A közlönyben megjelent kormányhatározat az EU-s közlekedési pénzek elosztását módosítja. CAF villamosokat, Škoda-Solaris trolikat kap a főváros, az újabb, kék Flirtökhöz idomítják a hatvan régebbi, piros Stadler-motorvonatot, és a majd Szeged és Hódmezővásárhely között járó vasútvillamosok gyártása is közelebb került.

Tavasszal éppen a Fonódó írta meg elsőként, hogy a MÁV-Startnak szándékában áll egységesítenie a Flirt-flottáját. Egyrészt piros (vörös, narancs) helyett a Stadlertől régebben vásárolt szerelvények (néhány más motorvonattípushoz hasonlóan) is megkapják a kék-fehér-sárga-szürke színezést, másrészt egyéb tekintetben is az újabb kivitelhez igazítják a régebbieket.

Például konnektorok kerülnek az utastérbe, sőt, USB-csatlakozók is - bár itt nem a kék Flirtök jelentik a mintát, inkább a majdani emeletes Kissek. A pontos műszaki tartalom még nem ismert, hiszen nem írták még ki a tendert, de a pénz már megvan rá, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat 4,8 milliárd forintot, azaz járművenként 80 milliót különít el erre az uniós IKOP (integrált közlekedésfejlesztési operatív program) alapból. A közbeszerzésen elvileg nem csak a Stadler indulhat, de ők feltehetően pályáznak majd.

MÁV MÁV-Start vasút villamos trolibusz vasútvillamos Budapest Szeged közút dizájn EU beszerzés építés Stadler vonatvillamos Skoda Solaris
Nemsokára csak emlék lesz