Elkészült a Stadler első olyan motorvonata, amely villamosított és villamosítás nélküli pályákon egyaránt működőképes.
Bimodális, 3000 voltos egyenárammal és gázolajjal is üzemelő Flirtöt mutattak be a svájci Stadler bussnangi központjában. A nálunk is ismert típus továbbfejlesztett, Flirt3-as változatába egy külön modulként építették bele a dízelhajtást. A Stadler Facebook-oldala a kis, 18 tonnás tengelyterhelést emeli ki, ez fontos a mellékvonalakon.
Az első duál-Flirtök olasz regionális megrendelésre készülnek, Olaszország legkisebb, autóm tartománya, Valle d’Aosta (Vâl d’Aouta, Ougschtaland) veszi az öt (plusz opcionálisan még öt) szerelvényt. Torino és a régiószékhely Aosta (Aoste, Outa, Aouta, Veulla, Augschtal) között így majd nem kell átszállni Ivreában, ahol a drót véget ér, írja a Railway Gazette-re és az International Railway Journalra hivatkozva az iho.hu.
Magyarországon is vannak olyan vonalak, amelyek például Budapestről csak átszállással vagy a mozdonycsere kivárásával érhetőek el, mert villamosítatlanok, így nálunk is használhatóak lennének hasonló (természetesen a hazai váltóáramú rendszerrel kompatiblis) járművek. A pályaállapotok miatt az sem lenne akadály mondjuk a Balaton északi partján, Salgótarján vagy Gyula felé, hogy a bimodális Flirtök a drót alatt teljesített 160 helyett dízelüzemben már csak 140 kilométer per órára képesek.
Egy másik megoldás villamos és dízelüzemű motorvonatok összekapcsolása, és szétkapcsolása a rendszerváltó pontokon (Hatvanban, Békéscsabán) lehetne.
A 43 millió euró értékű olasz szerződés ötéves karbantartást is tartalmaz, a gyártó azt is vállalja, hogy szükség esetén plusz modul beépítésével növeli a járművek befogadóképességét. Az eredeti, három utasszállító kocsit tartalmazó kivitel 159 másodosztályú ülőhelyet és tizenhat lehajtható ülést tartalmaz.