Help Sales ÁSZF

De mivel akar közlekedni, amikor nem jár majd a metró?

0

Korábbi hasznos hagyományához nyúl vissza a BKK, amikor az utasok véleményére is kíváncsi, hogyan oldják majd meg a 3-as metró pótlását a felújítás idejére.

Az ország legforgalmasabb vasútvonalaként emlegetett észak-déli budapesti gyorsvasút felújítása körüli hercehurca tragikomikus, még most sem lehet tudni, hogy pontosan mikor esnek neki az elhasználódott pályának, állomásoknak, és azt sem, hogy ki végzi el a beruházást pontosan mennyiért.

A BKK tehát egyelőre dátum nélkül, "2017 nyarától" tervezi a kieső metró pótlását. Valamiért főütemekről és alszakaszokról beszélnek, de mi egyszerűbben tekintjük át a munkák szakaszolását:

  1. Kőbánya-Kispest - Nagyvárad tér között zárva a metró, Újpesttől a Nagyvárad térig jár.
  2. Kőbánya-Kispest - Nagyvárad tér és ezzel egyidejűleg Újpest-Központ és Lehet tér között nincs forgalom, csak a Nagyvárad és a Lehel tér között közlekedik.
  3. A Nagyvárad és a Lehel tér között pótlás, a szerelvények egyrészt északon, Újpesttől a Lehel térig, másrészt délen, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között szállítják az utasokat.
  4. A Deák tér és az Árpád híd között marad ki a szolgáltatás, a vonatok egyrészt északon, Újpesttől az Árpád hídig, másrészt délen, a Deák tér és Kőbánya-Kispest között mennek.Budapest gyorsvasút metró 3-as metró BKK HÉV közút busz

Kettészakadt a záhonyi sebes a Nyugatiban

0

Késéseket okozott a fővárosi Nyugati pályaudvar forgalmában hétfőn koradélután, hogy egy vonat az első és a második személykocsi között egyszerűen kettészakadt.

A iho.hu szerint a 6294-es számú záhonyi sebvesvonatról van szó, amelyet egy Szili (V43-as) villanymozdony vontatott.

Botrányos a GSM-R projekt

0

vasút beszerzés távközlés biztber MÁV

Hatalmas csúszásban van a MÁV GSM-R projektje, a megbízást elnyert Kapsch-MVM konzorcium egyszerűen nem képes feléleszteni a rendszert - számol be egy minisztériumi belső anyagra hivatkozva a 444.hu.

A magyar állami MVM szerint ők teljesítenek, a kudarcról az osztrák Kapsch tehet.

A GSM-R mobilkommunikációs rendszer az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszerrel (ETCS) együtt az Egységes Európai Vasúti Közlekedésirányítási Rendszer (ERTMS) része.

A magyar vasúton először 935 kilométeren kellett volna kiépíteni a GSM-R-t, a határidő 2015 szeptember 30. volt.

vasút beszerzés távközlés biztber MÁV
Az ERTMS működése a Wikipedia ábráján

Átment a tiloson, ez a halálos vonatbaleset oka

0

A személyvonat meghaladta a tilos jelzést, ez okozhatta a kedd reggeli luxemburgi vasúti balesetet.

Egy Luxemburgból Franciaországba tartó személyszállító vonat a jelző tilos állapota ellenére ment tovább, ez lehetett a frontális ütközés oka - írja wort.lu. A szerelvény Luxemburg déli részén ment neki egy szembejövő, 610 tonnás, mozdonyból és 27 üres kocsiból álló tehervonatnak, amely Franciaországból a bettembourg-i rendezőpályaudvar felé haladt.

A személyszállító vonat mozdonyvezetője, a luxemburgi vasút alkalmazottja meghalt. Két súlyos sebesültet csak az után sikerült kiszabadítani, hogy a két összeroncsolódott szerelvényt széthúzták.

Egy kalauznőnek sikerült elhagynia az ütközés előtt a fülkét, ennek ellenére ő is megsérült.

vasút baleset Luxemburg
Fotó: luxemburgi rendőrség

Halálos vonatbaleset luxemburgban

0

Egy személyszállító vonat és egy tehervonat ütközött Luxemburg déli szélén, Bettembourg és Zoufftgen között kedden reggel – írja wort.lu nyomán az iho.hu.

A rendőrségtől és a vasúttól származó információk szerint négyen sérültek meg. Közűlük az egyik, a Luxemburgból Franciaországba tartó személyszállító vonat mozdonyvezetője meghalt – számolt be sajtótájékoztatójukon Dan Kersch belügyminiszter és François Bausch infrastruktúraminiszter.

További két sérült állapota súlyos. Ők a vonatban is rekedtek, kiszabadításukhoz szét kellett húzni az összeroncsolódott két szerelvényt.

Furcsa, hogy a frontális ütközés előtt egyik mozdonyvezetőtől sem érkezett figyelmeztetés.

A 610 tonnás tehervonat egy mozdonyból és 27 üres kocsiból állt. Franciaországból a bettembourg-i rendezőpályaudvarra ment volna.

Itt, a francia határnál 2006-ban is volt egy súlyos baleset, akkor hatan haltak meg.

Az érintett vasútvonalon két napig biztos nem közlekednek a szerelvények, buszpótlás van.


 

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek