Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Folyamatos villamosfejlesztés Prágában

0

Öt év alatt három vonalat hosszabbítanak meg, 2030-ig pedig további tucatnál is több villamosfejlesztést terveznek a cseh fővárosban.

Ha Prágáról esik szó, persze hogy Budapesttel hasonlítjuk össze az onnan keltezett híreket. Nos, ha a nemrég elhatározott prágai villamosfejlesztések térképére vetünk egy pillantást, talán arra gondolunk elsőre, hogy ezek egyike sincs olyan jelentős, mint a budai fonódó rendszer létrehozása, hiszen jobbára külvárosi, pármegállós hosszabbításokat látunk, bár a város délkeleti részén azért komoly hálózatfejlesztést terveznek.

De hiszen ez éppen azért van, mer Prágában soha sem szaggatták úgy szét a hálózatot, mint Budapesten! Nem iktatták ki például a metróval párhuzamosnak tekinthető vonalakat, így a belvárost sűrűn hálózzák be a sínek, nem nagyon van olyan jelentős, pótolnivaló kapcsolat, mint Észak- és Közép-Buda között volt, vagy van most is a Lehel és a Deák tér között.

Csehország Prága villamos fejlesztés beszerzés
Az akkor új barrandovi végállomás 2005-ben

Nagysebességű vasutat ígér Szijjártó Kolozsvárra

0

Ha valóban Észak-Erdélyen keresztül épül ki valamiféle gyors vasúti összeköttetés Budapest és Bukarest között, az előnyös lehet Erdélynek és az ottani magyarságnak.

Hétfőn még csak azt mondta Kolozsváron az ott tárgyaló magyar külügyminiszter, hogy "támogatják" a magyar főváros és az Erdélyi nagyváros közötti emelt sebességű vasút tervét, kedden, Budapesten, a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület konferenciáján már azt jelentette be, hogy megkezdődött a Budapestet Kolozsvárral összekötő vasút fejlesztésének előkészítése. A román kormány kérésére ez az első szakasza lesz a Budapest és Bukarest közötti projektnek.

Szijjártó Péter vasút Kolozsvár Románia nagysebességű beszerzés felújítás
A vasútállomás Kolozsváron

Autóútként fejezik be az Emnullát a Budai-hegységen át

1

Hosszú ideig vita volt, hogy egyáltalán össze kell-e zárni a főváros körüli gyorsforgalmiút-gyűrűt nyugaton. Sokan környezetvédelmi okokból nemmel válaszoltak, vagy minél későbbre akarták halasztani az építkezést, esetleg csupán főútként képzelték a megvalósítást, vagy a hegyeken túlra tolták volna az M1 és a 10-es út közötti szektort. Most eldőlni látszik a kérdés, 18 kilométeres autóút épül a tervek szerint 2022-ig 5-10 kilométer alagúttal.

Kész a GYSEV első Flirt 3-asa

0

Alig egy évvel a szállítói szerződés aláírását követően kigördült a Stadler lengyelországi gyárából a GYSEV első új generációs Flirt motorvonata.

vasút GYSEV Flirt Stadler Lengyelország beszerzés

A részben a szolnoki, részben a siedlcei gyárban készült harmadik generációs jármű megkezdte első útját Gdańsk (régi magyar nevén Dancka) városába, ahol a TRAKO elnevezésű vasúti szakkiállításon mutatkozik be először a nemzetközi szakmai közönségnek.

Érdekes építészeti részletek a felújított állomáson Karcagon

1

Az egyik legszebb régi felvételi épületnek nem ártanak a modern minták a falon, a dizájnpadok és a különleges megvilágítás. Sőt.

A hivatalos felvételeken ugye mikrofonba beszélő fejek meg az ilyenkor elmaradhatatlan szalagátvágás dominál. (De ne legyünk igazságtalanok, a MÁV fotósa ebből is jó képet tudott csinálni a három férfi politikus közé ékelődő elnökvezérigazgató-nőről meg az arany betűkkel írt trikolórszalagra törő négy arany ollóról.) Nekem most mégis az a merész mintázat a fontos, ami épp csak kikandikál ezen a fotón a vállak fölött.

vasút magazin Karcag MÁV építészet beszerzés dizájn felújítás
Fotó: Ispotály.com

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek