Frissítés: péntek koradélután a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumon belül működő közlekedési hatóság kivonta a metróról az Oroszországból frissen érkezett járműveket. Csak a régi, kék metrók járhatnak.
A korábbi poszt:
Hangnemet váltott a magyar fél a Metrovagonmassal szemben. Ez érthető is, hiszen egyszerűen nincs elég szerelvény a forgalom lebonyolítására. Kötbér, az üzlet felfüggesztése, sürgős tárgyalás. A VEKE-elnök szerint eljött az igazság pillanata.
Nem tudják tartani a menetrendben előírt járatsűrűséget a budapesti 3-as metrón, mert nincs elég jármű ehhez. Pénteken a reggeli csúcsban már csak körülbelül ötpercenként jött a metró. Már amikor nem kellett busszal pótolni, illetve amikor nem okozott sokkal nagyobb késéseket az egyik új szerelvény ajtónyitásának meghibásodása.
Hivatalosan felújításra kötöttek üzletet a Metrovagonmassal, ezért a régi, kék szerelvényeket folyamatosan küldik ki Oroszországba, hogy ott "építsék át" "őket". Amikor viszont valami újabb üzemzavaron esik át valamelyik új jármű, az összes már forgalomban lévőt kivonják. Így egyszerűen nincs annyi vonat, amennyit a menetrend előír.
Talán ez lehet az oka, hogy a főváros - konkrétan cége, a BKV - hangnemet váltott. Tarlós István főpolgármester eddig bagatellizálni próbálta a bajokat, illetve elődjét emlegette. Most azonban az üzemeltető közleményében kemény intézkedéseket vezet be, illetve helyez kilátásba az oroszokkal szemben. Azonnal leállítják a régi szerelvények kiszállítását! Most már negatív kényszerként jelenik meg az is, hogy nem vehettek új járműveket.