Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Tarlós a felújítás után, külön akadálymentesítené a metrót

0

A főpolgármester szerint az utólagos megoldás drága, de kényszerhelyzet van.

Nem készpénzben, hanem értékpapírokban és betétekben, de a fővárosnak rendelkezésére áll a 3-as metró felújításához a kormány által biztosított forráson felül szükséges 30 milliárd forint - erősítette meg Tarlós István főpolgármester a Klubrádióban korábbi tájékoztatását csütörtökön.

A főpolgármester (Fidesz-KDNP) hangsúlyozta: ez meglévő forrás, amelyet nem enged másra felhasználni. Mivel ez a 30 milliárd forint és a kormány által biztosított 137,5 milliárd forint is rendelkezésre áll, az egyik szakasz állomásai és az alagút felújításával szeptemberben megkezdődhetnek a munkálatok.

metró gyorsvasút Budapest 3-as metró akadálymentesítés Tarlós István felújítás EU

Nyáron vonatok járnak majd a balaton partján

0

vasút NIF beszerzés felújítás Balaton NFM EU

A Balaton déli partján haladó vasútvonalon jelenleg zajlik a rekonstrukció Szántód-Kőröshegy és Balatonfenyves között. Ezzel párhuzamosan a Fonyód-Kaposvár vonalat is felújítják. A munkákat eleve úgy osztották alapvetően két szezonra, hogy közben nyáron járhassanak a vonatok.

Még az orosz motorvonatnak is jól állnak az új MÁV-színek

2

Nyilvánosságra került az első fotó a kék tégláról.

A Fonódó úgy értesült, a vizesvébé idején már be akarnak vetni két felújított Uzsgyit a Balaton északi partján, a nyílt vízi úszók ugyanis Füreden versenyeznek majd.

A 6341-es sorozatú (Bpmot) "ikermotorkocsik" 2002 óta emelték - a Bz-khez képest - a hazai mellékvonalak színvonalát. Az orosz államadósságért "cserélt" negyven motorvonat egyik érdekessége, hogy gyakorlatilag csak mi vettünk belőlük. (Ez persze nem igaz a korszerűbb változatra, az például Szerbiában látható.)

vasút MÁV Uzsgyi dizájn felújítás MÁV-Start
Forrás: iho.hu

Csak nyár végén indul a metrófelújítás

0

Ismét tolódott a fővárosban az észak-déli metró felújításának ígért dátuma.

Július végén megkötheti a BKV a 3-as metró infrastruktúra-felújításának nyertesével a szerződést, így a beruházás a második fél évben elkezdődhet. A felszíni közlekedés kialakításán már dolgoznak, és a pótlóbuszok is rendelkezésre állnak – írja keddi számában a Világgazdaság a közlekedési társaság tájékoztatására hivatkozva.

A korszerűsítés a vonal déli szakaszán kezdődik, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között, az északi szakaszon, a Lehel tér és Újpest-Központ között a kiviteli munkálatok várhatóan 2017 végén indulnak.

A metró pótlására a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) lakótérségekre bontva részletes mobilitási tervet dolgozott ki. A közlekedési rendet még nem véglegesítették. Nemcsak a 3-as metróvonal feletti pótlóbusz-közlekedést biztosítják, hanem egyes, a metró déli szakaszának vonzáskörzetéhez tartozó dél-pesti és kelet-pesti lakótérségekből is alternatív, közvetlen belvárosi eljutást nyújtó megoldásokat dolgoztak ki. Több járat megy majd a 3-as metró ideiglenes, Nagyvárad téri, vagy épp a 2-es metró Örs vezér terén lévő végállomására – tette hozzá a BKK.

A pótlóbuszok zavartalan haladását forgalomtechnikai módosítások segítik majd, az Üllői úton például buszsávokat alakítanak ki. (MTI)

metró 3-as metró gyorsvasút Budapest felújítás

Elkezdték a százhalombattai vonal rekonstrukcióját

0

A 40a vasútvonal EU-támogatású fejlesztésének köszönhetően 2020 végétől 120-szal közlekedhetnek majd a vonatok a Kelenföld-Százhalombatta közötti, 20,5 kilométeres vonalszakaszon.

Összesen 49 km hosszúságú hézagnélküli vágány épül, és a teljes kétvágányú szakaszon korszerűsítik a villamos felsővezetéki hálózatot. Átépül Háros, Nagytétény-Diósd, és Érd állomás, valamint Budafok, Budatétény, Barosstelep, Érdliget és Érd felső megállóhelyek is megújulnak.

A közlekedés megkönnyítése és az utazók kényelme érdekében korszerű, magas peronokat alakítanak ki, új peronaluljárók, rámpák, liftek és perontetők épülnek, valamint a térvilágítást is modernizálják. Az összesen 182 férőhelyes P+R és a 100 férőhely B+R parkolónak köszönhetően a teljes vonalon kényelmesebbé válik a vasút megközelítése.

A korszerűsítéshez kapcsolódóan 27 híd, kerethíd és áteresz, a vasúti zajhatás csökkentésének érdekében 13 km-es zajvédőfal épül. A közlekedésbiztonságot növeli az 5 új gyalogos- és peronaluljáró megépítése, valamint a 2 gyalogos- és peronaluljáró, 6 különszintű és 6 szintbeni csomópont átépítése is.

vasút EU NIF NFM beszerzés felújítás ETCS

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek