Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bekamerázzák a kalauzokat

0

A MÁV-Start augusztus közepén, 25 jegyvizsgáló önkéntes részvételével testkamerák gyakorlati tesztelésébe kezdett. A projekt keretében három gyártó eszközét próbálják ki a kalauzok.

A MÁV-START Zrt. vezetése a mobil jegykiadó berendezések, valamint az utasok életének, személyi és testi épségének, illetve vagyontárgyaik védelme érdekében - a kockázatok előzetes felmérése és elemzése után, kísérleti jelleggel - testkamera használatáról döntött.

A tesztprojekt keretében három, a célnak megfelelő, ipari felhasználásra szánt speciális kamerákat gyártó cég termékét (Dahua MPT-100, VTQ és Koonlung K1S kamerákat) választották ki, amelyekből összesen 26 darabot szereztek be, a hozzájuk tartozó kiegészítő műszaki berendezésekkel együtt.

A belső próbákat követően, augusztus 16-án a gyakorlatban is elindult a tesztelés. Az elkövetkező időszakban 25 önkéntes jegyvizsgáló legalább tíz-tíz alkalommal használja majd mindhárom terméket. A tesztelés a legforgalmasabb budapesti elővárosi vonalakon zajlik, a felvételeket a vasúttársaság a jogszabályoknak megfelelően kezeli. Az önkéntes jegyvizsgálókon kitűző jelzi az utasok számára, hogy "hang- és képrögzítés történik". A tesztelésben részt vevő munkavállalók ezután alapos értékelést adnak a műszaki eszközök alkalmazhatóságáról, azok előnyeiről, hátrányairól. A MÁV-Start vezetése az értékelések és a gyakorlati tapasztalatok feldolgozását követően dönthet a rendszer bevezetéséről.

Köztudott, hogy sok szóbeli inzultus és fizikai atrocitás éri a munkájukat végző jegyvizsgálókat - főleg a bliccelő vagy szabálysértő utasok részéről. Augusztusig összesen 53 kalauz lett valamilyen támadás elszenvedője. Az elkövetőket az sem riasztja vissza, hogy alapesetben akár öt év börtönbüntetést is kaphat, aki közfeladatot ellátó személy sérelmére erőszakos bűncselekményt követ el. De természetesen nemcsak a jegyvizsgálók testi épsége vagy az általuk üzemeltetett mobil jegykiadó berendezések védelme fontos: legalább ennyire fontos az utasok és vagyontárgyaik biztonsága is.

MÁV MÁV-Start DB ÖBB kamera biztonság bűncselekmény

Ős-HÉV-vel Ráckevére

0

A 130 éves HÉV-hálózatot nosztalgiamenetekkel ünnepli a MÁV és a BKK. Augusztus 20. az első nap, amikor régi szerelvénnyel utazhatunk, az ígéretek szerint később fotóstehervonatot, sőt gőzmozdonyos járatot is indítanak.

Vasárnap 8.53-kor indul Ráckevéről az MVIII-as motorkocsi R járatjelzéssel. A Közvágóhídtól 10.20-kor indul vissza, de csak Tökölre, onnan 11.20-kor jön a pesti végállomásra. Innen 12.50-től irány Ráckeve, visszaindulás 14.53-kor. Az augusztus 20-i utolsó nosztalgiajárat 16.50-kor célozza meg Ráckevét a Közvágóhídról. A vonatra külön díjszabás érvényes.

A MÁV-HÉV közleményében arról számol be, hogy a 130 éves évfordulóra tekintettel hónapokig fognak különleges meneteket szervezni. 1887. augusztus 7-én indult ugyanis az első HÉV a Közvágóhídról Soroksárra.

Szeptember 2-án tehervonatot indítanak fotósok számára Pesterzsébet felső és Ráckeve között. Szeptember 16-17-én az eredeti színezésű MIXA motorvonat vendégszerepel a ráckevei vonalon. Szeptember 30-án és október 1-jén gőzfelhős kirándulást ígérnek Ráckevére Pesterzsébet felsőről a MÁV Nosztalgia Kft. gőzvontatású nosztalgiavonatával. Az MVIII-as is újra jár majd szeptember 16-án és október 14-én.

A tervek szerint 2018-ban a szentendrei és a gödöllői vonalon lesznek különmenetek.

gyorvasút HÉV Budapest Ráckeve MÁV-HÉV nosztalgia BKK
(Fotó: MÁV)

Két év múlva készül el Dunakeszin az első emeletes magyar vonat

1

Stadler Kiss MÁV MÁV-Start Dunakeszi Szolnok vasút beszerzés EU FlirtA MÁV-Start lehívott az áprilisban megkötött keretszerződésből tizenegy Kiss motorvonatot a Stadlertől.

Átment az első motorvonat Rajkáról Pozsonyba

0

A GYSEV tesztelte decembertől indítandó ligetfelui járatát. Hivatalosan azonban még mindig nincs döntés.

Továbbra is úgy tűnik, a Hegyeshalom és Pozsonyligetfalu közé tervezett vasúti összeköttetés a szlovákok szívügye, a napokban is ők posztoltak fotókat arról, hogy a GYSEV műszaki próbamenetben tesztelte, hogy a célra kiszemelt Jenbacher motorkocsikkal teljesíthető-e a forgalom. Persze, hogy teljesíthető, 2009-ig rendes, hosszú, nemzetközi távolsági vonat is járt erre Prágába.

Szlovákia vasút határ GYSEV MÁV MÁV-Start Csépke András Pozsony
A szlovák államvasút Facebook-oldaláról származó fotó a probamenetről

Nem vihet utasokat a különleges HÉV

1

A Dumtsa Jenőnek emléket állító HÉV-kocsi nem került forgalomba, így a nagyközönség eddig nem látta a különleges festésű járművet. A Szentendre város száz éve elhunyt első polgármesterének szentelt motorkocsi azért nem jár, mert még nem zárult le a hivatalos hatósági engedélyezése – derült ki a MÁV-nak a Fonódó érdeklődésére küldött válaszából.

Pletykák szerint a HÉV különleges festése miatt nem szerezte meg eddig az engedélyt, ugyanis sötétbarna színe egyesek szerint balesetveszélyes, mert nehezíti (nyilván rossz látási körülmények között) a jármű meglátását. Hogy ez igaz-e, nem tudni, a közlekedési hatóságot is magába olvasztó Nemzeti Fejlesztési Minisztérium még nem válaszolt a Fonódónak arra, hogy miért nincs még engedélye a Dumtsa-HÉV-nek.

HÉV Budapest dizájn Gyorsvasút MÁV MÁV-HÉV NFM
Túl nagy a sötétség? – Tóth Ferenc fotója

A láthatósági probléma szempontjából érdekes, hogy a kocsi másik meghatározó színe viszont a sárga, amelyből a homlokra is jut, bár kétségtelenül viszonylag kisebb felületen a szélvédő miatt. Mindenesetre korábban a nagyvasúti járműveknél éppen a sárga homlokfali szerepeltetése volt előírás hasonló okból.

Más pletykák is vannak HÉV-es körökből. Ezek szerint a munkából így kivont motorkocsi, illetve szerelvénye erősen hiányzik, nehezebb így a menetrendhez szükséges járműmennyiség összeszedése. Ezt viszont a MÁV egyértelműen cáfolta, válaszuk szerint a kiadásban nem okoz nehézséget a hiány.

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek