Elsősorban a kamionok számára fontos, hogy Komáromnál is átkelhessenek a Dunán Magyarország és Szlovákia között.
A nehézgépjárművek számára Vámosszabadi és Letkés között nincs átkelési lehetőség a Dunán és az Ipolyon. A komáromi Erzsébet-híd 20 tonnás súlykorlátozású, a városok belsejébe vezeti a forgalmat. A megépülő új Duna-híd a magyar-szlovák Duna-szakaszon közvetlen átkelési lehetőséget teremt a teherforgalom számára Komárom és Révkomárom elkerülésével.
A 600 méteres hídon átvezetett 2×1 sávos szakasz a magyar 1-es utat köti össze a szlovák 63-as főúttal. A hídszerkezet egy egypilonos, ferdekábeles híd. A pilon magassága az útpálya felett 94,5 méter. A híd öt nyílásból áll, melyek közül 3 a meder felett, 2 pedig a szlovák oldali ártéren lesz. A hídon a kerékpárút és járda, valamint a belterület közelsége miatt közvilágítás is lesz. Az egyedi szerkezet miatt a pilon és kábelek díszkivilágítást kapnak.
A beruházáshoz tartozik egy-egy útcsatlakozás megépítése a szlovák és magyar fél részéről. A magyar oldalon egy 1,3 km hosszú út épül a 131-es főútig, azaz a Komáromot délről elkerülő útig. Ezen a szakaszon két körforgalom és két kisebb híd lesz, egyik az ipartelepi kerékpárút felett, a másik a Koppány vezér út felett. Ezen kívül 2 tengelysúly-mérő hely is épül a főpálya mindkét oldalán.
A szlovák oldali útcsatlakozás hossza 646 méter, 2×1 sávos. A szakaszon egy körforgalmú csomópont épül az I/63 út csatlakozásánál, valamit egy kerékpárútlehajtó-ág, és a járdához csatlakozó lehajtó és lépcső a híd végén.
Az új híd és a csatlakozó útszakaszok forgalomba helyezése 2019 telére várható.
Az új komáromi Duna-híd kivitelezésének nyertese a H-M Dunahíd Konzorcium (tagjai: Hídépítő Zrt., Mészáros és Mészáros Kft.) A kivitelezés nettó összege: 91,199 millió euró.
A magyar oldali útcsatlakozás nyertes kivitelezője az Stra-Kom konzorcium (tagjai: Strabag Építő Kft. – Strabag AG). A szlovák oldali útcsatlakozást a Váhostav-Sk a.s. építi.
A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a szlovák Közlekedési és Építési Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban valósul meg, 85% uniós forrás felhasználásával.
(A szöveg, a fotók, a látványképek és a térkép forrása a NIF)