A baleset elkerülhetetlen volt, de a sérülések súlyosságát nagyon egyszerű lett volna csökkenteni.
A Híradóban az utasok úgy nyilatkoztak, hogy szombat éjjel, a balesetben az M3-ason a bal oldalon ülő utasok a busz alá kerültek, a jobb oldalon ülők pedig rájuk estek. Sokan súlyosan sérültek, összesen négyen meghaltak.
Buszos szakértők, például az Omnibusz autóbuszos blog Facebook-bejegyzése szerint ez egyértelműen azt mutatja, hogy ezek az utasok nem voltak bekötve. És ez az általános tapasztalat a hasonló, távolsági járatoknál.
Talán úgy érzik az utasok, a nagyméretű busz biztonságos, megvédi őket – jegyezte meg egy kommentelő.
Az iho.hu közlekedési portál szerint egy Setra márkájú buszról van szó, a debreceni Grand Tours utazási iroda az S431DT típusból 2006-tól tízet vásárolt. A balesetben érintet járművet 2014-ben vették.
Mivel ilyen korszerű buszról van szó, az egészen biztos, hogy minden utasnak volt biztonsági öve. A jelenlegi előírások szerint az övet használni is kell olyan buszon, ahol csak ülő utasokat visznek. Sőt, az övre fel is kell hívni az utazók figyelmét.
Az utazási iroda emeletes autóbusza a bécsi karácsonyi vásárból tartott haza 82 utassal. A cég tulajdonosa szerint a sofőr egy ütközést próbált elkerülni, de a busz megcsúszott és felborult. A baleset okainak felderítése folyamatban van, de az utasok szerint a baleset elkerülhetetlen volt egy az autóbusz elé előzésből visszatérő, megperdülő és a busznak csapódó autó miatt.
(A cikk a VS.hu-n jelent meg.)