A Közgép és olasz partnere, az Itinera megtámadta az M4-es autópálya határra vezető szakaszának közbeszerzését. Most azonban ellenük ítélt a hatóság, így épülhet az út.
Románia északi részeiből Debrecen és az M3-as irányába vezet a legrövidebb út Budapest és Nyugat-Európa felé. Szomszédunknál a tervezettnél lassabban és botrányokok között épülnek a sztádák, a dél-erdélyi sincs még kész, de a Magyarországhoz csatlakozó részek igen, így Aradot, Temesvárt az M43-as és M5-ös magyar pályákon keresztül már bekötötték az európai gyarsforgalmiút-hálózatba.
![közút Románia beszerzés M4-es autópálya M35-ös autópálya Közgép Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő útépítés](https://img.reblog.hu/blogs/28630/m4-2550-2017-01-104eae.jpg?w=700)
Az északi sztráda még rosszabbul áll, bár ebből is készültek már szakaszok. Úgy tűnik, a magyar oldal itt is hamarabb lesz kész. Az M35-ös jelenleg Debrecenig tart, ezt hosszabbítják meg Berettyóújfaluig, már nyár óta dolgoznak a munkagépek. A kisvárosnál a sztráda irányt- és nevet vált, az M4-es nem délre, hanem keletre tart majd a határig Nagykereki mellett.
![közút Románia beszerzés M4-es autópálya M35-ös autópálya Közgép Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő útépítés](https://img.reblog.hu/blogs/28630/m35f600.jpg?w=700)
Az M4-es első kilométereit külön tenderben írták ki, a maradék nagyobb, 26 és fél kilométeres szakaszt a Hódút, a Duna Aszfalt és az A-Híd közös ajánlattevőként nyerte el a nettó 83 milliárd forintért tavaly karácsonykor. Ugyanerre a szakaszra a Közgép és az olasz Itinera sokkal olcsóbb, 58 milliárdos ajánlatot tett. A NIF éppen azzal indokolta, hogy nem őket hozta ki győztesnek, hogy ennyiért nem lehet megépíteni az utat.
A vesztes viszont a Közbeszerzési Döntőbizottságnál támadta meg a döntést. A KDB most ellenük ítélt – írja a Dehír.hu. A magyar-olasz konzorcium még mehet bíróságra, ám a jogszabályok szerint a NIF most már megkötheti a szerződést, utána pedig felvonulhatnak a gépek.