Új utasmólót kezdtek építeni Ferihegyen
2017. március 01.Nem indulhat a metrófelújítás
2017. február 28.A pesszimisták szerint idén már nem lesz semmilyen metrófelújítás, ugyanis jelenleg nem fut semmilyen tender sem a 3-as metró rekonstrukciójára, miután az egyetlen aktuálist visszavonta a BKV.
A BKV visszavonta az észak-déli metró Kőbánya-Kispest és Népliget közötti szakasza, valamint a Kőér utcai járműtelep újjáépítésére kiírt közbeszerzését – írja a 24.hu. A VEKE Facebook-oldalán arra is felhívja a figyelmet, hogy valójában még le se járt a tender (meghosszabbított) határideje.
A közlés nem árulja el a visszavonás okát. Eddig minden 3-as metrós tendert visszavontak, a korábbiakat azért, mert az ajánlattevők valamennyien túl drágán vállalták volna a munkákat.
Most azonban más a hivatalos magyarázat: Radnai Tibor, a felújítás projektfelelőse az Indexnek azt állította, hogy a tenderkiírás után módosult egy jogszabály, ami több uniós közbeszerzésről szóló kormányrendeletet módosított.
Az indoklás furcsa, hiszen a jogszabályokat nem visszamenőleges hatállyal szokták módósítani, azaz a változás előtt kiírt tenderek szépen lefuthatnak a korábbi szabályokkal.
Radnai másik állítását maga a portál sem veszi készpénznek. A projektfelelős szerint ugyanis a visszavonás nem késlelteti a metrófelújítást. Valójában azonban legutóbb május-júniusi munkakezdésről beszéltek, most pedig a legeslegderülátobb számítás is júliusi szerződéskötést feltételez, vagyis ősz előtt nem indulhatnak meg a munkagépek.
Ha azonban bármilyen további probléma adódik, könnyen 2018-ra csúszhat a felújítás elkezdése.
Nőnek a BKK jegyárbevételei
2017. február 24.Használt hajót venne a BKV
2017. február 22.Egy százfős (plusz-mínusz 20 utas) használt hajót kíván vásárolni a BKV. Egy másik kiírás keretében a hajó üzembe helyezésére lehet pályázni. A feltételek nem tűnnek szigorúnak, az indulhat a tenderen, akinek van megfelelő hajója, az ajánlatokat az ár szerint bírálják el. A beszerzési tenderre február 24-éig, az üzembe helyezésre 27-éig lehet jelentkezni – írja a felhívásokat felfedező iho.hu.
De mivel akar közlekedni, amikor nem jár majd a metró?
2017. február 21.Korábbi hasznos hagyományához nyúl vissza a BKK, amikor az utasok véleményére is kíváncsi, hogyan oldják majd meg a 3-as metró pótlását a felújítás idejére.
Az ország legforgalmasabb vasútvonalaként emlegetett észak-déli budapesti gyorsvasút felújítása körüli hercehurca tragikomikus, még most sem lehet tudni, hogy pontosan mikor esnek neki az elhasználódott pályának, állomásoknak, és azt sem, hogy ki végzi el a beruházást pontosan mennyiért.
A BKK tehát egyelőre dátum nélkül, "2017 nyarától" tervezi a kieső metró pótlását. Valamiért főütemekről és alszakaszokról beszélnek, de mi egyszerűbben tekintjük át a munkák szakaszolását:
- Kőbánya-Kispest - Nagyvárad tér között zárva a metró, Újpesttől a Nagyvárad térig jár.
- Kőbánya-Kispest - Nagyvárad tér és ezzel egyidejűleg Újpest-Központ és Lehet tér között nincs forgalom, csak a Nagyvárad és a Lehel tér között közlekedik.
- A Nagyvárad és a Lehel tér között pótlás, a szerelvények egyrészt északon, Újpesttől a Lehel térig, másrészt délen, a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között szállítják az utasokat.
- A Deák tér és az Árpád híd között marad ki a szolgáltatás, a vonatok egyrészt északon, Újpesttől az Árpád hídig, másrészt délen, a Deák tér és Kőbánya-Kispest között mennek.