Az eredeti tervekhez képest négynapos késéssel vette használatba a 2-es vonal belső részének felsővezetékét az első menetrend szerinti elektromos meghajtású vonat.
Az esztergomi vasútvonal villamosítása során nem készült el egy közműkiváltás, így a Magyar Telekom nem járult hozzá a beruházás használatba vételéhez. Így nem tudott az eredetileg meghirdetett hétfőn, vagyis az új menetrend első hétköznapján elindulni a Flirt motorvonat a Nyugatiból Piliscsabáig közlekedő hajnali betétjáraton.
A Telekom azonban ideiglenes engedélyt adott a héten, így pénteken már villamos motorvonat lehetett a szóban forgó vonat, ahogy az iho.hu is megírta.
A 2-es vasútvonal rekonstrukciója hosszú évek óta tart, egyes fázisok lényegest késéssel valósultak meg. A villamosítást most félig tekinthetjük késznek, a következő fázis az lesz, hogy (a tervek szerint tavasszal) egészen Esztergomig Flirtök járhassanak.
A Stadler motorvonatai igen jól gyorsulnak, így a részben kétvágányúsított, más szakaszokon azonban egynyomú 2-esen belépésükkel tovább csökkenhetnek a menetidők. A vonal azonban ezzel sem éri még el az elgondolt „végleges” teljesítménye határait, a pesti oldalon a Nyugati pályaudvarig tartó szakaszon még lesznek rekonstrukciós fázisok.