Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A bajai híd kihasználatlansága miatt nem kerül sín a kalocsaira

0

Mégse kerül sín a Kalocsa és Paks közé épülő Duna-hídra, bár korábban ennek a lehetősége is felmerült. A szaktárca azzal indokolja a nemleges döntést a költségeken túl, hogy a bajai vasúti átkelő kapacitását nem használják ki.

"A Kalocsa-Paks térségben tervezett Duna-híd vasúti átkelésre alkalmassá tételének lehetőségét az előkészítés során megvizsgálták. A döntést megalapozó okok egyike, hogy a tervezett helyszíntől 40 kilométerre található bajai híd vasúti kapacitásainak a felét sem használja ki. A kötött pályás átkelés megvalósításához a hídig vezető vasútvonalak kiépítésére, korszerűsítésére is szükség lenne nettó 60 milliárd forint becsült összköltséggel. A vasúti kiterjesztéssel tehát a teljes beruházás kiadásai a közúti elemekkel járó várható ráfordítás több mint kétszeresére nőttek volna."

Ezt válaszolta a Fonódó kérdésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

vasút közút híd útépítés NFM beszerzés Paks Kalocsa Baja
A térség vasúthálózata a Bueker.net térképén a bajai híddal és a három sötétzöld, személyszállításból már kivont vonallal

Nem kitolás a hídbetolás

0

Mérföldkőhöz érkezett a Győr keleti elkerülő építése. A kivitelező 2017 eleje óta dolgozik az 5,2 km hosszú útszakaszon. Egy 395 méteres híd épül a Mosoni-Duna és a kapcsolódó szakaszok felett, Győrszentiván kertváros és Győr Bácsa között. A munkálatok most jutottak el a hídbetolás fázisába.

A 813. főút III. ütemének keretében készülő 180 méter hosszú Mosoni-Duna-mederhíd felszerkezete a szerelőtéren elkészült. A híd kialakítása hálós elrendezésű kábelekkel függesztett ortotróp acél pályaszerkezetű "kosárfüles" ívhíd lesz.

közút útépítés híd beszerzés Győr NIF NFM Strabag

Megvan a pénz az új Duna-híd előkészítésére

0

A kormány döntött a budapesti kötöttpályás közlekedési projektek előkészítésének finanszírozásáról a központi költségvetésből: a Déli összekötő vasúti híd és a kapcsolódó pesti megállók, HÉV-ek és a kisföldalatti fejlesztése van napirenden.

A Magyar Közlöny legfrissebb számában közzétett kormányhatározat szerint 1,7 milliárd forintot a 2017. évi, 4,4 milliárd forintot a 2018. évi központi költségvetésből fordítanak a kulcsfontosságú budapesti kötöttpályás közlekedési beruházások előkészítésére, az engedélyezési tervek elkészítésére.

Budapest NFM NIF híd vasút HÉV gyorsvasút beszerzés építés villamos metró 1-es metró Mfav
A Ferencvárosi pályaudvar. Ahova messzire látunk, oda épülne egy megállóhely az utasoknak (M3-as metró), a hátunk mögött egy másik a Duna közelében, és egy kicsit még távolabb harmadik vágánnyal bővülne a híd

Megvan a Rajka–Pozsony-járat menetrendje

3

Most már hivatalos, december 10-től a Duna jobb partján is el lehet jutni Magyarországról vonattal közvetlenül Pozsonyba.

Talán az őszi pesszimizmus teszi, de tulajdonképpen elkeseredtem a jó hírre: sikerült, az illetékes minisztérium eldöntötte, hogy a decemberi menetrendváltástól megrendeli a GYSEV-től a Rajka-Pozsonyligetfalu közötti vasúti járatot.

Pozsony Szlovákia GYSEV vasút NFM Határ EU
Forrás: NFM

Folytatják a debreceni vonal átépítését EU-pénzből

0

Az utasok a leginkább a szebb állomásépületeken és peronokon vehetik észre, hogy a korábban is viszonylag jó állapotú 100-as vasútvonal teljes rekonstrukción esik át.

Emelkedik a vasúti szolgáltatás színvonala, korszerű vasúti létesítmények szolgálják ki az utazóközönséget 2020 őszétől Püspökladány és Ebes között - írja közleményében a NIF Zrt. A beruházás alapkövét augusztus 28-án tették le Hajdúszoboszlón. Az eseményen ünnepi beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Bodó Sándor, a térség országgyűlési képviselője, dr. Tiba István, Hajdú-Bihar megye fejlesztési biztosa, Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF vasútfejlesztési igazgatója.

A felújított Szajol-Püspökladány vonalszakasz folytatásaként, a Püspökladány-Debrecen korszerűsítés első ütemében valósulnak meg a Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz pályaépítési, valamint biztosítóberendezés-tervezési és -kivitelezési munkái. A beruházás során 31,25 kilométer hosszon 160 kilométer per órás sebességű és 225 kilonewton tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas, kétvágányú pálya készül a szükséges közműkiváltások elvégzésével.

vasút 100-as vonal beszerzés EU rekonstrukció NIF NFM
Kép, kenyérszöveg és térkép: NIF

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek