Jó és rossz hírek is vannak az új menetrendben: nehéz lenne a hétvégén életbe lépő változásokat valamilyen egyértelmű fejlesztés megnyilvánulásaként értelmezni, ugyanakkor szerencsére általános leépítésről sincs szó. A százmilliárdos, EU-pénzből finanszírozott fejlesztéseknek természetesen van hasznuk a csökkenő menetidőkben, bár a lehetőségeket nem mindig használják ki teljesen. Az esztergomi vonal villamosítása és felújítása is odáig jut, hogy egyetlen pár vonat (!) már nem gázolajjal megy majd. Sok helyen viszont visszalépnek, ráadásul a leépítés ötletszerű, az elmúlt években büszkén fejlesztett területekről csépkednek le szolgáltatási rétegeket: nemzetközi összeköttetéseket adnak fel Berlin, Bulgária, Montenegró, Fiume felé, háló- és étkezőkocsikat vesznek le nemzetközi vonatokról. De hogy ismét pozitívumokkal zárjunk, a MÁV-csoport egyre inkább kihasználja az online világot, fejlődik és érdemi kedvezménnyel párosul az internetes jegyeladás, és már a menetrendet sem nyomtatják ki, csak a világhálón lehet majd elérni.
Folytatódik a koncepciótlanság a MÁV-Startnál
2017. december 07.Hatvanmillióba kerül az üzemidő-hosszabbítás a két metrón
2017. november 23.Éjszaka is járhatnak majd a metrók, de még vizsgálják az igényeket - ezt nyilatkozza a BKK vezére a TV2-nek.
2018 tavaszán lehet újra az interneten keresztül BKV-jegyet venni - vélte Dabóczi Kálmán az I/I Azurák Csabával című műsor felvételén. A BKK vezérigazgatója pontosította azokat a nyilatkozatokat, amelyek arra utaltak, hogy a T-System teljesen megújította volna a nyáron sokat bírált e-jegyrendszert. Most annyi történt, hogy a BKK szakemberi hozzáférhetnek az "újrahúzott" rendszerhez, azaz mostantól elkezdhetik a házon belüli teszteléseket, tehát még nincs pontos dátum az újraindulásról. Mindenesetre a tényleges e-jegyrendszert, azaz, hogy például mobiltelefonon keresztül lehessen bejutni egy metróperonra 2019-re valószínűsítette a BKK vezetője.
2019 január középén lehet ismét használni a hármas metró most felújítás miatt lezárt északi szakaszát - jelentette ki Dabóczi Kálmán. A vezérigazgató szerint a projekt már 2018 végére lezárul, de a műszaki átvétel és az engedélyek kiadása további pár hetet vesz igénybe.
Itt a vasúti rezsicsökkentés!
2017. november 22.Olcsóbbak lesznek a magyarországi vasúttársaságok e-vonatjegyei decembertől, az automatás vásárlásoknál ötszázalékos lesz a kedvezmény, az otthon nyomtatott vagy mobileszközön bemutatott menetjegyeké pedig tíz százalékra nő december 10-től. A MÁV-START egyes járataira 20 százalékkal csökkentheti az e-jegy árakat.
Vasúti árcsökkentést jelentett be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Emlékeztettek rá, hogy a személyszállító vasúttársaságok 2013 óta kínálják három százalékkal olcsóbban az otthon nyomtatott vonatjegyeket, a minisztérium jóváhagyásával pedig újabb kedvezményeket vezethetnek be az elektronikus csatornákon értékesített menetjegyekre. A MÁV-Start minden ötödik utasa önkiszolgáló rendszerben vásárolja meg menetjegyét.
a MÁV ezer etikus hekkert keres
2017. november 09.Péntektől a mobilos Vonatinfó alkalmazásban is lehet vonatjegyet venni, egyelőre csak androidon, csak az első ezer felhasználónak, és csak béta a rendszer. De a jegy igazi, utazni is lehet vele.
Néha csak kimondatlanul, de sokszor kimondva is végig ott lebegett a BKK e-bérlet-botránya a teremben, amikor a MÁV, a MÁV-Start és a fizetési funkciót fejlesztő OTP Mobil Kft. illetékesei bemutatták az újságíróknak új, mobiltelefonos jegyértékesítési rendszerüket. A fővárosi cég nyári botrányára mindenki emlékszik: gyenge platformon, amatőr módon fejleszttettek egy gagyi rendszert a T-Systemsszel, majd amikor kiderültek a hibák, mindent elrontottak a kommunikációban is. A legnagyobb ellenérzést az váltotta ki a közönségben, hogy a hibákat jelző egyik etikus hekkert feljelentették.
Bár a BKK hivatalosan ma született bárányként beszél magáról az ügyben, azért levonták a konzekvenciákat: Azóta a T-Systemstől és a BKK-tól is távoztak topvezetők, bár az utóbbi esetben elvileg nem az e-bérlet botránya miatt. A közlekedési társaság vezérigazgatója eddig a helyén maradhatott, mindenesetre a metrófelújítás miatt szükséges - eddig úgy látszik, példásan megszervezett - buszos pótlást Dabóczi Kálmán már személyesen ellenőrizte az első napon: egy újabb botrány nem jött volna jól.
Személyi következménye lett a BKK e-bérlet-botrányának
2017. szeptember 12.A közlekedési vállalatnál maradtak a vezetők, de a fejlesztő cég megvált Lakatos Andrástól és Takács Józseftől.
Már nem dolgozik a T-Systemsnél a BKK-botrányban leginkább érintett két felsővezető - írja a HWSW. Magánál a BKK-nál viszont eddig nem lett személyi következménye az ügynek, Tarlós István főpolgármester - igaz, hangsúlyozva, hogy a vizsgálat eredményét meg kell várni - mindmáig nem vonta meg a bizalmat Dabóczi Kálmán vezérigazgatótól.
A BKK partnerénél azonban más a helyzet, a tulajdonos Magyar Telekom megerősítette az informatikai szakportálnak, hogy már sem Lakatos András, az állami cégekkel foglalkozó üzletág igazgatója, sem Takács József informatikai biztonsági igazgató nincs a magyar T-Systemsnél.