A vállalt határidő előtt négy hónappal elkészült az M85-ös autóút csornai elkerülőjének második üteme. Az új útszakaszt Áder János köztársasági elnök, Homolya Róbert, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Gyopáros Alpár, Csorna és térsége országgyűlési képviselője és Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. vezérigazgatója adta át pénteken.
Csorna elkerülőútjának I. szakasza már 2015 ősze óta használatban van. Az első ütem átadásával az észak-déli átmenő forgalomtól mentesült a település. A második, záró ütem befejezésével már a Győr-Sopron irányú forgalom is elkerüli Csornát és Farádot is. A fejlesztés további eredménye, hogy biztonságosabban és gyorsabban lehet Budapestről eljutni Sopronba.
A Csorna-elkerülő II. ütemében 4,45 km hosszú, 2×2 forgalmi sávos, új nyomvonalú autóút valósult meg. A projekt keretében további 1,6 km hosszú 2×1 sávos út épült, ez biztosítja az összeköttetést a 85. főútra is. A két út találkozásánál Jobaháza és Farád között különszintű csomópont létesült.
Az új elkerülőszakasz külön szinten keresztezi a 86. főutat, a Szombathely–Hegyeshalom és a Győr–Sopron vasútvonalakat is. A beruházás során 1,2 km kerékpárút épült a Farád és Jobaháza közötti külterületi szakaszon, hogy az új különszintű csomópont térségében biztonságosan közlekedhessenek a biciklisek. Az útépítéssel elzárt, döntően mezőgazdasági művelésű területek megközelítésére párhuzamos megerősített földutakat létesítettek.
Homolya Róbert, közlekedéspolitikáért felelős államtitkár azt mondta: „Az M85 minden szakasza és települési elkerülői Győrtől Csornáig 2010 után készült el összesen több mint 42 kilométeren. A közúthálózat fejlesztése a következő években összesen mintegy 2500 milliárd forintos ráfordítással kap új lendületet. A kormány uniós és hazai források felhasználásával beköti a gyorsforgalmi hálózatba a megyei jogú városokat, köztük Sopront is, és az országhatárig vezeti a sztrádákat, így lesz ez az M85 esetében is. Az autóút folytatásának kivitelezése a jövő év első hónapjaiban megkezdődhet.”
Gyopáros Alpár, Csorna és térsége országgyűlési képviselője kiemelte: „Közel 20 éve várt fejlesztésnek értünk a végére. 2013-ban kezdődött, ma befejeződött a Csornai elkerülő megépítése, amely szükségességét igazolja a korábban Csornán áthaladó napi 30 ezer jármű. 2013 óta 80 kilométer gyorsforgalmi utat építettünk Győr-Moson-Sopron megyében, a következő években további 220-at fogunk.”
Nagy Róbert Attila, a NIF vezérigazgatója ismertette a beruházás műszaki paramétereit: „A héten megkötöttük a kivitelezői szerződéseket az M85 Csorna és Sopron közötti részeire. A 2×2 sávos gyorsforgalmi út 58 km hosszú egységének építését négy szakaszon kezdik majd el a nyertes kivitelezők.”
Az M85 Csorna-elkerülő II. ütem fejlesztése az NFM megbízásából a NIF beruházásban, hazai forrásból készült. A Strabag Építő Kft. és a Belfry PE Kft. konzorciuma építette nettó 13,85 milliárd forintért.
(Szöveg és illusztráció: NIF)