A szlovák államvasút jócsajos videoklippel, vonatozós számmal igyekszik népszerűsíteni szolgáltatásait.
Dominíka Zeleníková Morávková, azaz Dominička a főszereplője a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) reklámklipjének. A dallam tapad a fülbe, a cím nem bonyolult (Vonaton utazunk), a szöveg se:
A lánka arról énekel, hogy milyen sok mindent át lehet élni a vonaton, a refrén valahogy úgy szól, hogy / Vonaton-vonaton, nap mint nap a vonaton ülünk, / Nap mint nap nézünk ki az ablakon.. a vonaton – írta Korcsmáros Gábor felvidéki magyar közlekedési újságíró.
Aztán ugye mutatja, hogy a vonat nem késik, de tele van, egy nagy parti ez, ha akarsz, csatlakozz! Bemutatják, hogy van étkezőkocsi, lehet kávézni, enni, inni, a hálókocsiban aludni, a partyvagonban bulizni.
A vasút Facebook-oldalára még arról is fölkerült egy videó, hogy a másik videó hogy készült.
De nem maradt el az ellencsapás sem. Ahogy Magyarországon, Romániában, Lengyelországban vagy Szerbiában, úgy természetesen Szlovákiában is össze lehet vágni képeket szép, új vagy felújított vonatok, rekonstruált állomások és mosolygó, helyes statiszták helyett szétgraffitizett roncsokkal, peremig teleszennyezett vécékagylókkal, megfeküdt kohószökevényekben szorongó, frusztrált utasokkal és percben háromjegyű késéseket mutató kijelzőkkel.