Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Folytatják a debreceni vonal átépítését EU-pénzből

0

Az utasok a leginkább a szebb állomásépületeken és peronokon vehetik észre, hogy a korábban is viszonylag jó állapotú 100-as vasútvonal teljes rekonstrukción esik át.

Emelkedik a vasúti szolgáltatás színvonala, korszerű vasúti létesítmények szolgálják ki az utazóközönséget 2020 őszétől Püspökladány és Ebes között - írja közleményében a NIF Zrt. A beruházás alapkövét augusztus 28-án tették le Hajdúszoboszlón. Az eseményen ünnepi beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Bodó Sándor, a térség országgyűlési képviselője, dr. Tiba István, Hajdú-Bihar megye fejlesztési biztosa, Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF vasútfejlesztési igazgatója.

A felújított Szajol-Püspökladány vonalszakasz folytatásaként, a Püspökladány-Debrecen korszerűsítés első ütemében valósulnak meg a Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz pályaépítési, valamint biztosítóberendezés-tervezési és -kivitelezési munkái. A beruházás során 31,25 kilométer hosszon 160 kilométer per órás sebességű és 225 kilonewton tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas, kétvágányú pálya készül a szükséges közműkiváltások elvégzésével.

vasút 100-as vonal beszerzés EU rekonstrukció NIF NFM
Kép, kenyérszöveg és térkép: NIF

Újra villamost kap a Hungexpo, de nem azt, ami volt

3

Időben és térben is korlátozottan működő, két kilométeres új villamos létesül a Pillangó utcai metrómegállótól az Albertirsai úton a Hungexpo főbejáratáig.

A komoly konferenciaturizmusnak ma már elengedhetetlen feltétele, hogy kötöttpályás kapcsolattal is meg lehessen közelíteni a helyszínt. Ha tehát fejleszteni szeretnék a kőbányai vásárvárost (márpedig szeretnék), fejleszteni kell a közlekedést is.

A Hungexpót gyakorlatilag körbeveszik a sínek: metró, villamos, vasút, HÉV mind ott van, és még sem könnyű az ideális megoldást megtalálni. Nem is sikerült, inkább csak egy pillanatnyilag lehetséges, és viszonylag egyszerűen megvalósítható optimumot kerestek a döntéshozók, amikor egy szigetüzemű villamospálya mellett tették le a voksukat.

A Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat szerint az új villamosvonal független a budapesti fejlesztésektől, a jogszabályban nem szerepel a főpolgármester vagy a BKK neve, ellenben Budapest-Esztergom Főegyházmegye érseke és a nemzetközi vadászati tanácsé igen, ugyanis a 2020-as Eucharisztikus Világkongresszussal és a 2021-es Vadászati Világkiállítással indokolják a villamosépítést, négymilliárdos költségét is a kormány különítette el.

villamos Budapest vasút beszerzés építés
A BKK térképrészletén látszik, hogy van itt minden a közelben, mégis nehéz ideális megoldást találni

Dübörög a tram-train

9

Összeállt a Szeged központú vonatvillamos-rendszer költségvetése, a teljes összeg 74,6 milliárd forint. Hódmezővásárhelyig és Hódmezővásárhelyen épülhet a tram-train, megkezdődik a Makó felé vezető híd tervezése, vizsgálják a kiterjesztést Békéscsaba és Szabadka felé.

Az ember ismerje el, ha téved. Amikor Lázár János kancelláriaminiszter, majd Orbán Viktor miniszterelnök is azt mondta, hogy túl drága a Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett vonatvillamos, azt gondoltam, és meg is írtam, hogy legalábbis a közeljövőben nem valósul meg a két csongrádi megyei jogú városban villamosként, közöttük dízelmotorvonatként közlekedő - nálunk forradalmi előrelépést jelentő - jármű.

Most viszont már az látszik, hogy indul a beruházás, a Közlönyben ugyanis megjelent a róla szóló kormányhatározat, amely pénzt is rendel a beruházáshoz.

Szeptember 2-án nyílik a legújabb metrószakasz Bécsben

0

A jövő szombattól szállít utasokat a bécsi U1-es déli toldása Oberlaa végállomásig. Az ötállomásos, 4,6 kilométeres hosszabbítás után a piros lesz a leghosszabb vonal az osztrák fővárosban.

Öt év alatt, 600 millió euróért készült el Bécsben az észak-déli metróvonal új szakasza - derül ki a város közleményéből.

metró gyorvasút Bécs Ausztria építés
Az új szakasz halványrózsaszínben az UrbanRail.net ábráján

Már a szlovákoknak is van alacsonypadlós Bz-jük

0

Északi szomszédunknál munkába állt az öregecske motorvonatok korszerűsítésével és akadálymentesítésével előállított első mellékvonali Hangya. A cseheknek már régóta van ilyenjük, a magyarok viszont már nem is álmodnak hasonló járműről.

A nálunk Bz-ként ismert csehszlovák kéttengelyes motorkocsikból és a hozzájuk való mellékkocsikból szülőhazájukon kívül Magyarország vásárolt, így a 20. század végén három ország meghatározó mellékvonali járművei voltak ezek.

Amikor nemrég kiderült, hogy a MÁV már nem túl sokáig számít rajtuk egy részletes posztot áldoztunk a Buzenykáknak, beszámolva a korszerűsítési kísérletekről is.

vasút Szlovákia Csehország MÁV MÁV-Start Bz Csehszlovákia Zólyom
Fotók: ŽSSK

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek