Személyi következménye lett a BKK e-bérlet-botrányának

0

A közlekedési vállalatnál maradtak a vezetők, de a fejlesztő cég megvált Lakatos Andrástól és Takács Józseftől.

Már nem dolgozik a T-Systemsnél a BKK-botrányban leginkább érintett két felsővezető – írja a HWSW. Magánál a BKK-nál viszont eddig nem lett személyi következménye az ügynek, Tarlós István főpolgármester – igaz, hangsúlyozva, hogy a vizsgálat eredményét meg kell várni – mindmáig nem vonta meg a bizalmat Dabóczi Kálmán vezérigazgatótól.

A BKK partnerénél azonban más a helyzet, a tulajdonos Magyar Telekom megerősítette az informatikai szakportálnak, hogy már sem Lakatos András, az állami cégekkel foglalkozó üzletág igazgatója, sem Takács József informatikai biztonsági igazgató nincs a magyar T-Systemsnél.

Dabóczi Kálmán Tarlós István bérlet Budapest magazin informatika internet BKK közút gyorsvasút villamos tarifa botrány T-Systems bűnügy
Dabóczi Kálmán maradt

Lakatost és Takácsot akkor ismerhette meg a nagyközönség, amikor a botrány nyári kipattanása után sajtótájékoztatón próbálták menteni (egybehangzó értékelések szerint sikertelenül) a helyzetet.

A BKK eleve egy fölösleges és primitív webes bérletértékesítési rendszert rendelt a tulajdonos főváros informálása nélkül, fű alatt, a szinte házi szállítójának számító T-Systemstől. A botrány igazi oka azonban, hogy biztonsági szempontból minősíthetetlenül gyenge termék került a felhasználók elé.

Dabóczi Kálmán Tarlós István bérlet Budapest magazin informatika internet BKK közút gyorsvasút villamos tarifa botrány T-Systems bűnügy
Lakatos András ment – Fotók: BKK

Dabócziék a bajt csak tetézték a kommunikációval (a már említett sajtótájékoztatón és más csatornákon is). Miközben beismertek számos hibát, azonnal nyílt és burkolt támadásba mentek át, az egyik hibára figyelmeztető fiatalt például rendőrök vitték el a T-Systems feljelentése nyomán. Számos bizonyíthatóan valótlan közlést is tettek.

Igaz, azt is meg lehet figyelni a botrány kezdetétől, hogy Tarlós és Dabóczi próbálta a T-Systemre áttolni a felelősséget, a főpolgármester például a német T-Systemstől követelt erélyesen magyarázatot, megfeledkezve arról, hogy egy üzlethez a szállítón kívül a megrendelő is kell. Úgy látszik, szándékuk eredményes volt, az informatikai cég és a két vezető útja elvált.

Szenzáció: ismét társadalmi egyeztetés a BKK-nál

0

A 3-as metró északi szakaszának pótlásánál várják az utasok javaslatait.

A címet nem csak híres rosszindulatom diktálta, de a BKK-nál a 3-as metró Újpest és Lehel tér közötti szakaszának pótlására kitalált rendszer valóban nem tartalmaz túl sok kreativitást a pesti oldalon, tehát a legérdekesebb maga az a tény, hogy nem halt ki teljesen az egyeztetés, ami a cég új vezetésének hivatalba lépése óta egészen megritkult.

Alapvetően pótlóbuszok járnak majd a kieső szakasz fölött, még az alternatívaként ajánlott, a metrótól eltérő útvonalon közlekedő járatok sűrítéséről sincs szó a legtöbb esetben. (De a 30-as, 30A busznál igen.)

A pesti oldalon egyetlen igazán érdemi változásként az említhető, hogy a 14-es mellett a 12-es villamos is a Lehel térre megy majd.

Budapest BKK gyorsvasút metró 3-as metró felújítás pótlás közút busz vasút villamos tarifa jegy Tarlós István Strabag BKV
A legtöbb járat változatlan marad – derül ki a BKK interaktív térképeiről

Budán jobb a helyzet, a 34-es és a 106-os buszt is meghosszabbítják Pesten a metróig.

Külön érdemes szólni a vasútról. A BKK interaktív térképe ajánlja a vonatokat, de arról nincs szó, hogy többletkapacitással készül-e a MÁV-Start, illetve hogy tarifaintézkedésekkel vagy más módon is segítenék a helyettesítést. Például azzal, hogy a délről jövő utas a jegyével fölszállhasson a Nyugatiban a vonatra, amivel Újpestre utazik. Olyan távlatos ötlet nyilván föl se merül, hogy némelyik Vác (illetve Esztergom) irányából jövő vonat a körvasúton Kőbánya-Kispestig menjen, pedig amúgy vannak hasonló tervek.

A 3-as metró tragikomikus felújítási szappanoperájában az év elején már eljutott odáig a főváros, hogy meghirdesse a pótlás első szakaszát, igaz, akkor éppen úgy tervezték, hogy a déli végeken indul a rekonstrukció és a pótlás. Ahogy akkor, most is körzetekre bontva mutatják be az érintett térség közösségi közlekedésében tervezett – mint már jeleztük csekély – változásokat. És ami a legfontosabb: várják a javaslatokat szeptember 17-ig.

Pillanatnyilag egyébként „november elejétől várhatóan egy évig” tervezik az északi szakaszon a pótlást.

Aláírták a 3-as metróvonal északi - Újpest-Központ és a Dózsa György út közötti - szakaszának megállóira és az alagút felújítására vonatkozó vállalkozói szerződéseket hétfőn Budapesten a BKV és a Strabag Építőipari Zrt., valamint a Swietlesky Vasúttechnika Kft. képviselői. Tarlós István főpolgármester közölte: az állomások felújítására vonatkozó szerződés értéke nettó 24,1 milliárd forint, az alagúti munkákra vonatkozó értéke 47,8 milliárd forint. Az állomások esetében a műszaki átadás-átvétel megkezdésének határideje 2018. október 31., az alagút esetében ez a határidő 2020. július 24. (MTI)

Felmentették a 18 éves etikus hekkert

0

A BKK fű alatt megrendelt, a T-Systems által kontár módon kifejlesztett netes bérletértékesítő rendszerének biztonsági hibáját lebuktató fiú már nem gyanúsított.

A közvélemény által etikus hekkerként megismert, 18 éves fiú ezt írta Facebook-oldalán:

„Az ügyészség helyt adott az engem védő Társaság a Szabadságjogokért ügyvédje által tett panasznak az ügyemben, ezáltal nem tekintenek a továbbiakban gyanúsítottnak, felmentettek.

Az ügyészség megállapította, hogy a célom valóban és nem cáfolhatóan a biztonsági rés feltárása és ennek közlése volt a BKK felé, amelyet két e-mail címre is megtettem, de erre választ nem kaptam. Megállapították, hogy ahhoz, hogy kétséget kizáróan meggyőződjek a rendszerhibáról, szükséges volt a vásárlás befejezése; továbbá azt is, hogy a cselekményem vezetett ezen informatikai rendszer olyan módon történő kijavításához, mely kizárja a hasonló cselekmények kivitelezését a továbbiakban; a fentiek alapján pedig azt, hogy cselekményem nem veszélyes a társadalomra, mely a bűncselekmény megállapíthatóságának törvényi előfeltétele.

Emellett megállapították, hogy a bejelentésem közérdekű bejelentésnek minősül (ami büntethetőséget kizáró ok), mivel olyan körülményre hívta fel a figyelmet, melynek orvoslása a közösség érdekét szolgálja, de mivel cselekményem a társadalomra való veszélyesség hiánya miatt alapból nem minősül bűncselekménynek, ezt a továbbiakban nem vizsgálták.”

BKK magazin közút villamos gyorsvasút internet botrány Budapest informatika T-Systems bérlet tarifa bűnügy
Illusztráció: Pixabay

Szánalmasan magyarázkodik a BKK és a T-Systems

5

Úgy tűnik, az e-bérlet-botrányban ludas két nagy cég tovább folytatja az őszintétlen kommunikációt.

A bő hete új bérletértékesítő honlapot bevezető BKK és a rendszert üzemeltető T-Systems Magyarország péntek késő éjjel közleményt bocsátott ki.

Természetesen arról a botrányról van szó, amit az váltott ki, hogy éjjel rendőrök vitték el azt a 18 éves fiút, aki másokkal együtt a rendszer egy fontos hibájára hívta föl a figyelmet. A Budapesttől több száz kilométerre lakó, a BKK járatait nem is használó diák havi bérletet tudott vásárolni 50 forintért. Erre azonnal fölhívta a cég figyelmét, jelezve azt is, hogy célja a hiba bemutatása és nem az utazás.

BKK magazin gyorsvasút bérlet T-Systems bűnügy tarifa közút villamos vasút internetMár nem szeretik a céget

A BKK leminősítésével tiltakoznak az ellen, hogy a hibára rámutató fiút éjjel vitték el a rendőrök

0

Kora délután már meghaladta a kétezret azoknak a száma, akik a lehető legrosszabb, egycsillagos minősítést adták a BKK-nak a Facebook-on.

A legtöbben azt is megírják, a rossz véleményre a cég elektronikus bérletértékesítő rendszerének hibájára rámutató fiú elleni eljárás késztette őket, de sokan a szolgáltatás színvonalán is háborognak.

magazin internet tarifa közút villamos gyorsvasút bkk Budapest bérletAz előző vezérigazgatónak is rossz a véleménye volt cégéről

«
1234
Közlekedés. Elsősorban közösségi.
Városi és vasút.

Facebook

Utolsó kommentek