Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bemutatjuk, milyen lesz az emeletes magyar vonat

3


vasút Stadler Kiss beszerzés MÁV MÁV-Start Homolya Róbert Dávid Ilona Csépke András Tuzson Bence

Miért nagypanellel újítják föl a 4-6-os pályáját?

5

villamos BKV BKK Budapest beszerzés 4-6-os

A szakemberek - bár nem teljesen értenek egyet - ma már általában nem tartják korszerű megoldásnak a nagypaneles villamospályaépítést. Most mégis ezt alkalmazzák a fővárosban a nagykörúti felújításnál, pedig a korábbi években rendbehozott szakaszokon nem ez volt a megoldás.

Megkérdeztem erről a BKV-t. Válaszuk teljesen világos, nem igényel további magyarázatot, így szó szerint idézem:

villamos BKV BKK Budapest beszerzés 4-6-os
Rakják a nagypanelt a Blahánál

Van-e értelme erőltetni a magyar járműgyártást?

1

A kormány összeszedett néhány járműtípust, amelyre szükség lesz Magyarországon, és ezek előállításával kívánja fejleszteni a hazai ipart egy Vasútijármű-gyártási kormányprogram keretében.

A kormány kötöttpályásjármű-gyártási cselekvési tervet fogadott el és hozott nyilvánosságra a közlönyben kormányhatározatként.

A terv az alábbi célokat fogalmazza meg. Ezek egy részéhez rendel pénzeket, másoknál felemlegeti (és kissé átrendezi) a már allokált forrásokat, bizonyos témaköröknél pedig (még) nincs szó összegekről.

  1. Teljesen új járműtípusok kifejlesztése, megtervezése, gyártása
  2. Előbbiek exportálása
  3. A hazai cégek kutatási, fejlesztési, innovációs tevékenységének támogatására és tesztelési, vizsgálati célra egy központ felállítása
  4. A Magyar Fejlesztési Bank és más intézmények adjanak hitelt
  5. Program a járműgyártáshoz szükséges szakmák munkaerőhiányának enyhítéséért
vasút gyorsvasút HÉV fogaskerekű metró 1-es metró politika beszerzés
A fogas járművei megértek a cserére

Új vasúti megállókat terveznek a pesti és a budai oldalon

0

Kiírták a tervezési tendert a harmadik vágányra Kelenföld és Ferencváros közé.

Az ország két fele közötti vasúti kapcsolat zöme az Összekötő vasúti hídon és a hozzá közvetlenül kapcsolódó vonalakon zajlik. Ennek a most kétvágányos kapcsolatnak a bővítésére írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő, bár magának a hídnak a bővítésére nem, az ugyanis külön projekt keretében folyik.

A vasúti pálya összes elemét fel kell mérni, és meg kell tervezni a háromvágányos vasutat – írja a pályázatról először beszámoló magyarépitők.hu.

A kiírás új vasúti megállók létesítésével is számol. A Fonódó információi szerint Pesten Danubius néven a Soroksári út fölött épülne megálló, Budán pedig úgy, hogy kapcsolatot létesítsen a Budafoki út és az Infopark felé.

Az új megállóknak fontos szerepük lesz majd a fővárosi vasúti személyközlekedésben. A legfontosabb megálló azonban a 3-as metróra átszállást lehetővé tevő Népliget megálló lenne. Ennek tervezése nem része a tendernek (nem is esik a szóban forgó szakaszra), csak érintőlegesen szerepel a kiírásban, mint esetleges további feladat, figyelembe véve kelebiai vonal fővárosi szakaszának sorsát is.

vasút Budapest Ferencváros Kelenföld beszerzés
Bár a felvételi épületen nem látszik, Kelenföld a távolsági, az elővárosi és a teherforgalomnak is egyre fontosabb gócpontja

Tarlós szerint az ördög műve, hogy folyton lerobban az orosz metró

5

Péntek délelőtt fél tíz körül kiszállították az utasokat a Pöttyös utcánál, miután satufékkel állt meg.

A fővárosi 3-as metró első új, fehér szerelvényének pénteki üzemnapja sem sikerült hosszúra, már délelőtt újra ki kellett vonni a forgalomból. Erről maga a főpolgármester beszélt sajtótájékoztatóján. Tarlós viccesen az ördögöt tette felelőssé a sorozatos hibákért.

Komolyan pedig azt mondta, hogy egy új járműnél természetesek az ilyen hibák. Emlékeztetett arra, hogy annak idején a Combino villamosok forgalomba állásakor is voltak hasonló problémák.

A Fonódó úgy értesült, hogy ezúttal a Pöttyös utcánál kellett kiszállniuk az utasoknak.

A Metrovagonmas járműve a hét elején kezdte meg az utasok szállítását, miután előtte hosszan próbázott utasok nélkül. Azóta többször lerobbant, a gyártó mérnökei pedig próbálták elhárítani a hibákat.

Szakemberek szerint a fehér metrónak leginkább a fékrendszerével és a szellőzésével van baj. Legalábbis eddig ez derült ki.

metró Budapest 3-as metró Metrovagonmas Tarlós István gyorsvasút felújítás beszerzés

Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek