Úgy tűnik, a MÁV-nál is érzik, hogy a BKK-tól átvett HÉV-ágazat használói eredményeket várnak. A nem túl jó állapotban lévő pályák és a jócskán kiöregedett szerelvények megújítását nem tudnak még konkrétan bejelenteni. Fejlesztésekről, például az elszigetelt rendszerek integrálásáról a fővárosi régió közösségi közlekedésébe pedig szó sincs.
Kipofoztak pár HÉV-megállót
2017. június 09.
0
Az összes HÉV megérett a kidobásra
2017. máj 23.
A MÁV tervei szerint 23 szerelvény helyett újat vennének, 75-öt felújítanának. Egy másik megoldás csupa újjal számol. A pénz EU-támogatásból jöhet a húszas években.
Van-e értelme erőltetni a magyar járműgyártást?
2017. április 11.A kormány összeszedett néhány járműtípust, amelyre szükség lesz Magyarországon, és ezek előállításával kívánja fejleszteni a hazai ipart egy Vasútijármű-gyártási kormányprogram keretében.
A kormány kötöttpályásjármű-gyártási cselekvési tervet fogadott el és hozott nyilvánosságra a közlönyben kormányhatározatként.
A terv az alábbi célokat fogalmazza meg. Ezek egy részéhez rendel pénzeket, másoknál felemlegeti (és kissé átrendezi) a már allokált forrásokat, bizonyos témaköröknél pedig (még) nincs szó összegekről.
- Teljesen új járműtípusok kifejlesztése, megtervezése, gyártása
- Előbbiek exportálása
- A hazai cégek kutatási, fejlesztési, innovációs tevékenységének támogatására és tesztelési, vizsgálati célra egy központ felállítása
- A Magyar Fejlesztési Bank és más intézmények adjanak hitelt
- Program a járműgyártáshoz szükséges szakmák munkaerőhiányának enyhítéséért