Kiderült, hány dolgozót tettek ki a BKK-tól
2017. március 23.Huszonhárom főt bocsájtottak el a közlekedési központtól, csaknem hétszázat pedig kiszerveznek. A BKK új létszáma 1200 munkavállaló lesz.
A Fonódó írta meg, hogy néhány napja leépítés volt a BKK-nál. Megkérdeztük erről a céget, válaszuk szerint az elbocsájtás „jelenleg összesen mintegy 23 főt érint, a megüresedett pozíciókat a BKK nem tölti fel. Fővárosi önkormányzati társaságként – a tulajdonos elvárásainak megfelelően – a BKK fontosnak tartja a felelős gazdálkodást, így a létszámtervezés során kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy a feladatellátáshoz szükséges létszámot a hatékonyság és a gazdaságosság szem előtt tartásával határozza meg.”
Az is kiderült, hogy a létszámcsökkentés az alábbi területeket érinti: infokommunikációs szolgáltatások, közösségi közlekedés, kereskedelem, gazdaság.
„A Fővárosi Közgyűlés 2016 októberében döntött a közlekedési intézményrendszer továbbfejlesztéséhez kapcsolódó intézkedésekről, melynek részeként az integrált közlekedésszervezői és operatív feladatokat ellátó társaságok létszámát összesen 1200 főben határozta meg” – olvasható a válaszban.
A döntésnek megfelelően 2017. május 1-jén a BKK közel 700 munkavállalója kerülhet munkáltatói jogutódlással a Budapesti Közlekedési Ügyfélkapcsolatok Zrt.-hez. A munkáltatói jogutódlás azt jelenti, hogy az érintett munkatársak munkaszerződése érvényben marad, és a munkaviszony folyamatossága is biztosított.
A vasútállomás esete az utassal
2017. március 20.A kaposvári felvételi épület egyébként igényes felújítását megnézve nekünk az jutott eszünkbe, hogy kicsit arrébb mennyivel jobb helye lenne az állomásnak. Aztán az, hogy mi hiányzik a 21. században a műemléképületből. Végül azért azt is elismerjük, hogy építészszemmel jó ránézni az eredményre. Körülkémleltünk Kaposváron - 2. rész.
Leépítések a BKK-nál
2017. március 14.A hírek szerint tömeges leépítés folyik a BKK-nál. Olyan munkatársaktól válnak meg, akik a szolgáltatás minőségéért felelnek. Például ellenőrzik a járműveket működtető alvállalkozókat, hogy megy-e a buszon a légkondi, hogy tiszta-e a villamos.
Úgy tudni, hálózati forgalomirányítóktól is megváltak (nekik kell rendbehozni, ha műszaki vagy más okból valahol akad a közlekedés).
Az egyik legerősebben megvágott terület az utastájékoztatás, a Futár működtetése, a jegyértékesítés.
Mátyási György például, akit sokan, hangját meg még többen ismerik, a Facebook-oldalán jelentette be, hogy elküldték.
Bizonyos területeken állítólag megszűnnek az érintett státuszok is, a feladatot külső céghez fogják kiszervezni.