Az új reptéri busz 900 forintba kerül majd a 65 évnél fiatalabbaknak

0

A Deák tér – Kálvin tér – Ferihegy II. útvonalon félóránként indul majd a 100E.

Ha a blogom nem közlekedésről szólna, hanem sajtóetikáról, hosszasabban elemezném azt a kérdést (tényleg nem tudom a saját álláspontomat), hogy helyes-e a meghívóból megírni egy hírt. A BKK és a Városháza ugye hétfőn mindenféle orgánumnak elküldi, hogy kedden bejelenti: új buszjárat indul a reptérre, és az Index rögtön meg is írja ezt. Akkor ők most szemfülesek, és a lehető leggyorsabban tájékoztatják az olvasóikat, vagy etikátlanul jutnak előnyhöz azzal, hogy lelövik a poént.

Minthogy ez egy közlekedési blog, nézzük inkább a részleteket! Az Index ugyan csak a tényt közli, de mások már többet tudnak. Július 8-tól minden nap, a Deák térről 4-től fél éjfélig, a Liszt Ferenc Airport 2. megállóhelyről 5:00-től 00:30-ig indul a 100E félóránként.

Állandó köztes megálló csak a Kálvin téren lesz, az Astoriánál csak hajnalban állnak meg az első járatok. Vitézy Dávid kifogásolja is ezt, Facebook-oldalán azt írja, reméli, hogy felülvizsgálják ezt az álláspontot, és a reptéri busz megáll ott, ahol a város legforgalmasabb busztengelyét metszi. A BKK volt vezérigazgatója egyébként a 100E-t a legjobb dolognak tartja, „ami a 3-as metró felújításának kudarcából kijött: közvetlen belvárosi járat indul az úszó VB-re a reptérről, csak hogy megkíméljék a látogatókat a metróra szállástól – bár félóránkénti járatkövetéssel erősen határeset, hogy mennyire lesz használható. Ezzel együtt jó lenne, ha maradna a vb után is, minimum a metrófelújítás végéig – bár a valódi megoldás a tervezés alatt álló vasútvonal-kiágazás megépítése lesz.”

közút Budapest BKK repülőtér Vitézy Dávid busz tarifa
Kép: Wikipedia

Kengyel Kristóf buszblogger viszont úgy tudja, „nem csak a vizes vébé ideje alatt fog közlekedni, hanem megmarad a sporteseményt követően is. A vonalon közlekedő autóbuszok egyedi »Budapest« arculatot fognak kapni” – írta Facebook-oldalára.

A reptéri gyorsjáratra természetesen spéci jegyet kell váltani, egy útra 900 forintért, viszont a 65 év felettieknek, és másoknak, akiknek jár az ingyenesség, ez is térítésmentes lesz.

A BKK 100E járatán a VT-Arriva Mercedes Conecto G csuklósai járnak majd.

A civileknek kellett kiharcolniuk a buszsávot Budán

0

Kedd reggelre lesz buszsáv a Bocskai úttól a Petőfi hídig – ezt a rapid, ugyanakkor meglehetősen megkésett döntést hozták meg a Fővárosnál – értesült a Fonódó.

Az eddigi sokéves gyakorlattól meglehetősen eltérő módon szervezte meg a BKK és a Budapest Közút a most folyó nagykörúti villamosvonal-felújítás hétfőn reggel kezdett szakaszát. A hét végéig a Corvin negyedtől a dél-budai végállomásig nem járnak a villamosok, 4-es és 6-os buszokkal helyettesítik őket. A pótlóbuszoknak azonban nem jelöltek ki buszsávot.

villamos közút Budapest Közút BKK Budapest pótlás 4-es/6-os villamospótlás busz Közlekedő Tömeg Vitézy Dávid

A pótlók így szépen beragadtak a dugóba, az iho.hu szerint a helyzetet súlyosbította, hogy a parkolási szabályokon sem változtattak, így az álló autók is akadályozták a buszokat.

A buszsávok hiányát erőteljesen kifogásolta Facebook-oldalán a Közlekedő Tömeg elnevezésű csoport, nyílt levelet is írtak, de például Vitézy Dávid, a BKK korábbi vezérigazgatója is bírálta a helyzetet. Úgy tűnik, a fellépésnek végül foganatja lett.

Villamospótló troli drót nélkül a bulihíd idején

0

Két júniusi hétvégén a Szabadság hídról kitiltják a gépi üzemű járműveket, ezért Budán a villamosok, Pesten a 72-es troli útvonalát módosítják.

A Duna fölött gyalog, biciklivel vagy busszal, alatta metróval lehet átmenni, amíg június 17-én, 18-án, 24-én és 25-én a Szabadság híd gyalogos és kerékpáros zónaként üzemel – derül ki a BKK közleményéből.

villamos híd Budapest közút kerékpár gyalog gyorsvasút busz 4-es metró

A nem járó 47-es, 48-as, 49-es villamosokat a pesti oldalon a Fővám térig meghosszabbított 72-es trolival kívánják pótolni, a járművek akkumulátoros üzemben teszik meg a hosszabbítást a Kiskörúton. Budán a János kórháztól a 61-es villamos Budafokig megy majd, az 56A pedig Kelenföld vasútállomásig, így pótolva ott a 47-est, illetve a 49-est.

villamos híd Budapest közút kerékpár gyalog gyorsvasút busz 4-es metró

A híd két vége között a 4-es metróval lehet utazni, de az Erzsébet hídon járó buszok (a 133E és a Gárdonyi térnél is ideiglenesen megálló 7-es) szintén segítenek a pótlásban.

Augusztusban ugyancsak lesz két olyan hétvége, amikor bulihíddá alakul a Szabadság híd, de az akkori pótlásról érdekes módon egyelőre nem számolt be a BKK.

Meglévő technológiákat hegesztenek össze a kínai szuperbuszvillamosban

0

Eddig leginkább Franciaországban építettek gumikerekes, vezetősínes villamost. A most Kínában bemutatott változatnak nemcsak sínre, de felsővezetékre, sőt vezetőre sincs (nem lesz) szüksége.

A nyolc évvel ezelőtti, tragikus viaduktomlás helyszínén, a közép-kínai Csucsouban (Zhūzhōu, 株洲) akarják felépíteni jövőre az első, 6,5 kilométeres kísérleti vonalát annak a szuperbusznak, amelynek fejlesztéséről a kínai állami média nyomán beszámolt a mashable.com.

A cél egy olyan eszköz, amely viszonylag nagy kapacitású, a forgalom kevéssé zavarja, és kiépítése sokkal olcsóbb, mint egy metró-, vagy akár egy villamosvonalé, így a "kisebb" városok is megengedhetik maguknak. A kisebb persze kínai léptékkel értendő, Csucsou például nagyjából két butapestnyi lakosnak ad otthont.

Vizsgálat a budapesti hibridbusz-beszerzés ügyében

0

Tarlós István elrendelte, hogy vizsgálják meg a BKV hibridbusz-vételi üzletét – állítja Facebook-oldalán az Omnibusz blog.

A közlekedési cég negyven használt, alacsonypadlós szóló Volvót vásárlásáról írt alá nemrég szerződést. Az Omnibusz majd az Index is írt arról, hogy az eladó cég múltja nem arra utal, hogy megbízható járműszállító lenne, másrészt a piaci szintnél jóval magasabbnak tekinthető ár is.

Budapest busz közút Tarlós István hibrid BKV Volvo
Egy érintett. Fotó: Buga Bence – Omnibusz

A Főpolgármesteri Hivatalhoz küldött kérdéseinkre a BKV ezt a választ küldte: 

„Tarlós István főpolgármester úr a használt hibridbuszok ügyében valóban tájékoztatást kért Bolla Tibor elnök-vezérigazgatótól, amelyet Bolla úr megküldött neki. Ebből az anyagból kiderül, hogy az eljárást a Fővárosi Közbeszerzési Kft. folytatta le, így ő felel az eljárás szabályszerűségéért. A Fővárosi Közbeszerzési Kft.  nyilatkozott arról, hogy szabályszerűen folyt le az eljárás. Egyébként a járművek ára, tekintettel korukra és állapotukra, a BKV vizsgálata szerint megfelelő. Az ár jóval alatta volt mind a kínálati, mind a bekért előzetes árajánlatnak, illetve a közbeszerzési becsült értéket sem érték el.”

«
123
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek