Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Igazuk volt, ezek tényleg nem új metrókocsik

3

metró beszerzés 3-as metró felújítás Tarlós István gyorsvasút Metrovagonmas Budapest

Kipróbáltuk az észak-déli metró hétfőn forgalomba állt első fehér szerelvényét. Jól használható, de senki ne gondolja, hogy egy teljesen korszerű, 21. századi jármű érkezett Moszkva irányából.

A legújabb hír: második munkanapján már le is kellettítani az új metrót.

Újra maguktól nyílnak majd a metróajtók

1

Ezentúl nem kell a 2-es és 4-es metrón gombbal nyitni az ajtókat a le- vagy felszálláshoz. Az iho.hu úgy értesült, hogy március 15-től maguktól nyílik az összes ajtó.

Másfél évig nyomhattuk a gombokat – emlékeztet a portál, amely a BKK-t is megkérdezte a korábbi rendszer ismételt bevezetésének okáról, de még nem kapott választ.

metró Budapest BKK gyorsvasút 2-es metró 4-es metró

Frissítés: időközben a BKK közleményben erősítette meg a hírt.

Bár az intézkedés azt célozta, hogy az ajtónyitó berendezéseket kíméljék, és spóroljanak a légkondícionáló működési költségén, az utasok, különösen a fogyatékkal élők visszajelzései alapján most visszatérnek a korábbi rendszerre: a 2-es metrón a vezető, a 4-esen az automatika nyitja és zárja majd az ajtókat.

Metrófelújítási tendereket írtak ki

0

metró 3-as metró Tarlós István beszerzés felújítás Budapest gyorsvasút

Tarlós: Hibásak a 4-es metró szerződései

0

Elhibázott beruházásnak nevezte Tarlós István főpolgármester a 4-es metrót. Szerinte hibás, kedvezőtlen szerződésekre épült.

Nem indulhat a metrófelújítás

1

A pesszimisták szerint idén már nem lesz semmilyen metrófelújítás, ugyanis jelenleg nem fut semmilyen tender sem a 3-as metró rekonstrukciójára, miután az egyetlen aktuálist visszavonta a BKV.

A BKV visszavonta az észak-déli metró Kőbánya-Kispest és Népliget közötti szakasza, valamint a Kőér utcai járműtelep újjáépítésére kiírt közbeszerzését – írja a 24.hu. A VEKE Facebook-oldalán arra is felhívja a figyelmet, hogy valójában még le se járt a tender (meghosszabbított) határideje.

A közlés nem árulja el a visszavonás okát. Eddig minden 3-as metrós tendert visszavontak, a korábbiakat azért, mert az ajánlattevők valamennyien túl drágán vállalták volna a munkákat.

Most azonban más a hivatalos magyarázat: Radnai Tibor, a felújítás projektfelelőse az Indexnek azt állította, hogy a tenderkiírás után módosult egy jogszabály, ami több uniós közbeszerzésről szóló kormányrendeletet módosított.

Az indoklás furcsa, hiszen a jogszabályokat nem visszamenőleges hatállyal szokták módósítani, azaz a változás előtt kiírt tenderek szépen lefuthatnak a korábbi szabályokkal.

Radnai másik állítását maga a portál sem veszi készpénznek. A projektfelelős szerint ugyanis a visszavonás nem késlelteti a metrófelújítást. Valójában azonban legutóbb május-júniusi munkakezdésről beszéltek, most pedig a legeslegderülátobb számítás is júliusi szerződéskötést feltételez, vagyis ősz előtt nem indulhatnak meg a munkagépek.

Ha azonban bármilyen további probléma adódik, könnyen 2018-ra csúszhat a felújítás elkezdése.

Budapest metró 3-as metró gyorsvasút BKV felújítás beszerzés

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek