A közlekedési vállalat megvalósíthatósági tanulmányt rendelt egy új vonalról és három vonalhosszabbításról.
Bár nemrég azt írtam a villamosok ürügyén, hogy Prága annyival mindenképpen jobbnak tűnik közlekedési szempontból Budapestnél, hogy folyamatosan tervezik, fejlesztik a hálózatot, azért nem szabad azt hinni, hogy ott mindig minden úgy alakul (és főleg akkor), ahogy korábban elhatározzák.
![Prága gyorsvasút metró Csehország](https://img.reblog.hu/blogs/28630/pra-gametroavonaldf02.jpg?w=700)
A prágai 4-es metróról (D vonal) például legalább annyit vitatkoznak, mint a budapestiről, szóval a most megjelent terveket sem szabad készpénznek venni.
![Prága gyorsvasút metró Csehország](https://img.reblog.hu/blogs/28630/pra-gametrote-rke-pfbb0.png?w=700)
Annyiból hivatalos a térképen ábrázolt tervezet, hogy a prágai közlekedési cég (PKK) ezekről a fejlesztésekről (szaggatottan ábrázolva) rendelt megvalósíthatósági tanulmányokat – tudtam meg az idnes.cz alapján Korcsmáros Gábor Prágában élő közlekedési újságíró kollégámtól.
![Prága gyorsvasút metró Csehország](https://img.reblog.hu/blogs/28630/pra-gametrodepohost5222.jpg?w=700)
Talán a legérdekesebb, és számunkra is tanulságos kérdés a cseh főváros repterének bekapcsolása a kötöttpályás rendszerbe. Jóllehet terveznek egy nagyvasúti megoldást is a kladnói vonal fejlesztésével együtt, az A metrót is ki akarják oda vinni. Korábban egy elágazásos, rövidebb változatot preferáltak, a Václav Havel Repülőtérre egy Nádraží Veleslavín megállóból kicsatlakozó új ágon haladtak volna a szerelvények.
![Prága gyorsvasút metró Csehország](https://img.reblog.hu/blogs/28630/pra-gametroalagu-ta-lloma-s51ad.jpg?w=700)
A technikai nehézségektől megrettenve azonban pillanatnyilag a mostani végállomástól, a motoli kórháztól, Fehérhegyen keresztül vezetnék tovább némi kerülővel a pályát. A tervek készültségét figyelembe véve az valószínűsíthető azonban, hogy a vasút ér oda hamarabb a reptérre.
![Prága gyorsvasút metró Csehország](https://img.reblog.hu/blogs/28630/pra-gametrokocsibelso5b40.jpg?w=700)
A vonal másik, délkeleti végén viszont elágazást terveznek Petrovice felé. Erre mostanában nagy lakásépítések voltak, vannak.
![Prága gyorsvasút metró Csehország](https://img.reblog.hu/blogs/28630/pra-gametrocve-geamezo-n0814.jpg?w=700)
Egyszer egy prágai vonatozás alkalmával Korcsmároséknál kaptam kedves szállást, úgyhogy emlékszem, hogy Gábor szóvá tette, amikor a C vonal északkeleti végállomásán, az üres mezőre (és buszvégállomásra) érkező mozgólépcsőn igyekeztünk autóbuszunk felé, hogy mennyire adná magát a metró hosszabbítása lakótelepükre meg a közeli gigantikus plázához. Nos, tervezik.
![Prága gyorsvasút metró Csehország](https://img.reblog.hu/blogs/28630/pra-garajz4dfd.png?w=700)