Help Sales ÁSZF

Miért nagypanellel újítják föl a 4-6-os pályáját?

5

villamos BKV BKK Budapest beszerzés 4-6-os

A szakemberek - bár nem teljesen értenek egyet - ma már általában nem tartják korszerű megoldásnak a nagypaneles villamospályaépítést. Most mégis ezt alkalmazzák a fővárosban a nagykörúti felújításnál, pedig a korábbi években rendbehozott szakaszokon nem ez volt a megoldás.

Megkérdeztem erről a BKV-t. Válaszuk teljesen világos, nem igényel további magyarázatot, így szó szerint idézem:

villamos BKV BKK Budapest beszerzés 4-6-os
Rakják a nagypanelt a Blahánál

Nagyobb béremelést kapnak idén a BKV-sok, mint az állami cégeknél dolgozók

0

 A főpolgármester és a menedzsment hároméves fizetésemelési programot ajánlott.

Igen kedvező ajánlatot tett a BKV-nál működő három reprezentatív szakszervezet közül kettőnek a városvezetés támogatásával a cég menedzsmentje – ezt maga Tarlós István jelentette be péntek délelőtti sajtótájékoztatóján.

A főpolgármester annyi konkrétumot mondott, hogy a hároméves ajánlat az első évre, vagyis 2017-re némileg nagyobb emelést tartalmaz, mint az állami cégeknél bejelentett hasonló programok.

A béremelés fedezetét nagyon bonyolult módon, a BKV és a főváros forrásait többszörösen átcsoportosítva teremtettük elő – mondta Tarlós. Tehát egyelőre nincs szó kormányzati segítség igénybevételéről, noha Lázár János kancelláriaminiszter csütörtökön beszélt ilyesmiről.

Tarlós István később egy kérdésre azt is elmondta, nem tartja valószínűnek, hogy kapnak állami segítséget a béremelésre.

Az érintett szakszervezeti vezetők tárgyalóalapnak tekintik az ajánlatot, természetesen egyeztetniük kell a tagsággal. A főpolgármester azt reméli, így elmaradhat a sztrájk. De a sztrájktól függetlenül is igazságtalan lenne, ha a köztisztviselők, az állami alkalmazottak nagyobb emelést kapnának, mint a BKV dolgozói.

Tarlós István BKV Budapest magazin sztrájk béremelés közút villamos gyorsút

A sztrájk lehet az oka a megkésett BKK-tájékoztatásnak

0

sztrájk BKK BKV villamos magazinPéntek éjjeltől nem járnak a nagykörúti villamosok a Wesselényi utca és a Harminckettesek tere között.

Vizsgálat a budapesti hibridbusz-beszerzés ügyében

0

Tarlós István elrendelte, hogy vizsgálják meg a BKV hibridbusz-vételi üzletét – állítja Facebook-oldalán az Omnibusz blog.

A közlekedési cég negyven használt, alacsonypadlós szóló Volvót vásárlásáról írt alá nemrég szerződést. Az Omnibusz majd az Index is írt arról, hogy az eladó cég múltja nem arra utal, hogy megbízható járműszállító lenne, másrészt a piaci szintnél jóval magasabbnak tekinthető ár is.

Budapest busz közút Tarlós István hibrid BKV Volvo
Egy érintett. Fotó: Buga Bence – Omnibusz

A Főpolgármesteri Hivatalhoz küldött kérdéseinkre a BKV ezt a választ küldte: 

„Tarlós István főpolgármester úr a használt hibridbuszok ügyében valóban tájékoztatást kért Bolla Tibor elnök-vezérigazgatótól, amelyet Bolla úr megküldött neki. Ebből az anyagból kiderül, hogy az eljárást a Fővárosi Közbeszerzési Kft. folytatta le, így ő felel az eljárás szabályszerűségéért. A Fővárosi Közbeszerzési Kft.  nyilatkozott arról, hogy szabályszerűen folyt le az eljárás. Egyébként a járművek ára, tekintettel korukra és állapotukra, a BKV vizsgálata szerint megfelelő. Az ár jóval alatta volt mind a kínálati, mind a bekért előzetes árajánlatnak, illetve a közbeszerzési becsült értéket sem érték el.”

Nem indulhat a metrófelújítás

1

A pesszimisták szerint idén már nem lesz semmilyen metrófelújítás, ugyanis jelenleg nem fut semmilyen tender sem a 3-as metró rekonstrukciójára, miután az egyetlen aktuálist visszavonta a BKV.

A BKV visszavonta az észak-déli metró Kőbánya-Kispest és Népliget közötti szakasza, valamint a Kőér utcai járműtelep újjáépítésére kiírt közbeszerzését – írja a 24.hu. A VEKE Facebook-oldalán arra is felhívja a figyelmet, hogy valójában még le se járt a tender (meghosszabbított) határideje.

A közlés nem árulja el a visszavonás okát. Eddig minden 3-as metrós tendert visszavontak, a korábbiakat azért, mert az ajánlattevők valamennyien túl drágán vállalták volna a munkákat.

Most azonban más a hivatalos magyarázat: Radnai Tibor, a felújítás projektfelelőse az Indexnek azt állította, hogy a tenderkiírás után módosult egy jogszabály, ami több uniós közbeszerzésről szóló kormányrendeletet módosított.

Az indoklás furcsa, hiszen a jogszabályokat nem visszamenőleges hatállyal szokták módósítani, azaz a változás előtt kiírt tenderek szépen lefuthatnak a korábbi szabályokkal.

Radnai másik állítását maga a portál sem veszi készpénznek. A projektfelelős szerint ugyanis a visszavonás nem késlelteti a metrófelújítást. Valójában azonban legutóbb május-júniusi munkakezdésről beszéltek, most pedig a legeslegderülátobb számítás is júliusi szerződéskötést feltételez, vagyis ősz előtt nem indulhatnak meg a munkagépek.

Ha azonban bármilyen további probléma adódik, könnyen 2018-ra csúszhat a felújítás elkezdése.

Budapest metró 3-as metró gyorsvasút BKV felújítás beszerzés

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek