Az új reptéri busz 900 forintba kerül majd a 65 évnél fiatalabbaknak

0

A Deák tér – Kálvin tér – Ferihegy II. útvonalon félóránként indul majd a 100E.

Ha a blogom nem közlekedésről szólna, hanem sajtóetikáról, hosszasabban elemezném azt a kérdést (tényleg nem tudom a saját álláspontomat), hogy helyes-e a meghívóból megírni egy hírt. A BKK és a Városháza ugye hétfőn mindenféle orgánumnak elküldi, hogy kedden bejelenti: új buszjárat indul a reptérre, és az Index rögtön meg is írja ezt. Akkor ők most szemfülesek, és a lehető leggyorsabban tájékoztatják az olvasóikat, vagy etikátlanul jutnak előnyhöz azzal, hogy lelövik a poént.

Minthogy ez egy közlekedési blog, nézzük inkább a részleteket! Az Index ugyan csak a tényt közli, de mások már többet tudnak. Július 8-tól minden nap, a Deák térről 4-től fél éjfélig, a Liszt Ferenc Airport 2. megállóhelyről 5:00-től 00:30-ig indul a 100E félóránként.

Állandó köztes megálló csak a Kálvin téren lesz, az Astoriánál csak hajnalban állnak meg az első járatok. Vitézy Dávid kifogásolja is ezt, Facebook-oldalán azt írja, reméli, hogy felülvizsgálják ezt az álláspontot, és a reptéri busz megáll ott, ahol a város legforgalmasabb busztengelyét metszi. A BKK volt vezérigazgatója egyébként a 100E-t a legjobb dolognak tartja, „ami a 3-as metró felújításának kudarcából kijött: közvetlen belvárosi járat indul az úszó VB-re a reptérről, csak hogy megkíméljék a látogatókat a metróra szállástól – bár félóránkénti járatkövetéssel erősen határeset, hogy mennyire lesz használható. Ezzel együtt jó lenne, ha maradna a vb után is, minimum a metrófelújítás végéig – bár a valódi megoldás a tervezés alatt álló vasútvonal-kiágazás megépítése lesz.”

közút Budapest BKK repülőtér Vitézy Dávid busz tarifa
Kép: Wikipedia

Kengyel Kristóf buszblogger viszont úgy tudja, „nem csak a vizes vébé ideje alatt fog közlekedni, hanem megmarad a sporteseményt követően is. A vonalon közlekedő autóbuszok egyedi »Budapest« arculatot fognak kapni” – írta Facebook-oldalára.

A reptéri gyorsjáratra természetesen spéci jegyet kell váltani, egy útra 900 forintért, viszont a 65 év felettieknek, és másoknak, akiknek jár az ingyenesség, ez is térítésmentes lesz.

A BKK 100E járatán a VT-Arriva Mercedes Conecto G csuklósai járnak majd.

Újfajta nyári kedvezményekkel próbálkozik a MÁV-Start

0

Bizonyos utazóknak kifejezetten előnyös lehet ebben a szezonban vonatozni. Három csoportot azonosíthatunk: a Balatonra sokat, rendszeresen járók, az ország távoli, keleti részéről szintén ugyanide tartó csoportok, illetve azok a diákok, akik többfelé is utazni kívánnak a nyáron. Ja, és némileg az is spórolhat, aki korán reggel vagy este hajlandó a főváros és a Balaton között vonatozni, és a neten megvenni a jegyet.

Alapvetően maradnak az elmúlt években már megismert vonatok a Balaton északi és a rekonstrukció kellős közepén a forgalomnak átmenetileg visszaadott déli partján is a június 17-én kezdődő nyári menetrendben. Így a fantázianevek is ismerősek lehetnek: Kék hullám; Tekergő; Katica; Siófoki Flirt; Déli–>parti; Balaton, Ezüstpart, Aranypart, Aranyhíd expresszek; Bagolyvonatok. Fontos könnyebbség viszont, hogy a Tekergőkre nem kell gyorspótjegy.

vasút MÁV-Start tarifa internet Balaton menetrend

Alaposan megváltoznak a kedvezmények. Idén már nincs Balaton Mix, amelyet egyébként nagyon kevesen vettek igénybe az elmúlt években. Jó lenne tudni, hogy miért, hiszen ebből talán megjósolható, hogy az új kedvezmények népszerűek lesznek-e. Ha a bonyolultság volt az (egyik) ok, akkor van remény, hiszen az új formák egy része faékegyszerűségű: fix az áruk.

Az évtizedekkel ezelőtti formátumot felelevenítő Balatoni füzetjegy például 44900 forintba kerül. Ez tíz utazást ér bárhonnan az országból a Balatonra vagy -ról, sőt két balatoni állomás között is igénybe vehető. Mivel több utas egyszerre is használhatja, ha mondjuk egy ötfős társaság Nyíregyházáról utazik oda-vissza a Balatonhoz, máris jól járhatnak.

vasút MÁV-Start tarifa internet Balaton menetrend
A fővárosból a Balatonra érvényes, és a diákok számára bárhonnan bárhová váltható nyári bérletek érvénytartama és ára forintban

Újdonság a Balaton 30, Balaton 60, Balaton 90 elnevezésű bérlet, amely Budapest és a Balaton között a jelzett napon át korlátlan utazásra jogosít. A Vakáció bérlet hasonló, de nagy különbség, hogy csak diákok vehetik igénybe, viszont az egész országra (idén már a GYSEV-re is) érvényes. Ez tavaly is létezett, most viszont új a 15 napos verzió. A Vakáció mellé gyorspótjegy sem kell, de az IC-re a pót- és helyjegy igen.

Eddig nem létező kedvezményt próbál ki a MÁV-Start az e-vonatjegyeknél. A cél ugyanis az, hogy a kevésbé zsúfolt vonatokra terelje az utasok egy részét. A menetrendben „@” jellel megkülönböztetett reggeli és esti, balatoni, velencei-tavi járatokra az eddigi 3 helyett 15 százalékos kedvezményt adnak, ha az interneten vásárolja meg a jegyét az utas, és kinyomtatja magának vagy készülékén mutatja be a jegyvizsgálónak.

vasút MÁV-Start tarifa internet Balaton menetrend

Lehet, hogy nem lesznek sokan, akik lényegesen korábban kelnek föl 15 százalék kedvezményért, de a délutáni hazaindulás helyett estit választani már reális opció.

Következetesebb lesz a kerékpárszállítás szabályozása. Azokban a szerelvényekben, amelyeken csak néhány (maximum 16) biciklit lehet elhelyezni, minden esetben kötelező lesz megváltani a kerékpárhelyjegyet. A nagyobb kapacitású (16-47) vonatokra viszont ez nem kell. Az északi partra a Tekergőket, a délire a sebeseket ajánlják a bringásoknak.

Csuklós Ikarus a pesti nosztalgiaflottában

2

BKK magazin nosztalgia tarifa közút villamosElkezdődött a nosztalgiajárművek idei szezonja a fővárosban.

Szabályozzák az áramkutak díjait

0

Rendeletben szabályozná a kormány az elektromosautó-töltésért beszedhető díjak számítását, a tervezetet május 8-ig lehet véleményezni.

A dokumentum szerint a töltési díjat az áramkút üzemeltetőjének a honlapján kell ismertetnie. A töltés ideje alatt percenként vagy kilowattóránként határozható meg az egységár, azonban tájékoztató jelleggel mindkét elszámolási módot fel kell tüntetni.

A szolgáltató a töltést követő töltőhelyfoglalásra a türelmi idő hosszát percben, valamint az ebben az időszakban fizetendő díjat percenként határozza meg. A türelmi idő lejárta után a töltési hely elfoglalásáért egyszeri díj vagy percenként meghatározott díj szedhető. A töltési hely töltés nélküli elfoglalásakor ugyancsak egyszeri díjat vagy percenkénti összeget szabhat ki a szolgáltató.

Az elektromosautó-tulajdonosok szerződhetnek a szolgáltatóval, és ennek alapján a szerződésben meghatározott nagy vagy normál teljesítményű elektromos töltőponton és feltételekkel tölthetik fel a járműveket.

A nyilvános áramkút üzemeltetőjének azonban lehetővé kell tenni az elektromos autó használói számára az előzetes szerződéskötés nélküli, eseti feltöltést is. A szolgáltatásnyújtás, illetve a szolgáltatásnyújtás során megkövetelt regisztrációs vagy azonosítási feltétel egyúttal nem jelenthet kötelezettséget az eseti töltésen kívüli, további töltési szolgáltatás igénybevételére. (MTI)

elektromos elektromos autó tarifa magazin közút szabályozás
Ezt a villamos bérautót a szolgáltató tölti

Mégis lesz ingyenes európai vonatozás a fiataloknak

1

vasút Európai Unió InterRail tarifa

«
12
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek