A világ legtöbbet gyártott villamosa már csak nosztalgia Prágában

0

villamos Csehország Csehszlovkia Tartra nosztalgia

Újra átjárnának a vonatok Rajkánál Pozsonyba

1

Ha a GYSEV-nek tényleg sikerül Csornáról meghódítania a szlovák fővárost, következő lépésben talán a MÁV-Start is összekapcsolhatja Győrrel.

Szlovákia közvetlen vonatokat szeretne fővárosából Rajkán keresztül Magyarországra - írja a ta3.com, a tervek szerint decemberben indulnának a járatok. Az iho.hu közlekedési portálnak a vonatokat majdan működtető GYSEV is megerősítette, hogy szó van erről, de az is kiderült, valódi döntés még nincs.

Messziről fogjuk kezdeni. Az egész nemzetközi vonatozás visszaszorulóban van Európában (más kontinenseken meg sose volt igazán kiterjedt), kivéve talán ott, ahol nagysebességű szuperexpresszek kötnek össze nagyvárosokat.

vasút Szlovákia GYSEV MÁV MÁV-Start határ EUAmikor még átjárt a magyar vonat Tótújhelyre

Tarlós arra buzdít, az autósok ne fizessék be a büntetést

0

Mostanában kitesznek KRESZ-táblákat olyan helyekre, ahol évtizedekig nem volt, az emberek megszoktak egy közlekedési rendet. Ráirányítanak egy kamerát, és a szabályszegőknek ötvenezres – nem öt- vagy tízezres – büntetést küld a közterületfelügyelő – mondta Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján.

A főpolgármestrer azt ígérte, kiáll az ilyen esetek áldozatai mellett. „Bár nekem általában gépkocsivezető vezeti az autómat, ilyen nem történt velem, de ez nonszensz” – mondta Tarlós.

Sőt, a főpolgármester azt is mondta, azok az autósok, akiket pusztán kamerafelvétel alapján akarnak megbüntetni, ne fizessék be a büntetést. Amikor az ügyek átkerülnek a közterületfelügyelettől a rendőrségre, a tapasztalatok szerint már sokkal emberségesebb az eljárás – mondta Tarlós István.

Tarlós István közút Budapest közterületfelügyelet büntetés KRESZ
Itt nem kamera alapján büntetnek a közterületfelügyeletesek

Tarlós szerint az ördög műve, hogy folyton lerobban az orosz metró

5

Péntek délelőtt fél tíz körül kiszállították az utasokat a Pöttyös utcánál, miután satufékkel állt meg.

A fővárosi 3-as metró első új, fehér szerelvényének pénteki üzemnapja sem sikerült hosszúra, már délelőtt újra ki kellett vonni a forgalomból. Erről maga a főpolgármester beszélt sajtótájékoztatóján. Tarlós viccesen az ördögöt tette felelőssé a sorozatos hibákért.

Komolyan pedig azt mondta, hogy egy új járműnél természetesek az ilyen hibák. Emlékeztetett arra, hogy annak idején a Combino villamosok forgalomba állásakor is voltak hasonló problémák.

A Fonódó úgy értesült, hogy ezúttal a Pöttyös utcánál kellett kiszállniuk az utasoknak.

A Metrovagonmas járműve a hét elején kezdte meg az utasok szállítását, miután előtte hosszan próbázott utasok nélkül. Azóta többször lerobbant, a gyártó mérnökei pedig próbálták elhárítani a hibákat.

Szakemberek szerint a fehér metrónak leginkább a fékrendszerével és a szellőzésével van baj. Legalábbis eddig ez derült ki.

metró Budapest 3-as metró Metrovagonmas Tarlós István gyorsvasút felújítás beszerzés

Kiderült, hány dolgozót tettek ki a BKK-tól

0

Budapest BKK magazin karrier

Huszonhárom főt bocsájtottak el a közlekedési központtól, csaknem hétszázat pedig kiszerveznek. A BKK új létszáma 1200 munkavállaló lesz.

A Fonódó írta meg, hogy néhány napja leépítés volt a BKK-nál. Megkérdeztük erről a céget, válaszuk szerint az elbocsájtás „jelenleg összesen mintegy 23 főt érint, a megüresedett pozíciókat a BKK nem tölti fel. Fővárosi önkormányzati társaságként – a tulajdonos elvárásainak megfelelően – a BKK fontosnak tartja a felelős gazdálkodást, így a létszámtervezés során kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy a feladatellátáshoz szükséges létszámot a hatékonyság és a gazdaságosság szem előtt tartásával határozza meg.”

Az is kiderült, hogy a létszámcsökkentés az alábbi területeket érinti: infokommunikációs szolgáltatások, közösségi közlekedés, kereskedelem, gazdaság.

„A Fővárosi Közgyűlés 2016 októberében döntött a közlekedési intézményrendszer továbbfejlesztéséhez kapcsolódó intézkedésekről, melynek részeként az integrált közlekedésszervezői és operatív feladatokat ellátó társaságok létszámát összesen 1200 főben határozta meg” – olvasható a válaszban.

A döntésnek megfelelően 2017. május 1-jén a BKK közel 700 munkavállalója kerülhet munkáltatói jogutódlással a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt.-hez. A munkáltatói jogutódlás azt jelenti, hogy az érintett munkatársak munkaszerződése érvényben marad, és a munkaviszony folyamatossága is biztosított.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek