Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Szánalmasan magyarázkodik a BKK és a T-Systems

5

Úgy tűnik, az e-bérlet-botrányban ludas két nagy cég tovább folytatja az őszintétlen kommunikációt.

A bő hete új bérletértékesítő honlapot bevezető BKK és a rendszert üzemeltető T-Systems Magyarország péntek késő éjjel közleményt bocsátott ki.

Természetesen arról a botrányról van szó, amit az váltott ki, hogy éjjel rendőrök vitték el azt a 18 éves fiút, aki másokkal együtt a rendszer egy fontos hibájára hívta föl a figyelmet. A Budapesttől több száz kilométerre lakó, a BKK járatait nem is használó diák havi bérletet tudott vásárolni 50 forintért. Erre azonnal fölhívta a cég figyelmét, jelezve azt is, hogy célja a hiba bemutatása és nem az utazás.

BKK magazin gyorsvasút bérlet T-Systems bűnügy tarifa közút villamos vasút internet
Már nem szeretik a céget

A BKK leminősítésével tiltakoznak az ellen, hogy a hibára rámutató fiút éjjel vitték el a rendőrök

0

Kora délután már meghaladta a kétezret azoknak a száma, akik a lehető legrosszabb, egycsillagos minősítést adták a BKK-nak a Facebook-on.

A legtöbben azt is megírják, a rossz véleményre a cég elektronikus bérletértékesítő rendszerének hibájára rámutató fiú elleni eljárás késztette őket, de sokan a szolgáltatás színvonalán is háborognak.

magazin internet tarifa közút villamos gyorsvasút bkk Budapest bérlet
Az előző vezérigazgatónak is rossz a véleménye volt cégéről

Nem vonják vissza az online BKK-bérletet

0

Feljelentések születtek mindkét oldalon.

Nem igaz, hogy ötven vagy akár egy forintért utazgathat egy hónapig, aki meghekkeli a BKK csütörtökön indult online bérlet- és jegyértékesítési rendszerét - mondta a Fonódónak Dabóczi Kálmán. A BKK vezérigazgatója ezzel nem cáfolta, amit az Index írt egy olvasója közlése alapján: az internetes felületen "alapszintű" beavatkozással maga a vásárló állíthatja be az árat. Csakhogy erre a rendszert felkészítették, az így megvásárolt bérletet érvényteleníti - állítja Dabóczi. (Azt pedig a cikk is említi, hogy ez bűncselekmény.)

BKK Internet Budapest tarifa magazin bérlet villamos gyorsvasút közút vasút
Az internetes felület

BKK-bérlet az okostelefonon

1

Elindult a budapesti bérletek online értékesítése. Egyelőre néhány bérletfajta vásárolható meg az interneten regisztráció után, a BKK közleménye szerint később bővítik a választékot.

Ahogy az automatáknál, a neten is meg kell adni egy igazolvány számát. Az utazáshoz erre az igazolványra, és az okostelefonon megjelenő igazoló képre is szükség van, az ellenőrzéshez mindkettőt kérhetik.

Az okostelefonnal naponta egyszer be kell lépni egy felületre, a rendszer így állípítja meg, hogy a bérlet még érvényes.

BKK Budapest internet bérlet tarifa magazin villamos gyorsvasút közút vasút

Nem vihet utasokat a különleges HÉV

1

A Dumtsa Jenőnek emléket állító HÉV-kocsi nem került forgalomba, így a nagyközönség eddig nem látta a különleges festésű járművet. A Szentendre város száz éve elhunyt első polgármesterének szentelt motorkocsi azért nem jár, mert még nem zárult le a hivatalos hatósági engedélyezése – derült ki a MÁV-nak a Fonódó érdeklődésére küldött válaszából.

Pletykák szerint a HÉV különleges festése miatt nem szerezte meg eddig az engedélyt, ugyanis sötétbarna színe egyesek szerint balesetveszélyes, mert nehezíti (nyilván rossz látási körülmények között) a jármű meglátását. Hogy ez igaz-e, nem tudni, a közlekedési hatóságot is magába olvasztó Nemzeti Fejlesztési Minisztérium még nem válaszolt a Fonódónak arra, hogy miért nincs még engedélye a Dumtsa-HÉV-nek.

HÉV Budapest dizájn Gyorsvasút MÁV MÁV-HÉV NFM
Túl nagy a sötétség? – Tóth Ferenc fotója

A láthatósági probléma szempontjából érdekes, hogy a kocsi másik meghatározó színe viszont a sárga, amelyből a homlokra is jut, bár kétségtelenül viszonylag kisebb felületen a szélvédő miatt. Mindenesetre korábban a nagyvasúti járműveknél éppen a sárga homlokfali szerepeltetése volt előírás hasonló okból.

Más pletykák is vannak HÉV-es körökből. Ezek szerint a munkából így kivont motorkocsi, illetve szerelvénye erősen hiányzik, nehezebb így a menetrendhez szükséges járműmennyiség összeszedése. Ezt viszont a MÁV egyértelműen cáfolta, válaszuk szerint a kiadásban nem okoz nehézséget a hiány.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek