Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Nyáron minden éjjel irány az Adria vonattal!

0

Az elmúlt években általában nagyon hamar elfogytak a helyek a MÁV-Start nyári, horvátországi és szlovéniai, tengerparti járataira. Idén többen juthatnak hálókocsis, fekvőhelyes vagy ülőhelyes jegyekhez az éjszakai vonatokra, mert a korábbi heti kétszeri majd háromszori járatok helyett 2017-ben már minden nap indulnak vonatok Splitbe, Rijekába és Koperbe.

A MÁV-Start a vasárnapig nyitvatartó Utazás kiállításon számolt be fejlesztéseiről. A délszláv térség közvetlen Adria-járataihoz tartozik még a montenegrói Bar is, ide azonban a mostani szezonban is csak heti két járat lesz. Ugyanúgy, ahogy a Balkán túloldalára, a bulgáriai Várnába és Burgaszba.

A vasúttársaság azt ígéri közleményében, a nyári balatoni forgalomban gyakori és egyre gyorsabb eljutást biztosít, több légkondicionált járművet és bicikliszállító kocsit állít forgalomba.

vasút MÁV-Start Szlovénia Horvátország Montenegró Bulgária
Budapesti kocsikat is továbbító vonat érkezése Koperbe

1 500 000 000 000 forint vasútra

3

vasút Európai Unió beszerzés Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közút kerékpár magazin

Új járműveket vesz a szlovén vasút

0

vasút Szlovénia beszerzés

Nem indulhat a metrófelújítás

1

A pesszimisták szerint idén már nem lesz semmilyen metrófelújítás, ugyanis jelenleg nem fut semmilyen tender sem a 3-as metró rekonstrukciójára, miután az egyetlen aktuálist visszavonta a BKV.

A BKV visszavonta az észak-déli metró Kőbánya-Kispest és Népliget közötti szakasza, valamint a Kőér utcai járműtelep újjáépítésére kiírt közbeszerzését – írja a 24.hu. A VEKE Facebook-oldalán arra is felhívja a figyelmet, hogy valójában még le se járt a tender (meghosszabbított) határideje.

A közlés nem árulja el a visszavonás okát. Eddig minden 3-as metrós tendert visszavontak, a korábbiakat azért, mert az ajánlattevők valamennyien túl drágán vállalták volna a munkákat.

Most azonban más a hivatalos magyarázat: Radnai Tibor, a felújítás projektfelelőse az Indexnek azt állította, hogy a tenderkiírás után módosult egy jogszabály, ami több uniós közbeszerzésről szóló kormányrendeletet módosított.

Az indoklás furcsa, hiszen a jogszabályokat nem visszamenőleges hatállyal szokták módósítani, azaz a változás előtt kiírt tenderek szépen lefuthatnak a korábbi szabályokkal.

Radnai másik állítását maga a portál sem veszi készpénznek. A projektfelelős szerint ugyanis a visszavonás nem késlelteti a metrófelújítást. Valójában azonban legutóbb május-júniusi munkakezdésről beszéltek, most pedig a legeslegderülátobb számítás is júliusi szerződéskötést feltételez, vagyis ősz előtt nem indulhatnak meg a munkagépek.

Ha azonban bármilyen további probléma adódik, könnyen 2018-ra csúszhat a felújítás elkezdése.

Budapest metró 3-as metró gyorsvasút BKV felújítás beszerzés

Nőnek a BKK jegyárbevételei

1

BKK tarifa ár Budapest magazin közút villamos gyorsvasút

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek