A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
Az M44-es Békés megyét és székhelyét köti majd be az országos gyorsforgalmi hálózatba. Az autóút három szakaszban épül, Kondoroson a munkálatokhoz igénybe vették a 2009 óta elhagyott Kisszénás-Kondoros rövidke vasútvonalat, ahogy arról az iho.hu írt.
Az M44-es autóút megépülése után javul a régió versenyképessége, és a terület vonzóbb lesz a befektetők számára is. Az első ütemben megépülő 62 kilométeres szakaszt 2019. harmadik negyedévében használhatják a közlekedők.
A 40a vasútvonal EU-támogatású fejlesztésének köszönhetően 2020 végétől 120-szal közlekedhetnek majd a vonatok a Kelenföld-Százhalombatta közötti, 20,5 kilométeres vonalszakaszon.
Összesen 49 km hosszúságú hézagnélküli vágány épül, és a teljes kétvágányú szakaszon korszerűsítik a villamos felsővezetéki hálózatot. Átépül Háros, Nagytétény-Diósd, és Érd állomás, valamint Budafok, Budatétény, Barosstelep, Érdliget és Érd felső megállóhelyek is megújulnak.
A közlekedés megkönnyítése és az utazók kényelme érdekében korszerű, magas peronokat alakítanak ki, új peronaluljárók, rámpák, liftek és perontetők épülnek, valamint a térvilágítást is modernizálják. Az összesen 182 férőhelyes P+R és a 100 férőhely B+R parkolónak köszönhetően a teljes vonalon kényelmesebbé válik a vasút megközelítése.
A korszerűsítéshez kapcsolódóan 27 híd, kerethíd és áteresz, a vasúti zajhatás csökkentésének érdekében 13 km-es zajvédőfal épül. A közlekedésbiztonságot növeli az 5 új gyalogos- és peronaluljáró megépítése, valamint a 2 gyalogos- és peronaluljáró, 6 különszintű és 6 szintbeni csomópont átépítése is.
Az első pillanattól tudni lehet, hogy a vásárhelyi vonatvillamos nem fér bele a keretbe.
Magyarország egyszerűen alkalmatlan arra, hogy a tervezett módon, vagyis tisztán EU-s pénzből hozza tető alá a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-traint. Talán ez a tanulság vonható le a projekt sok ismerőjével folytatott beszélgetésből.
És ami igazán döbbenetes, a - természetesen egytől egyig szigorúan név nélkül - megnyilatkozók mindegyike azt mondta, hogy már évek óta, tulajdonképpen a kezdetektől lehet tudni, hogy a két dél-alföldi megyei jogú várost villamosként feltáró, de a köztük lévő távot vonatként áthidalva megtevő vonatvillamos nem fér bele az EU-s követelményként jelentkező megtérülési keretekbe.
Gazdátlan
Csak eddig senki nem mondta ki ezt a tényt, talán azért mert a tram-trainnek nem volt igazi gazdája. A hódmezővásárhelyi önkormányzat kezdte szorgalmazni, úgy volt, hogy Szeged fogja üzemeltetni, de aztán ezt a feladatot a MÁV-Startra lőcsölték. Az meg még sosem üzemeltetett villamost, és amúgy is van elég baja. A járműveket is neki kellett megvennie, de a szükséges infrastrukturális fejlesztések megrendelője már a NIF. A teljes projekt a NIF és a MÁV gazdájánál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál persze összefut, de az uniós finanszírozásért Lázár János kancelláriaminiszter felel.
Lázár, aki Hódmezővásárhely polgármestere volt, most is a térség országgyűlési képviselője. Ezért mindenkit meglepett, hogy most ő állt a nyilvánosság elé a vasútvillamos temetőjeként. A politikus azt kéri a kormánytól, az aránytalanul megnövekedett költségek miatt ne vállaljon kötelezettséget a beruházás megvalósítására - írja az MTI.
Eredetileg el lehetett kerülni ingyen Székesfehérvárt, de a megyei matricák bevezetésekor ezt a szakaszt is díjasította a kormány.
Abban nincs semmi különös, ha egy település azzal szeretné csökkenteni a területén átmenő forgalmat, hogy elkerülőutat követel, vagy ha ilyen autópálya már fut mellette, akkor annak ingyenességéért lobbizik.
Az ilyen díjmentesítési kéréseket könnyű is visszaverni azzal, hogy ha engednének, akkor egyre több település kérné ugyanezt "jogosan". Székesfehérvár azonban komolyan gondolja, amit mond, és több tényező is arra mutat, hogy logikus a kérésük.