Kelenföld és Százhalombatta között 20,5 km hosszon építik át a vasúti pályát.
Megkezdték a 40a jelű vasútvonal első szakaszának rekonstrukcióját. A pálya agyrészt 120 kilométer per órás sebességgel lesz járható 225 kilonewton tengelyterhelés mellett – írja a NIF közleménye.
Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők készülnek korszerű térvilágítás rendszerrel. A felsővezeték-rendszer is átépül.
Az állomások és megállóhelyek körzetében 182 férőhelyet biztosító P+R parkolókat, valamint 100 kerékpártárolót alakítanak ki. A szükséges helyeken zajárnyékoló falak létesülnek, a pálya két oldalán 13 km hosszan. A vonalszakaszon a meglévő műtárgyak átépülnek, valamint a szintbeni útátjárók korszerűsödnek.
Munkaterület-előkészítő munkákkal kezdtek: Többek között bozót- és cserjeirtás, felvonulási útvonalak kijelölése, geodéziai munkák, illetve a felsővezetékioszlop-alaptestek betonozása, az oszlopok állítása, szerelése folyik Érd felső megállóhely és Százhalombatta állomás között.
Érd állomáson már elkezdték bontani a vágányokat is. A munka éjszakai vágányzár alatt folyik. Érd állomásnál a héten két több mint 20 méter hosszú, 8 tonnát meghaladó súlyú horganyzott kivitelű portálgerendát emeltek be. E gerendák szolgálják a három vágány fölötti hosszlánc elhelyezését és rögzítését.
Április közepétől már nappal várható a vágányzár: Érd állomás teljes vágányhálózatát átépítik, de a vonatforgalmat folyamatosan fenntartják.
A tervek szerint Budafok megállóhelyen áprilisban kezdődik a munka a régi felvételi épület bontásával. Ezután átépítik a felsővezetéki rendszert, majd a vágányokat és a peronokat a vonatközlekedés fenntartása mellett. A budafoki vágányépítési munkák 2017 decemberében fejeződnek be.
A kivitelezés várhatóan 2020 nyarán ér véget. Nettó költsége 51,3 milliárd forint, a fejlesztést uniós és hazai források felhasználásával a Kitérő 2016 Konzorcium (V-Híd Zrt. és az A-Híd Zrt.) végzi.