Adatokat közölt a 4-es metróról szóló, és a kormány által eddig titkolt OLAF-jelentésből a Figyelő – írja a Klubrádió.
A hetilap cikke szerint az uniós korrupciós vizsgálat 60, összesen 167 milliárd forintnyi szerződéssel kapcsolatban tárt fel szabálytalanságokat, és emiatt 59 milliárd forint uniós támogatást kérnek vissza. Az okozott kár 96 százaléka öt szerződéshez kapcsolódik.
A Siemenshez köthető az áramellátási és a vonatvezérlő-rendszerek kiépítése. Itt több mint 31 milliárd forintot bukhat a főváros, mert a cégnek bennfentes információi lehettek. Hasonló okok miatt veszhet el az Alstom metrókocsik szállításra kapott csaknem 23 milliárdos összeg.
A BAMCO-konzorcium alagútépítésénél jogszerűtlen tendergyőzelem miatt 8 milliárd forintnyi uniós támogatást kérnek vissza a 62 milliárdból. A Swietelsky Kft. munkája, az állomások belsőépítése 40 milliárd forintba került, ebből több mint 7,5 milliárdot kell visszautalni Brüsszelnek a tenderfolyamat szabálytalanságai miatt.
A cikkben ötödikként felsorolt tétel a Strabag-Hídépítő Zrt.–hez kapcsolható. A Baross téri állomás szerkezetépítése 3,7 milliárd forintot vitt el, ebből 2,5 milliárd forint uniós támogatást kell visszaadni.
A hetilap emlékezetet, hogy két szerződés, az Alstom- és a Swietelsky-ügylet kapcsán hangzott el konkrét, többmilliárdos megvesztegetési összeg.