Látszólag jól kitolt az Ikarus EAG-gal a fejlesztési minisztérium, hiszen egy óriásmegrendelésének végső szállítási határideje előtt két nappal előírták egy újabb berendezés beépítését. Valójában éppen ezzel mentették meg a céget legalábbis pillnatnyilag.
Mészáros Csaba a magyar autóbuszipar fenegyereke, sokmindenkivel összeveszett már, ezért sokan kárörvendve nézték, hogy nevet és tulajdonosi szerkezetet is váltó cége tavaly az összeomlás szélére került. Az Ikarus EAG súlyos pénzügyi gondokkal küszködött, két beszállító felszámolási eljárást is indított a vállalat ellen, a dolgozók jelentős része is kilépett.
Ekkor azonban egy gigantikus állami megrendelés úgy tűnt, hogy megmenti az Újszász utcai céget: A Volánbusz 180 csuklós buszra írt ki tendert, amelyet a Modulo M168D típussal 15,4 milliárd forintért az Ikarus EAG nyert meg.