kiírták a tervezési tendert a harmadik vágányra Kelenföld és Ferencváros közé.

Az ország két fele közötti vasúti kapcsolat zöme az Összekötő vasúti hídon és a hozzá közvetlenül kapcsolódó vonalakon zajlik. Ennek a most kétvágányos kapcsolatnak a bővítésére írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő, bár magának a hídnak a bővítésére nem, az ugyanis külön projekt keretében folyik.

A vasúti pálya összes elemét fel kell mérni, és meg kell tervezni a háromvágányos vasutat – írja a pályázatról először beszámoló magyarépitők.hu.

A kiírás új vasúti megállók létesítésével is számol. A Fonódó információi szerint Pesten Danubius néven a Soroksári út fölött épülne megálló, Budán pedig úgy, hogy kapcsolatot létesítsen a Budafoki út és az Infopark felé.

Az új megállóknak fontos szerepük lesz majd a fővárosi vasúti személyközlekedésben. A legfontosabb megálló azonban a 3-as metróra átszállást lehetővé tevő Népliget megálló lenne. Ennek tervezése nem része a tendernek (nem is esik a szóban forgó szakaszra), csak érintőlegesen szerepel a kiírásban, mint esetleges további feladat, figyelembe véve kelebiai vonal fővárosi szakaszának sorsát is.

vasút Budapest Ferencváros Kelenföld beszerzés
Bár a felvételi épületen nem látszik, Kelenföld a távolsági, az elővárosi és a teherforgalomnak is egyre fontosabb gócpontja

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek