Úgy tűnik, az e-bérlet-botrányban ludas két nagy cég tovább folytatja az őszintétlen kommunikációt.
A bő hete új bérletértékesítő honlapot bevezető BKK és a rendszert üzemeltető T-Systems Magyarország péntek késő éjjel közleményt bocsátott ki.
Természetesen arról a botrányról van szó, amit az váltott ki, hogy éjjel rendőrök vitték el azt a 18 éves fiút, aki másokkal együtt a rendszer egy fontos hibájára hívta föl a figyelmet. A Budapesttől több száz kilométerre lakó, a BKK járatait nem is használó diák havi bérletet tudott vásárolni 50 forintért. Erre azonnal fölhívta a cég figyelmét, jelezve azt is, hogy célja a hiba bemutatása és nem az utazás.
Köszönetet vagy bármilyen más választ nem kapott, ellenben jöttek érte a rendőrök, a T-Systems ugyanis feljelentést tett az ügyben. Az eset annyira felháborította a közvéleményt, hogy péntek délben spontán mozgalom indult a BKK minősítésére a Facebook-oldalán. Péntek estére már 25 ezren adták a legrosszabb, egycsillagos minősítést, így a cég fél nappal azelőtti, 4 körüli átlaga is 1,0-ra zuhant.
A késő esti közleményből érdekes dolgok tudhatók meg:
1., Szinte véletlenül, akaratukon kívül jelentettek föl, hiszen a T-Systems szigorú biztonsági rendje szerint ilyen súlyú „jogosulatlan befolyás” ez kötelező. (A szigorú prozokoll viszont ezek szerint nem tiltja az óriási biztonsági résekkel és aggályos adatkezeléssel jellemezhető rendszer kifejlesztését és értékesítését.)
2. Nem is a fiút jelentették föl, hanem ismeretlen tettest. – A feljelentések zöme formálisan ismeretlen tettes ellen születik az esetleges hamis vád elkerülése miatt. Az eset azonban a nyilvánosság előtt zajlott, mindenki tudta, miről és kiről van szó, a rendőrségnek sem volt nehéz megtalálnia a „tettest”, aki egyébként maga jelentkezett a BKK-nál.
3. A két vezérigazgató sajnálattal értesült „arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el.” – Ezt az állítást nehéz lenne máshogy minősíteni, mint hazugságnak. A fiú ugyanis maga jelezte a BKK-nak, hogy jó szándékkal jár el, sőt ez az esetéről szóló első cikkben is megjelent, vagyis már a feljelentéskor is pontosan tudhatta a két vezérigazgató.
Egyébként a BKK honlapja és a bérletértékesítő szájt is elérhetetlenné vált péntek este.