Bemutatjuk, milyen lesz az emeletes magyar vonat
2017. április 12.Miért nagypanellel újítják föl a 4-6-os pályáját?
2017. április 11.
A szakemberek - bár nem teljesen értenek egyet - ma már általában nem tartják korszerű megoldásnak a nagypaneles villamospályaépítést. Most mégis ezt alkalmazzák a fővárosban a nagykörúti felújításnál, pedig a korábbi években rendbehozott szakaszokon nem ez volt a megoldás.
Megkérdeztem erről a BKV-t. Válaszuk teljesen világos, nem igényel további magyarázatot, így szó szerint idézem:
Van-e értelme erőltetni a magyar járműgyártást?
2017. április 11.A kormány összeszedett néhány járműtípust, amelyre szükség lesz Magyarországon, és ezek előállításával kívánja fejleszteni a hazai ipart egy Vasútijármű-gyártási kormányprogram keretében.
A kormány kötöttpályásjármű-gyártási cselekvési tervet fogadott el és hozott nyilvánosságra a közlönyben kormányhatározatként.
A terv az alábbi célokat fogalmazza meg. Ezek egy részéhez rendel pénzeket, másoknál felemlegeti (és kissé átrendezi) a már allokált forrásokat, bizonyos témaköröknél pedig (még) nincs szó összegekről.
- Teljesen új járműtípusok kifejlesztése, megtervezése, gyártása
- Előbbiek exportálása
- A hazai cégek kutatási, fejlesztési, innovációs tevékenységének támogatására és tesztelési, vizsgálati célra egy központ felállítása
- A Magyar Fejlesztési Bank és más intézmények adjanak hitelt
- Program a járműgyártáshoz szükséges szakmák munkaerőhiányának enyhítéséért
Új vasúti megállókat terveznek a pesti és a budai oldalon
2017. április 05.Kiírták a tervezési tendert a harmadik vágányra Kelenföld és Ferencváros közé.
Az ország két fele közötti vasúti kapcsolat zöme az Összekötő vasúti hídon és a hozzá közvetlenül kapcsolódó vonalakon zajlik. Ennek a most kétvágányos kapcsolatnak a bővítésére írt ki közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő, bár magának a hídnak a bővítésére nem, az ugyanis külön projekt keretében folyik.
A vasúti pálya összes elemét fel kell mérni, és meg kell tervezni a háromvágányos vasutat – írja a pályázatról először beszámoló magyarépitők.hu.
A kiírás új vasúti megállók létesítésével is számol. A Fonódó információi szerint Pesten Danubius néven a Soroksári út fölött épülne megálló, Budán pedig úgy, hogy kapcsolatot létesítsen a Budafoki út és az Infopark felé.
Az új megállóknak fontos szerepük lesz majd a fővárosi vasúti személyközlekedésben. A legfontosabb megálló azonban a 3-as metróra átszállást lehetővé tevő Népliget megálló lenne. Ennek tervezése nem része a tendernek (nem is esik a szóban forgó szakaszra), csak érintőlegesen szerepel a kiírásban, mint esetleges további feladat, figyelembe véve kelebiai vonal fővárosi szakaszának sorsát is.
Tarlós szerint az ördög műve, hogy folyton lerobban az orosz metró
2017. március 24.Péntek délelőtt fél tíz körül kiszállították az utasokat a Pöttyös utcánál, miután satufékkel állt meg.
A fővárosi 3-as metró első új, fehér szerelvényének pénteki üzemnapja sem sikerült hosszúra, már délelőtt újra ki kellett vonni a forgalomból. Erről maga a főpolgármester beszélt sajtótájékoztatóján. Tarlós viccesen az ördögöt tette felelőssé a sorozatos hibákért.
Komolyan pedig azt mondta, hogy egy új járműnél természetesek az ilyen hibák. Emlékeztetett arra, hogy annak idején a Combino villamosok forgalomba állásakor is voltak hasonló problémák.
A Fonódó úgy értesült, hogy ezúttal a Pöttyös utcánál kellett kiszállniuk az utasoknak.
A Metrovagonmas járműve a hét elején kezdte meg az utasok szállítását, miután előtte hosszan próbázott utasok nélkül. Azóta többször lerobbant, a gyártó mérnökei pedig próbálták elhárítani a hibákat.
Szakemberek szerint a fehér metrónak leginkább a fékrendszerével és a szellőzésével van baj. Legalábbis eddig ez derült ki.