Tarlós István főpolgármester jelenlétében ma a Városházán aláírták az M3-as metró felújításáról - az északi szakasz állomásainak rekonstrukciójáról, valamint az alagúti munkák elvégzéséről - szóló szerződéseket.
Aláírták az M3-as metró felújítási szerződéseit
2017. szeptember 04.Szenzáció: ismét társadalmi egyeztetés a BKK-nál
2017. szeptember 04.A 3-as metró északi szakaszának pótlásánál várják az utasok javaslatait.
A címet nem csak híres rosszindulatom diktálta, de a BKK-nál a 3-as metró Újpest és Lehel tér közötti szakaszának pótlására kitalált rendszer valóban nem tartalmaz túl sok kreativitást a pesti oldalon, tehát a legérdekesebb maga az a tény, hogy nem halt ki teljesen az egyeztetés, ami a cég új vezetésének hivatalba lépése óta egészen megritkult.
Alapvetően pótlóbuszok járnak majd a kieső szakasz fölött, még az alternatívaként ajánlott, a metrótól eltérő útvonalon közlekedő járatok sűrítéséről sincs szó a legtöbb esetben. (De a 30-as, 30A busznál igen.)
A pesti oldalon egyetlen igazán érdemi változásként az említhető, hogy a 14-es mellett a 12-es villamos is a Lehel térre megy majd.
Feljelentés fakockaügyben
2017. július 27.A főpolgármester szerint a fakocka nem tréfadolog.
Hivatalból büntetőeljárás indult közérdekű üzem jelentős mértékű megzavarása miatt, ez öt évig terjedő szabadságvesztéssel büntethető – mondta Tarlós István csütörtöki sajtóértekezletén.
Szerdán az új, fehér metrókocsik egyikéből kellett kiszállni az utasoknak, mert nem tudta zárni az egyik ajtót. Mint kiderült, egy fadarab akadályozta ezt. (Valójában nem kockáról, hanem inkább négyzetes hasábbról van szó.) A főpolgármester úgy véli, valaki szándékosan tette oda, hiszen fa alkatrészek nincsenek a járművek belsejében, és nem egy letört darabról, hanem egy szabályos, megmunkált tárgyról van szó.
Tarlós követeli, hogy a német T-Systems adjon magyarázatot
2017. július 27.A főpolgármester szerint csak a külső és belső vizsgálatok lezárása után lehet véleményt mondani a BKK-botrányról és a vezérigazgató leváltásáról.
Megdöbbentem már magán a kifejezésen is, hogy „etikus hekker” – kezdte Tarlós István csütörtöki sajtótájékoztatóján az utolsó témaként elővett BKK-botrányról szólva. A főpolgármester többször hangsúlyozta később is, hogy nem ért az informatikához.
A T-Systems garantálta, hogy jól működik az online értékesítési rendszer, amelyet fejlesztettek, a történtek után mégsem kértek bocsánatot, amit a BKK viszont megtett. Követeljük, hogy a T-Systems német tulajdonosa (Tarlós egy alkalommal „rendszergazdá”-nak nevezte a céget) adjon magarázatot – mondt a főpolgármester.
Noha Tarlós István elég hosszan beszélt a BKK online bérletértékesítési rendszerének botrányáról, fő mondanivalója az volt, hogy csak akkor lehet az ügyről véleményt mondani, ha lezárulnak a külső (például az adatvédelmi ombudsman által indított), és a belső, fővárosi vizsgálatok.
Úgy véli, a BKK-vezérigazgató felelősségének, leváltásának kérdésére ugyanez igaz: csak a vizsgálatok végén érdemes beszélni róla. Azt azonban érzékeltette a főpolgármester, szerinte jelenleg kicsi az esélye, hogy Dabóczi Kálmán hibáját állapítanák meg.
(Illusztráció: Pixabay)
Tarlós a felújítás után, külön akadálymentesítené a metrót
2017. június 22.A főpolgármester szerint az utólagos megoldás drága, de kényszerhelyzet van.
Nem készpénzben, hanem értékpapírokban és betétekben, de a fővárosnak rendelkezésére áll a 3-as metró felújításához a kormány által biztosított forráson felül szükséges 30 milliárd forint - erősítette meg Tarlós István főpolgármester a Klubrádióban korábbi tájékoztatását csütörtökön.
A főpolgármester (Fidesz-KDNP) hangsúlyozta: ez meglévő forrás, amelyet nem enged másra felhasználni. Mivel ez a 30 milliárd forint és a kormány által biztosított 137,5 milliárd forint is rendelkezésre áll, az egyik szakasz állomásai és az alagút felújításával szeptemberben megkezdődhetnek a munkálatok.