tízéves a vaskerekes sebességrekord

0

Az Alstom speciális TGV-szerelvénye 2007 április 3-án állította be a hagyományos felépítésű vasutak ma is érvényes sebességrekordját csaknem 575 kilométer per órával.

A kerek évforduló persze nem jutott eszembe, csak egynapos késéssel emlékeztetett rá az iho.hu. Viszont annak idején egy most is vállalható cikket írtam az Indexbe az eseményről, és arról, hogy a vaskerekes vasút ezzel utolérte a mágneses lebegtetésűt.

Vizsgálat a budapesti hibridbusz-beszerzés ügyében

0

Tarlós István elrendelte, hogy vizsgálják meg a BKV hibridbusz-vételi üzletét – állítja Facebook-oldalán az Omnibusz blog.

A közlekedési cég negyven használt, alacsonypadlós szóló Volvót vásárlásáról írt alá nemrég szerződést. Az Omnibusz majd az Index is írt arról, hogy az eladó cég múltja nem arra utal, hogy megbízható járműszállító lenne, másrészt a piaci szintnél jóval magasabbnak tekinthető ár is.

Budapest busz közút Tarlós István hibrid BKV Volvo
Egy érintett. Fotó: Buga Bence – Omnibusz

A Főpolgármesteri Hivatalhoz küldött kérdéseinkre a BKV ezt a választ küldte: 

„Tarlós István főpolgármester úr a használt hibridbuszok ügyében valóban tájékoztatást kért Bolla Tibor elnök-vezérigazgatótól, amelyet Bolla úr megküldött neki. Ebből az anyagból kiderül, hogy az eljárást a Fővárosi Közbeszerzési Kft. folytatta le, így ő felel az eljárás szabályszerűségéért. A Fővárosi Közbeszerzési Kft.  nyilatkozott arról, hogy szabályszerűen folyt le az eljárás. Egyébként a járművek ára, tekintettel korukra és állapotukra, a BKV vizsgálata szerint megfelelő. Az ár jóval alatta volt mind a kínálati, mind a bekért előzetes árajánlatnak, illetve a közbeszerzési becsült értéket sem érték el.”

Újabb két orosz metró próbálkozik Budapesten

2

A hétvégén munkába állt a második és a harmadik az Oroszországból a 3-as fővárosi metróra érkező szerelvények közül – írja közleményében a BKV.

A közlekedési cég egyrészt „a XXI. század technikai színvonalának minden tekintetben megfelelő”-nek nevezi a járműveket, másrészt azonban ragaszkodik ahhoz, hogy ezek a régi, vagyis erősen a 20. században gyártott vonatok felújítva.

Valójában a Moszkvicsnak becézett fehér járművekbe beépítettek korszerű részegységeket is, más komponensek azonban az évtizedekkel ezelőtti műszaki színvonalat képviselik.

Az első szerelvény első munkahete nem sikerült jól, többször ki kellett vonni a forgalomból, illetve volt, hogy oda se engedték.

Budapest metró 3-as metró Metrovagonmas gyorsvasút felújítás

Meghosszabbították a bukaresti 4-es metrót

0

Két új megállóval és járműteleppel bővült a román főváros északnyugati részébe vezető vonal.

A négyes metró első, 3,7 kilométeres szakasza 2000-ben nyílt meg Bukarestben. Március utolsó napján, 17 évvel később 2,1 kilométerrel bővült a gyorsvasút – írja a Railway Pro.

Az új szakaszon két megálló van, Laminorului és Străuleşti, az új végállomás. A 245 millió eurós beruházás része egy járműtelep és egy intermodális csomópont P+R parkolóval együtt.

metró Bukarest Románia gyorsvasút
A hosszabbítás a bal fölső sarokban az UrbanRail térképén

Új repülőjáratok Magyarországról: Faro, Hannover, Bergen, Lamezia Terme, Tirana, Pristina, Szarajevó, Szkopje, Podgorica, Madrid, Prága, Toronto

0

wizz Ferihegy Hévíz repülés magazin

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek