A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Jelen Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató célja, hogy a Mediaworks Hungary Zrt. által tárolt adatok
kezelésével, felhasználásával, továbbításával, valamint a Társaság által üzemeltetett
honlapokon történő regisztrációval kapcsolatosan tájékoztassa az érintetteket.
A MÁV-HÉV követi a BKV-t a gyorsvasútüzemidő-hosszabbításban.
A fővárosi metrókhoz csatlakozó HÉV-eken is később fognak indulni az utolsó szerelvények decembertől péntekről szombatra és szombatról vasárnapra virradó éjjel – derül ki a MÁV-HÉV közleményéből. Ahogy a metrók közül az M2-esen (és egyeébként az M4-esen is) nő az üzemidő, a Batthyány téren csatlakozó Szentendrei és az Örs vezér terén csatlakozó Gödöllői HÉV-en is meglépik ezt a változást.
Képes album Legáttól, gőzmozdonyos különvonat, és más különleges járművek forgalomba állítása a 130 éves budapesti helyiérdekűn.
A főváros környéki HÉV 1887-ben született, áprilisban a mai 50-es villamos őse, augusztusban a ráckevei HÉV első szakasza Soroksárig, majd novemberben már Dunaharasztiig a második. Minthogy a lőrinci vasút életének csak az első tizedét töltötte HÉV-ként, a nyári időpontot tekintik a születésnapnak, a most - nem először - a MÁV-hoz tartozó HÉV-hálózat 130-dik évfordulós megemlékezései így nyáron kezdődtek. Az egyik csúcspontot pedig ezen a hétvégén érik el azzal, hogy gőzmozdonyos szerelvény jár Ráckevére.
A 130 éves HÉV-hálózatot nosztalgiamenetekkel ünnepli a MÁV és a BKK. Augusztus 20. az első nap, amikor régi szerelvénnyel utazhatunk, az ígéretek szerint később fotóstehervonatot, sőt gőzmozdonyos járatot is indítanak.
Vasárnap 8.53-kor indul Ráckevéről az MVIII-as motorkocsi R járatjelzéssel. A Közvágóhídtól 10.20-kor indul vissza, de csak Tökölre, onnan 11.20-kor jön a pesti végállomásra. Innen 12.50-től irány Ráckeve, visszaindulás 14.53-kor. Az augusztus 20-i utolsó nosztalgiajárat 16.50-kor célozza meg Ráckevét a Közvágóhídról. A vonatra külön díjszabás érvényes.
A MÁV-HÉV közleményében arról számol be, hogy a 130 éves évfordulóra tekintettel hónapokig fognak különleges meneteket szervezni. 1887. augusztus 7-én indult ugyanis az első HÉV a Közvágóhídról Soroksárra.
Szeptember 2-án tehervonatot indítanak fotósok számára Pesterzsébet felső és Ráckeve között. Szeptember 16-17-én az eredeti színezésű MIXA motorvonat vendégszerepel a ráckevei vonalon. Szeptember 30-án és október 1-jén gőzfelhős kirándulást ígérnek Ráckevére Pesterzsébet felsőről a MÁV Nosztalgia Kft. gőzvontatású nosztalgiavonatával. Az MVIII-as is újra jár majd szeptember 16-án és október 14-én.
A tervek szerint 2018-ban a szentendrei és a gödöllői vonalon lesznek különmenetek.
A Dumtsa Jenőnek emléket állító HÉV-kocsi nem került forgalomba, így a nagyközönség eddig nem látta a különleges festésű járművet. A Szentendre város száz éve elhunyt első polgármesterének szentelt motorkocsi azért nem jár, mert még nem zárult le a hivatalos hatósági engedélyezése – derült ki a MÁV-nak a Fonódó érdeklődésére küldött válaszából.
Pletykák szerint a HÉV különleges festése miatt nem szerezte meg eddig az engedélyt, ugyanis sötétbarna színe egyesek szerint balesetveszélyes, mert nehezíti (nyilván rossz látási körülmények között) a jármű meglátását. Hogy ez igaz-e, nem tudni, a közlekedési hatóságot is magába olvasztó Nemzeti Fejlesztési Minisztérium még nem válaszolt a Fonódónak arra, hogy miért nincs még engedélye a Dumtsa-HÉV-nek.
A láthatósági probléma szempontjából érdekes, hogy a kocsi másik meghatározó színe viszont a sárga, amelyből a homlokra is jut, bár kétségtelenül viszonylag kisebb felületen a szélvédő miatt. Mindenesetre korábban a nagyvasúti járműveknél éppen a sárga homlokfali szerepeltetése volt előírás hasonló okból.
Más pletykák is vannak HÉV-es körökből. Ezek szerint a munkából így kivont motorkocsi, illetve szerelvénye erősen hiányzik, nehezebb így a menetrendhez szükséges járműmennyiség összeszedése. Ezt viszont a MÁV egyértelműen cáfolta, válaszuk szerint a kiadásban nem okoz nehézséget a hiány.
Igazi meglepetés: a MÁV-HÉV Szentendre első polgármestere emlékére reklám-HÉV-re színezte az egyik szerelvény harmadát.
Dumtsa Jenő volt Szentendre város első polgármestere, száz éve halt meg. Valóban fontos szerepet játszott a település életében, a HÉV megépítését is ő kezdeményezte. Az ő emlékét hirdeti mostantól az első werbe-HÉV, a 994-es MXA motorkocsi. Vasúti mozdonyok már elég régóta kapnak Magyarországon is alkalmi matricázást, de az elővárosi járműnél ez még nagyon szokatlan.
Tóth Ferenc fotója az új kocsiról a Facebook több helyén is megjelent. Vitézy Dávid, a BKK korábbi, a közlekedési múzeum mostani vezérigazgatója például azt írja róla: "A MÁV a mozdonyokról ismert tarka-barka alkalmi festést elkezdte a hévekre is alkalmazni. Rémesen néz ez így ki, vizuális környezetszennyezés. A tömegközlekedési járművek egységes színe adja a szolgáltatás identitását, ez nem reklámfelület - ezt amúgy másutt a MÁV is pontosan érti, hisz épp ezért kezdte nemrég egységesíteni a motorvonatokat a kék-sárga flottaszínre.