Magasvasút-hosszabbítás Bangkokban
2017. április 04.tízéves a vaskerekes sebességrekord
2017. április 04.Az Alstom speciális TGV-szerelvénye 2007 április 3-án állította be a hagyományos felépítésű vasutak ma is érvényes sebességrekordját csaknem 575 kilométer per órával.
A kerek évforduló persze nem jutott eszembe, csak egynapos késéssel emlékeztetett rá az iho.hu. Viszont annak idején egy most is vállalható cikket írtam az Indexbe az eseményről, és arról, hogy a vaskerekes vasút ezzel utolérte a mágneses lebegtetésűt.
Újabb két orosz metró próbálkozik Budapesten
2017. április 03.A hétvégén munkába állt a második és a harmadik az Oroszországból a 3-as fővárosi metróra érkező szerelvények közül – írja közleményében a BKV.
A közlekedési cég egyrészt „a XXI. század technikai színvonalának minden tekintetben megfelelő”-nek nevezi a járműveket, másrészt azonban ragaszkodik ahhoz, hogy ezek a régi, vagyis erősen a 20. században gyártott vonatok felújítva.
Valójában a Moszkvicsnak becézett fehér járművekbe beépítettek korszerű részegységeket is, más komponensek azonban az évtizedekkel ezelőtti műszaki színvonalat képviselik.
Az első szerelvény első munkahete nem sikerült jól, többször ki kellett vonni a forgalomból, illetve volt, hogy oda se engedték.
Meghosszabbították a bukaresti 4-es metrót
2017. április 03.Két új megállóval és járműteleppel bővült a román főváros északnyugati részébe vezető vonal.
A négyes metró első, 3,7 kilométeres szakasza 2000-ben nyílt meg Bukarestben. Március utolsó napján, 17 évvel később 2,1 kilométerrel bővült a gyorsvasút – írja a Railway Pro.
Az új szakaszon két megálló van, Laminorului és Străuleşti, az új végállomás. A 245 millió eurós beruházás része egy járműtelep és egy intermodális csomópont P+R parkolóval együtt.
Újra átjárnának a vonatok Rajkánál Pozsonyba
2017. március 25.Ha a GYSEV-nek tényleg sikerül Csornáról meghódítania a szlovák fővárost, következő lépésben talán a MÁV-Start is összekapcsolhatja Győrrel.
Szlovákia közvetlen vonatokat szeretne fővárosából Rajkán keresztül Magyarországra - írja a ta3.com, a tervek szerint decemberben indulnának a járatok. Az iho.hu közlekedési portálnak a vonatokat majdan működtető GYSEV is megerősítette, hogy szó van erről, de az is kiderült, valódi döntés még nincs.
Messziről fogjuk kezdeni. Az egész nemzetközi vonatozás visszaszorulóban van Európában (más kontinenseken meg sose volt igazán kiterjedt), kivéve talán ott, ahol nagysebességű szuperexpresszek kötnek össze nagyvárosokat.